Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Der er mange fly på leasing markedet nu hvor det er lav sæson, så de kan vel ikke strække den længere nu. Der er masser af muligheder for at leje ekstra kapasitet, "outside our control" kan næppe være gyldigt mere.Det er per nå utenfor Norwegians kontroll, men på et eller annet tidspunkt vil ikke Norwegian kunne innstille fly dagen etter og skylde på MAX-problemene.
Der er mange fly på leasing markedet nu hvor det er lav sæson, så de kan vel ikke strække den længere nu. Der er masser af muligheder for at leje ekstra kapasitet, "outside our control" kan næppe være gyldigt mere.
Forøvrig så er det jo litt merkelig at en som har betalt kr 399,- for en billett har samme økonomiske rettigheter på kompensasjon som en som har betalt 3.990,-. Etter min mening burde det være en forskjell.
Det er vel og bra med forbrukerrettigheter og kompensasjoner. Men, det folk må forstå er at jo bedre disse rettighetene blir, jo dyrere
blir produktene. Det er oss selv som forbrukere som til syvende og sist betaler for disse rettighetene - ingen andre.
Derfor er vi alle tjent med å holde disse rettighetene på et bærekraftig og realistisk nivå som står i forhold til prisen man
har betalt for produktet.
Forøvrig så er det jo litt merkelig at en som har betalt kr 399,- for en billett har samme økonomiske rettigheter på kompensasjon som en som har betalt 3.990,-. Etter min mening burde det være en forskjell.
Hvorfor? Du har kjøpt samme produkt. Selger velger å selge det billigere. Det er selgers valg.
Fly bransjen er nok ikke noe for degSamme produkt er det vel neppe hvis det er på samme flyvning.
Men uansett så synes jeg at en erstattning på 250-400 euro pluss mat for en 3t forsinkelse
når du har kjøpt et produkt til 1/10 av prisen er drøyt. Hvilken annen bransje
kan du regne med å få 10 gangern tilbake hvis noe er galt med produktet?
Samme produkt er det vel neppe hvis det er på samme flyvning.
Jeg er ikke uenig i at det skal være en kompensasjon, det er innrettningen og beløpene jeg er uenig i.
Sålenge Norwegian og andre LCC ikke markedsfører "Flyreiser med definerte mangler" så kan ikke jeg se hvorfor de skal betale lavere kompensasjon enn andre.
Norwegian sin markedsføring går heller på at det er kunden det er noe galt med - at en ikke er god nok forretningsmann dersom en ikke velger deres lave priser..
Grunnlaget for kompensasjon er at en ikke kommer frem til reisemålet i tide. Selv for en pensjonist kan forsinkelse ha økonomiske konsekvenser om en for eksempel har forhåndsbetalt hotell, leiebil, annen transport etc
Dessuten er det jo en grunn til at man har reiseforsikringer.
I så fall, hvor tror du de går med regningen etterpå. Om passasjerene går direkte til flyselskapet eller tredjepart kommer med regress gjør jo ikke store forskjellen, annet enn man sparer et påslag.
Ryanair welcomes German and Italian court rulings confirming no EU261 compensation is due for internal strikes
Flyforsinkelser.no vurderer krav mot Boeing på vegne av Max 8-passasjerer
For å kreve erstatning må den være:
• Over 3 timer forsinket på en flytur på 0-3500 km eller
• Over 4 timer forsinket på en flytur på over 3500 km fra eller til EU
https://flyforsinkelser.no/flypassasjeres-rettigheter
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.