Rettigheter ved dagstur med DY.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Aner meg at vi er flere som slo til på tilbudet til DY på nyttårsaften, hvilke rettigheter har egentlig vi dagsturister dersom det skulle bli store forsinkelser eller kanselleringer?

Hovedspørsmålet mitt handler vel om hva jeg gjør dersom det blir forsinkelse/kansellering på hjemreisen.

Veldig lavpris-billett. A kr. 1.- og de. Har vi rett på noe i det hele tatt?
 
Det er da ikke noen andre rettigheter enn til vanlig? :) Selv om jeg og BSSW i teorien kun betalte 1 kr for våre billetter hos Widerøe (per stk, + selve "pakken") og fikk en funky bookingklasse (V?) - så hadde vi akkurat like rettigheter som alle andre ved forsinkelse og kansellering (som vi jo ble utsatt for, pga værforhold).

Det er jo ikke noe forskjell på om du betaler 1kr eller 299kr så lenge det er økonomibillett, og om du reiser hjem i dag eller i morgen er da også ett fett for lover, regler og flyselskap? :)
 
Oki, kan noen vise meg en link til et sted med en enkel oversikt over disse rettighetene, eller er det disse man finner på reisedokumentet? Det hadde vel vært greit å hatt en link til en tråd om dette temaet i innholdsfortegnelse-tråden til reiseforumet.
 
Oki, kan noen vise meg en link til et sted med en enkel oversikt over disse rettighetene, eller er det disse man finner på reisedokumentet? Det hadde vel vært greit å hatt en link til en tråd om dette temaet i innholdsfortegnelse-tråden til reiseforumet.

Billetter betalt med penger eller bonuspoeng stiller likt - bare å starte her:
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/European_Commission_Regulation_261/2004

Og alle selskaper har også vilkår m.v. tilgjengelig:
http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/regler-og-vilkar/
 
Back
Top