I andre tilfeller er summen av delene verdt mere enn flyet i flyvedyktig stand, og denne beregningen gjoeres ofte foer en stoerre dyr sjekk av flyet.
Originally posted by S61N
det er på grunn av at skroget er utfløyet (altså det går på antall flyvetimer)
fly med trykkcabin er som ein ballong som blæs seg opp og sammen mangen ganger, dette fører til at metallet blir strekt.
Det blir som å stå å bøye ei metall plate til den knekker.
Dette fører til sprekker, som ikkje er heilt populært på fly med trykkcabin.
Originally posted by JohnnyEagle
Stemmer det at den maskinen som mista deler av "taket" og landet trygt (kun en flyvertinne som ble sugd ut) et sted hadde gått langt over antall sykluser som det var sertifisert for? Mener at den fløy en veldig kort strekning og derfor mange sykluser..
Originally posted by karlsdp
Mener å huske en historie fra SAS for noen år siden:
De malte 2 eller flere MD80 hhv blå og rød med mange flysiluetter på. Disse var "øremerkede" for å fly bestemte strekninger. Det skjærte seg fordi det ikke var lønnsomt pga sykluser i forhold til timer osv. Stemmer dette ? Her var ikke markedavdelingen i SAS i takt med teknisk/økonomi.
:lol f
Originally posted by Someone
Originally posted by karlsdp
Mener å huske en historie fra SAS for noen år siden:
De malte 2 eller flere MD80 hhv blå og rød med mange flysiluetter på. Disse var "øremerkede" for å fly bestemte strekninger. Det skjærte seg fordi det ikke var lønnsomt pga sykluser i forhold til timer osv. Stemmer dette ? Her var ikke markedavdelingen i SAS i takt med teknisk/økonomi.
:lol f
Dette var vel ett rent markedsføring og så vidt jeg vet skulle vel ikke flyene brukes på faste ruter, men dette kan vel FBU4EVER mer om....
Ligger såvidt jeg vet en video ute på tråden om Fly&vin fra Julí hvor disse blir nevnt...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.