Re: Thai med store tap - mot konkurs
Nå er det jo alltid forskjell på hva man ser for seg eller planlegger, og hva man ender opp med. Tror man heller skal se på det fra en annen vinkel: Thai planlegger å fly de rutene som enten allerede er lønnsomme (eller var i dager) eller de som kan bli lønnsomme med å bytte til en mer egnet flytype
Og man skal heller ikke se bort i fra at selv om det kutter ut flere flytyper, så betyr ikke det at de kutter flåten tilsvarende, da de kan også velge å innfase flere fly av flytypene de ønsker å beholde. På grunn av Korona finnes det nå eller vil snart finnes ledige fly av dette på markedet. Eller produksjonsslot hos produsentene på kort varsel
Det nye Thai skal kun fly 787,A350 og 777 ER, står det i saken. Vet ikke nøyaktig hvor mange fly de har til sammen i disse tre kategoriene, men det vil være et kraftig nedskalert selskap. Da kan vel fort ruta til Oslo henge i en tynn tråd.
Nå er det jo alltid forskjell på hva man ser for seg eller planlegger, og hva man ender opp med. Tror man heller skal se på det fra en annen vinkel: Thai planlegger å fly de rutene som enten allerede er lønnsomme (eller var i dager) eller de som kan bli lønnsomme med å bytte til en mer egnet flytype
Og man skal heller ikke se bort i fra at selv om det kutter ut flere flytyper, så betyr ikke det at de kutter flåten tilsvarende, da de kan også velge å innfase flere fly av flytypene de ønsker å beholde. På grunn av Korona finnes det nå eller vil snart finnes ledige fly av dette på markedet. Eller produksjonsslot hos produsentene på kort varsel