Midtiblinken
ScanFlyer Gold
Rekkevidde/ytelse på narrow-body (splittet)
Om 5-10 år blir det få eller ingen widebodies igjen over atlanteren…
Om 5-10 år blir det få eller ingen widebodies igjen over atlanteren…
Om 5-10 år blir det få eller ingen widebodies igjen over atlanteren…
Vi får se. Hvem tror du vil fly de, mange bestiller XLR eller LR? NY til London og kanskje Paris og Frankfurt blir vel de ruter som holder lengst. Utvilsomt så ser det behov for volum i en normal verden med mye reising, men Covid som kanskje ikke er ferdig og selvsagt krig eller trussel om krig gjør at risikoen øker. Får vel 3 321XLR for hver 350?Nei, det er helt feil. Det vil alltid være behov for volumtransport. Men du vil se flere ruter til og mellom mellomstore byer, og det er her du vil finne nartowbodiene.
Fortsatt stor backlog av 787, 777, 350, 330 ....
Det er det. Jeg bommer vel kanskje med noen år, men tviler på at mange ser på øst kysten av USA til Europa med widebodies i nye bestillinger. Blir nok alltid behov for ekstra løft men back bone blir nok XLR og hva Boeing klarer og koke opp fra 50 talls ramma.Fortsatt stor backlog av 787, 777, 350, 330 ....
Om 5-10 år blir det få eller ingen widebodies igjen over atlanteren…
A321XLR kan ikke fly så langt som B757.
Kan A321XLR ta like mye frakt som B757 ?
Det mangler en erstatter for B757 som kan fly litt lenger en B757.
Nei, det er helt feil. Det vil alltid være behov for volumtransport. Men du vil se flere ruter til og mellom mellomstore byer, og det er her du vil finne narrowbodiene.
Hmm er dette helt feil ???? Om vi ser paa utviklingen mellom US Mainland og Hawaii - er det meget klare signaler om en utvikling som stoetter Senor Midtiblinken - gaar vi 5-10 aar tilbake i tid - naar jeg pendlet ut til holmene vaer uke - saa var 777-200 min offentlig kommunikasjon - landet man paa OGG (Maui) var 9 ut av 10 Gates fyllt med Wideboodies - snurr frem til 2022 og 9 ut av 10 Gates er narrowboodies - OK Mainland - Hawaii er stort sett kortere enn Europe - US, men i loepet 5-10 aar naar verdens mester i aa utvide rekkevidden (Airbus) strekker A321 til XXXLR - wake up Dude and smell the narrowbody !!!
Dude ... ATA kjørte 738 til holmene og milchartere til Midt-Østen mens 320 knapt turde å bevege seg utenfor synsvidde av kysten.
Helt eller 'helt'. Skal du til vestkysten må du ha widebody. Mellom de store byene trenger man widebody. Ingen som har fløyet narrowbody mellom Atlanta og Europa siden man brukte DC-8 ...
Det er og vil alltid være behov for begge.
Tror det er forskjell på de to. Maxen er nok maxa ut, for lavt understell og fortsatt mye tungt 60 talls teknologi. 320 er jo langt fra ny den og, men har større fleksibilitet med mye mer bakkeklaring. Vingen har et stort forbedrings rom, får se hvordan den blir på XLR. Kan nok stappe en ny plugg i røret og putte fuel i plasser det ikke burde være…..Behovet er der, skkurat som fra øst. Det er mange bypar fra SEA som kunne nyttiggjort seg en mindre flytype. Og PDX i enda større grad. Men det er begrenset hvor mye fuel man kan dytte inn i en sånn også, så da begrenser det seg litt. Man skal jo ha med seg bagasje og kanskje en fiskekasse eller to også. Og et par julekort.
Så inntil flyene blir elektriske med egne solpaneler på taket, tror jeg det vil begrense seg selv. Boeing har skviset sitt bidrag til MAX, og Airbus står nok i fare for å gjøre det samme.
Når SAS leide B737-800 som de brukte på SVG-IAH. På den var det ekstra stor fuel tank.
Var det ikke plass til noe ekstra fiskekasser eller frakt på den maskinen?
Finnes 737-800 med 10-11 timer fuel, men fy f… Sun Country bl a flyr langt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.