Rejält lyft för SAS i Sverige

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Rejält lyft för SAS i Sverige

SAS Sverige har gått från att vara flygkoncernens problembarn till att bli en av de mest lönsamma koncerndöttrarna. Av de tre nationella bolagen kommer SAS Sverige att i år visa det bästa resultatet.

di.se
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

interessant i siste avsnitt, at Anders E. slipper nyheten om fem ukentlige ARN-PEK. Burde det ikke vært hans kollega Lasse L. på interkont som kom med den nyheten?? Merkelig også at di.se "begrever" kommentaren helt nederst...
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Annars gläder han sig åt att kunna presentera nya Europalinjer i höst och att SAS startar en direktlinje till Peking i mars nästa år.
"Jag kan inte avslöja vilka nya Europadestinationer det blir ännu. Men det finns beslut om att köra fem veckoflyg till Peking från våren", berättar Anders Ehrling.
.

:wow:


Er det første gang noen såpass høyt oppe i SAS sier dette?
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Det är nog första gången någon på SAS över huvud taget är så konkret och utlovar ett datum för starten. Då undrar man ju: betyder detta att SAS i dagsläget lyckats vaska fram nödvändig flygmaskin för uppgiften?
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

I det netop udkommet Take-Off (sorry artiklen findes ikke på nettet) er der et 2 siders interview med den øverste chefen for SAS Airline danske John Dueholm. Har udtaler at SAS meget gerne vil genåbne Hong-Kong ruten (= København - Hong-Kong) samt åbne Stockholm-Beijing. MEN han siger også at en endelig beslutning om dette først bliver taget i sidste kvartal i år. Uanset hvad så begynder flere og flere højtstående personer i SAS at tale om disse 2 ruter, så mon ikke der er noget om snakken?!?!
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Akilleshelen her er vel om de greider å skaffe fly, neppe viljen eller evnen til å drive disse.

Ryktene sier vel både 343 og 332 fra AC og/eller LH, men man får se hva som skjer videre
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by BU662


SAS Sverige har solid pluss, som er bra, mens utvikling av ASK er dybt negativ, som betyr at de taper terreng mot sine konkurrenter som bygger opp stadig mer kapasitet innenlands (->se FlyMe öker innenlands).

Man kan ikke holde denne trende for lenge, siden man skrinker seg til döde om man forsetter med dette.

Nå sier jo han at nye europaruter skal komme og det vil jo bety en økning i ASK, itillegg skal man ikke se bort ifra at mer nytt kommer siden de nå tydeligvis har kuttet bort endel "daukjøtt" og er klare for å vokse igjen og det nå virker som de har en fin base å vokse ut ifra
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Vad SAS gör är ganska ointressant för en svensk som ska österut tyvärr för SAS, däremot är det intressant att se vad Finnair gör eftersom dom är ett "mera svenskt" företag än SAS!!!
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by BU662

HKG er en must-have i Route Network det er ingen tvil om dette. Det er skammelig at SAS valgte a legge det ned. Med HKG vil de styrke sin posisjon i Asia langt mere enn med ARN-PEK (sorry til alle Svensker).

Möjligt, men att SAS önskar linjen ARN-PEK visar ändå på att satsningen anses betydelsefull och nödvändig. Det räcker för mig om man säger så.

Skamligt eller ej att lägga ned HKG - SAS gjorde vad dom vid den tiden ansåg var nödvändigt. Att man väntat så länge med att återvända till HKG kan jag tycka är mer märkligt i så fall.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Snakket akkurat med SAS International, det Anders Ehrling uttaler er ikke bekreftet enda. De ønsker å starte i mars, men dette må først godkjennes av styret.

Det som er bekreftet er at det ikke blir kjøpt/leaset inn noe materiell for den nye ruten, det skal kuttes andre steder..... :(
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

DET hoeres ikke bra ut. er SEA i troebbel igjen? Ellers skulle man kanskje tro at en av 'dobbelrutene' forsvinner .. ARN-ORD?
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Hvis det ikke kommer inn nytt materiell er jo egentlig en ny langrute "bortkastet" siden det da kuttes ett annet sted og ett av SAS IC sine største problemer er vel at de er for små.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Løsning:

Frekvens på 5 dager i uken, kuttet som ble gjort i SIN, litt dårligere frekvens på noen USA ruter er vel den vanlige tankegangen fra SAS Int.

Og med en tech, kollapser hele den løsningen :P
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Er det ingen mulighet for at noe nytt materiell kommer inn?
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by Tommy777


Og med en tech, kollapser hele den løsningen :P


Det gjoer den allerede i dag - det har vi jo sett eksempler paa allerede ...
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

En loesning kunne jo vaert aa bruke 333'en som idag gaar ARN-ORD til aa gaa vekselvis ARN-ORD og ARN-PEK .. det kunn kanskje dra med seg litt Kinatrafikk fra Chicago- (og NYC) omraadet ... Kinapaxen som reiser med SAS via CPH maa jo vente hele dagen .. (avgang 20:55)
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

John Dueholm udtalte som sagt i artikel i Take-Off at beslutningen om nye ruter (CPH-HKG og ARN-PEK blev som sagt nævnt) først ville ske endeligt i sidste kvartal i år. Derudover sagde han også at der ikke var aktuelle planer om at nedlægge flere langdistance ruter efter nedlæggelsen af Singapore!

MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by TheDane

MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!

Men det vil ifølge meg være en litt jalla løsning. En ting er at det er en omvei å fly via BKK for å komme til HKG, og slike 1stops flighter er heller ikke ideelle. Dessuten er BKK maskinen normalt full fra CPH til BKK, så det blir ikke plass da til mange som skal til HKG
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Jeg mener aa ha lest tidligere at HKG ikke er aktuell som annet en frittstaaende nonstop-rute .. det er IMHO ogsaa fornuftig ettersom det finnes nok nonstop-alternativer fra Europa til at SAS glatt blir valgt bort av de forretningsreisende hvis man maa via BKK.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

CPH-BKK-HKG er en like dårlig ide som CPH-BKK-SIN var.

Slik jeg ser det, er SAS International i dagens form rimelig jalla... En tech får fort voldsomme konsekvenser, særlig om den skjer på ARN. De må bestemme seg for hva de vil med International, de kan jo ikke ekspandere noe som helst uten at det går ut over noe annet om de ikke får tak i mer materiell. Dette blir bare surr....
 
Back
Top