Originally posted by ATC
Chicago från ARN tror jag går ganska bra o är nästan alltid full så....men det är klart man kan ju lämna över till t.ex. United att flyga den sträckan o på så vis få loss kapacitet.
Originally posted by storg
Hvordan er egentlig avtalene om dette internt i Star. Er det fritt fram å åpne nye ruter. Eller kun hvis det ikke finnes et star tilbud?
Originally posted by Someone
Originally posted by storg
Hvordan er egentlig avtalene om dette internt i Star. Er det fritt fram å åpne nye ruter. Eller kun hvis det ikke finnes et star tilbud?
Vel US spurte neppe SK når de åpnet PHL-ARN.....etter ryktene skal SK ha likt det svært dårlig
Originally posted by Someone
Originally posted by TheDane
MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!
Men det vil ifølge meg være en litt jalla løsning. En ting er at det er en omvei å fly via BKK for å komme til HKG, og slike 1stops flighter er heller ikke ideelle. Dessuten er BKK maskinen normalt full fra CPH til BKK, så det blir ikke plass da til mange som skal til HKG
Originally posted by TheDane
Originally posted by Someone
Originally posted by TheDane
MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!
Men det vil ifølge meg være en litt jalla løsning. En ting er at det er en omvei å fly via BKK for å komme til HKG, og slike 1stops flighter er heller ikke ideelle. Dessuten er BKK maskinen normalt full fra CPH til BKK, så det blir ikke plass da til mange som skal til HKG
Er absolut enig med jer i at HKG flyvninger via BKK ikke er nogen speciel god ide. Min point var som også at HKG kunne åbnes uden nye maskiner. Men som sagt jeg er enig i at HKG skal være direkte fra CPH for at få optimal succes, og med mindst 5 afgange om ugen (helst dagligt) for at være optimal for business rejsende.
Originally posted by Tommy777
Originally posted by TheDane
Originally posted by Someone
Originally posted by TheDane
MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!
Men det vil ifølge meg være en litt jalla løsning. En ting er at det er en omvei å fly via BKK for å komme til HKG, og slike 1stops flighter er heller ikke ideelle. Dessuten er BKK maskinen normalt full fra CPH til BKK, så det blir ikke plass da til mange som skal til HKG
Er absolut enig med jer i at HKG flyvninger via BKK ikke er nogen speciel god ide. Min point var som også at HKG kunne åbnes uden nye maskiner. Men som sagt jeg er enig i at HKG skal være direkte fra CPH for at få optimal succes, og med mindst 5 afgange om ugen (helst dagligt) for at være optimal for business rejsende.
Eller fra ARN
Originally posted by TheDane
Originally posted by Tommy777
Originally posted by TheDane
Originally posted by Someone
Originally posted by TheDane
MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!
Men det vil ifølge meg være en litt jalla løsning. En ting er at det er en omvei å fly via BKK for å komme til HKG, og slike 1stops flighter er heller ikke ideelle. Dessuten er BKK maskinen normalt full fra CPH til BKK, så det blir ikke plass da til mange som skal til HKG
Er absolut enig med jer i at HKG flyvninger via BKK ikke er nogen speciel god ide. Min point var som også at HKG kunne åbnes uden nye maskiner. Men som sagt jeg er enig i at HKG skal være direkte fra CPH for at få optimal succes, og med mindst 5 afgange om ugen (helst dagligt) for at være optimal for business rejsende.
Eller fra ARN
Det er jo så nok ikke på tale. SAS Intercontinental har forsat det strategi at alle langruter samles i et HUB (CPH). Kun hvis en destination har basis for mere end en daglig afgang kommer ARN på tale og/eller OSL. Præcis som i dag med ORD og EWR fra ARN og evt. med den kommende ARN-PEK.
Originally posted by ATC
Vi får se vad som händer när alla fakta släpps av SAS. Inte för att jag tror att SAS skulle ändra sin strategi o lägga en ny långlinje på ARN (som inte finns i CPH), men man ska väl aldrig säga aldrig. Kanske har Finnairs framgångar och deras slogan "närmaste vägen till Asien" fått SAS att se rött på alla sätt o att dom helt plötsligt skulle lägga HKG på ARN.
Originally posted by Tommy777
Originally posted by ATC
Vi får se vad som händer när alla fakta släpps av SAS. Inte för att jag tror att SAS skulle ändra sin strategi o lägga en ny långlinje på ARN (som inte finns i CPH), men man ska väl aldrig säga aldrig. Kanske har Finnairs framgångar och deras slogan "närmaste vägen till Asien" fått SAS att se rött på alla sätt o att dom helt plötsligt skulle lägga HKG på ARN.
Helt enig. ARN makes sense i dette tilfellet, akkurat som OSL er nærmest USA :colgate:
Originally posted by PP
Originally posted by Tommy777
Originally posted by ATC
Vi får se vad som händer när alla fakta släpps av SAS. Inte för att jag tror att SAS skulle ändra sin strategi o lägga en ny långlinje på ARN (som inte finns i CPH), men man ska väl aldrig säga aldrig. Kanske har Finnairs framgångar och deras slogan "närmaste vägen till Asien" fått SAS att se rött på alla sätt o att dom helt plötsligt skulle lägga HKG på ARN.
Helt enig. ARN makes sense i dette tilfellet, akkurat som OSL er nærmest USA :colgate:
I guder - here we go again....
EDIT: meningsforståelse
Originally posted by Tommy777
He he.. Har ikke vært med på det jeg regner med er mange SAS Int diskusjoner tidligere, tar gjerne en til(Regn og internetvær i Harstad i dag, på besøk hos mamma!)
Originally posted by PP
Originally posted by Tommy777
He he.. Har ikke vært med på det jeg regner med er mange SAS Int diskusjoner tidligere, tar gjerne en til(Regn og internetvær i Harstad i dag, på besøk hos mamma!)
Men det gider jeg ikke - tror de fleste kender min holdning omkring et hub-konceptet med udgangspunkt i CPH - og jeg tvivler på at du har nyt at bibringe med i forhold til de tidligere diskussioner...
Originally posted by Hurum
Originally posted by PP
Originally posted by Tommy777
He he.. Har ikke vært med på det jeg regner med er mange SAS Int diskusjoner tidligere, tar gjerne en til(Regn og internetvær i Harstad i dag, på besøk hos mamma!)
Men det gider jeg ikke - tror de fleste kender min holdning omkring et hub-konceptet med udgangspunkt i CPH - og jeg tvivler på at du har nyt at bibringe med i forhold til de tidligere diskussioner...
ja vi vet dine holdninger, men det er jo ikke dermed sagt andre ikke kan få diskutere, eller stille spørsmål ved dem.
Originally posted by PP
Originally posted by Hurum
Originally posted by PP
Originally posted by Tommy777
He he.. Har ikke vært med på det jeg regner med er mange SAS Int diskusjoner tidligere, tar gjerne en til(Regn og internetvær i Harstad i dag, på besøk hos mamma!)
Men det gider jeg ikke - tror de fleste kender min holdning omkring et hub-konceptet med udgangspunkt i CPH - og jeg tvivler på at du har nyt at bibringe med i forhold til de tidligere diskussioner...
ja vi vet dine holdninger, men det er jo ikke dermed sagt andre ikke kan få diskutere, eller stille spørsmål ved dem.
Jamen kør da løs - du er velkommen for min skyld!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.