Rejält lyft för SAS i Sverige

Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Chicago från ARN tror jag går ganska bra o är nästan alltid full så....men det är klart man kan ju lämna över till t.ex. United att flyga den sträckan o på så vis få loss kapacitet.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by ATC

Chicago från ARN tror jag går ganska bra o är nästan alltid full så....men det är klart man kan ju lämna över till t.ex. United att flyga den sträckan o på så vis få loss kapacitet.

Hadde håpet at UA åpnet destinasjoner i Skandinavia på egen hånd, bedre det enn CO,DL og US. Enda bedre hadde det vært om UA åpnet ORD-OSL.. Tror den ruten hadde gått som et skudd!
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Hvordan er egentlig avtalene om dette internt i Star. Er det fritt fram å åpne nye ruter. Eller kun hvis det ikke finnes et star tilbud?
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by storg

Hvordan er egentlig avtalene om dette internt i Star. Er det fritt fram å åpne nye ruter. Eller kun hvis det ikke finnes et star tilbud?

Vel US spurte neppe SK når de åpnet PHL-ARN.....etter ryktene skal SK ha likt det svært dårlig
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by Someone

Originally posted by storg

Hvordan er egentlig avtalene om dette internt i Star. Er det fritt fram å åpne nye ruter. Eller kun hvis det ikke finnes et star tilbud?

Vel US spurte neppe SK når de åpnet PHL-ARN.....etter ryktene skal SK ha likt det svært dårlig

Vel, det har de seg selv å takke for! De har jo kuttet USA rutene noe inni hampen de siste årene. Selv om US åpnet denne ruten, er fortsatt de fleste SAS transatlantiske avganger proppfulle i sesongen. Markedet er der, SAS er i følge seg selv for dyre i drift at de ikke klarer å tjene penger på USA (merkelig det når de amerikanske flyselskapene klarer det), samt at de ikke har cash til å kjøpe fly.

Som en som stort sett flyr *Alliance, synes jeg det er mye bedre at det åpnes ruter i alliansen enn at CO og andre får slippe til. Det liker nok SAS dårlig, da lista for å velge bort SAS legges mye lavere da du også får EB poeng på US, særlig når du får 100% eurobonuspoeng på 3000 kr billetter når SAS kun gir 25% på de billigste billettene på eget metal :). SAS regner vel med at såpass få vet om dette...
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by Someone

Originally posted by TheDane

MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!

Men det vil ifølge meg være en litt jalla løsning. En ting er at det er en omvei å fly via BKK for å komme til HKG, og slike 1stops flighter er heller ikke ideelle. Dessuten er BKK maskinen normalt full fra CPH til BKK, så det blir ikke plass da til mange som skal til HKG

Er absolut enig med jer i at HKG flyvninger via BKK ikke er nogen speciel god ide. Min point var som også at HKG kunne åbnes uden nye maskiner. Men som sagt jeg er enig i at HKG skal være direkte fra CPH for at få optimal succes, og med mindst 5 afgange om ugen (helst dagligt) for at være optimal for business rejsende.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by TheDane

Originally posted by Someone

Originally posted by TheDane

MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!

Men det vil ifølge meg være en litt jalla løsning. En ting er at det er en omvei å fly via BKK for å komme til HKG, og slike 1stops flighter er heller ikke ideelle. Dessuten er BKK maskinen normalt full fra CPH til BKK, så det blir ikke plass da til mange som skal til HKG

Er absolut enig med jer i at HKG flyvninger via BKK ikke er nogen speciel god ide. Min point var som også at HKG kunne åbnes uden nye maskiner. Men som sagt jeg er enig i at HKG skal være direkte fra CPH for at få optimal succes, og med mindst 5 afgange om ugen (helst dagligt) for at være optimal for business rejsende.


Eller fra ARN
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by Tommy777

Originally posted by TheDane

Originally posted by Someone

Originally posted by TheDane

MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!

Men det vil ifølge meg være en litt jalla løsning. En ting er at det er en omvei å fly via BKK for å komme til HKG, og slike 1stops flighter er heller ikke ideelle. Dessuten er BKK maskinen normalt full fra CPH til BKK, så det blir ikke plass da til mange som skal til HKG

Er absolut enig med jer i at HKG flyvninger via BKK ikke er nogen speciel god ide. Min point var som også at HKG kunne åbnes uden nye maskiner. Men som sagt jeg er enig i at HKG skal være direkte fra CPH for at få optimal succes, og med mindst 5 afgange om ugen (helst dagligt) for at være optimal for business rejsende.


Eller fra ARN

Det er jo så nok ikke på tale. SAS Intercontinental har forsat det strategi at alle langruter samles i et HUB (CPH). Kun hvis en destination har basis for mere end en daglig afgang kommer ARN på tale og/eller OSL. Præcis som i dag med ORD og EWR fra ARN og evt. med den kommende ARN-PEK.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by TheDane

Originally posted by Tommy777

Originally posted by TheDane

Originally posted by Someone

Originally posted by TheDane

MEN HKG åbningen kan iøvrigt gennemføres uden tilførsel af nye fly da BKK maskinen står så lang tid i BKK nu pga nedlæggelsen af SIN at den rent praktisk godt kan flyve videre til HKG og tilbage med nuværende tidstabel!

Men det vil ifølge meg være en litt jalla løsning. En ting er at det er en omvei å fly via BKK for å komme til HKG, og slike 1stops flighter er heller ikke ideelle. Dessuten er BKK maskinen normalt full fra CPH til BKK, så det blir ikke plass da til mange som skal til HKG

Er absolut enig med jer i at HKG flyvninger via BKK ikke er nogen speciel god ide. Min point var som også at HKG kunne åbnes uden nye maskiner. Men som sagt jeg er enig i at HKG skal være direkte fra CPH for at få optimal succes, og med mindst 5 afgange om ugen (helst dagligt) for at være optimal for business rejsende.


Eller fra ARN

Det er jo så nok ikke på tale. SAS Intercontinental har forsat det strategi at alle langruter samles i et HUB (CPH). Kun hvis en destination har basis for mere end en daglig afgang kommer ARN på tale og/eller OSL. Præcis som i dag med ORD og EWR fra ARN og evt. med den kommende ARN-PEK.


Vi får se vad som händer när alla fakta släpps av SAS. Inte för att jag tror att SAS skulle ändra sin strategi o lägga en ny långlinje på ARN (som inte finns i CPH), men man ska väl aldrig säga aldrig. Kanske har Finnairs framgångar och deras slogan "närmaste vägen till Asien" fått SAS att se rött på alla sätt o att dom helt plötsligt skulle lägga HKG på ARN.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by ATC



Vi får se vad som händer när alla fakta släpps av SAS. Inte för att jag tror att SAS skulle ändra sin strategi o lägga en ny långlinje på ARN (som inte finns i CPH), men man ska väl aldrig säga aldrig. Kanske har Finnairs framgångar och deras slogan "närmaste vägen till Asien" fått SAS att se rött på alla sätt o att dom helt plötsligt skulle lägga HKG på ARN.

Helt enig. ARN makes sense i dette tilfellet, akkurat som OSL er nærmest USA :colgate:
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by Tommy777

Originally posted by ATC



Vi får se vad som händer när alla fakta släpps av SAS. Inte för att jag tror att SAS skulle ändra sin strategi o lägga en ny långlinje på ARN (som inte finns i CPH), men man ska väl aldrig säga aldrig. Kanske har Finnairs framgångar och deras slogan "närmaste vägen till Asien" fått SAS att se rött på alla sätt o att dom helt plötsligt skulle lägga HKG på ARN.

Helt enig. ARN makes sense i dette tilfellet, akkurat som OSL er nærmest USA :colgate:

I guder - here we go again....


EDIT: meningsforståelse
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by PP

Originally posted by Tommy777

Originally posted by ATC



Vi får se vad som händer när alla fakta släpps av SAS. Inte för att jag tror att SAS skulle ändra sin strategi o lägga en ny långlinje på ARN (som inte finns i CPH), men man ska väl aldrig säga aldrig. Kanske har Finnairs framgångar och deras slogan "närmaste vägen till Asien" fått SAS att se rött på alla sätt o att dom helt plötsligt skulle lägga HKG på ARN.

Helt enig. ARN makes sense i dette tilfellet, akkurat som OSL er nærmest USA :colgate:

I guder - here we go again....


EDIT: meningsforståelse

He he.. Har ikke vært med på det jeg regner med er mange SAS Int diskusjoner tidligere, tar gjerne en til ;) (Regn og internetvær i Harstad i dag, på besøk hos mamma!)
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by Tommy777

He he.. Har ikke vært med på det jeg regner med er mange SAS Int diskusjoner tidligere, tar gjerne en til ;) (Regn og internetvær i Harstad i dag, på besøk hos mamma!)

Men det gider jeg ikke - tror de fleste kender min holdning omkring et hub-konceptet med udgangspunkt i CPH - og jeg tvivler på at du har nyt at bibringe med i forhold til de tidligere diskussioner... Så lad os springe over for denne gang :D
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Med tanke på det jag såg på svenska TV-nyheter idag, att ett kinesiskt företag ska investera 1 miljard kronor i Kalmar på ett center där 1000 kinesiska företag ska visa upp sina produkter. Affärsiden är att europeiska inköpare inte ska behöva åka till Kina för att se vad som har att erbjudas, så kan detta garanterat gynna mer "kinesisk" trafik på ARN från både Peking, Hong kong o andra städer. Med de täta anslutningar som finns från ARN så blir det perfekt.
Genererade ca 800 nya jobb varav jag förstod det som att ca 200 var svenska resten kineser så det blir säkert en del åkande, man skulle även bygga ett stort kinesiskt spa. Allt klart om två år!!

Anledningen till att det hamnade i Kalmar ( istället för Amsterdam som var största konkurrent) var bland annat att det var närhet både till hamn, flygplats, låga kostnader för företag och levnadskostnader bl.a..

Säkert ett uppsving för Kalmar flygplats ,men säkert också stor hjälp för ARN att locka till sig flyglinjer från Kina nu när detta hamnat i Sverige.

Ska bli spännande att se vad SAS har att säga i September när man ska avslöja sin strategi för NO,DK SE, och Int.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by PP

Originally posted by Tommy777

He he.. Har ikke vært med på det jeg regner med er mange SAS Int diskusjoner tidligere, tar gjerne en til ;) (Regn og internetvær i Harstad i dag, på besøk hos mamma!)

Men det gider jeg ikke - tror de fleste kender min holdning omkring et hub-konceptet med udgangspunkt i CPH - og jeg tvivler på at du har nyt at bibringe med i forhold til de tidligere diskussioner...

ja vi vet dine holdninger, men det er jo ikke dermed sagt andre ikke kan få diskutere, eller stille spørsmål ved dem.
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by Hurum

Originally posted by PP

Originally posted by Tommy777

He he.. Har ikke vært med på det jeg regner med er mange SAS Int diskusjoner tidligere, tar gjerne en til ;) (Regn og internetvær i Harstad i dag, på besøk hos mamma!)

Men det gider jeg ikke - tror de fleste kender min holdning omkring et hub-konceptet med udgangspunkt i CPH - og jeg tvivler på at du har nyt at bibringe med i forhold til de tidligere diskussioner...

ja vi vet dine holdninger, men det er jo ikke dermed sagt andre ikke kan få diskutere, eller stille spørsmål ved dem.

Jamen kør da løs - du er velkommen for min skyld!
 
Re: Rejält lyft för SAS i Sverige

Originally posted by PP

Originally posted by Hurum

Originally posted by PP

Originally posted by Tommy777

He he.. Har ikke vært med på det jeg regner med er mange SAS Int diskusjoner tidligere, tar gjerne en til ;) (Regn og internetvær i Harstad i dag, på besøk hos mamma!)

Men det gider jeg ikke - tror de fleste kender min holdning omkring et hub-konceptet med udgangspunkt i CPH - og jeg tvivler på at du har nyt at bibringe med i forhold til de tidligere diskussioner...

ja vi vet dine holdninger, men det er jo ikke dermed sagt andre ikke kan få diskutere, eller stille spørsmål ved dem.

Jamen kør da løs - du er velkommen for min skyld!

Jeg har intet ønske å diskutere dette....ville bare poengtere at andre kan jo han andre meninger og synspunkter uten at det dermed er feil/forkert....man må kunne løfte blikket litt av og til.
 
Back
Top