Reiseåret 2017

Re: Reiseåret 2017

Hadde 21 legs i 2017.
Bortsett fra en jobbtur til Oslo og en bonusreise til Svalbard, så var alt turer til balløya i vest.

Flyselskap: 20xSK og 1xDY
Flyvemaskiner: B737, CRJ-900, A319, A320
Flyplasser: TRD, CPH, OSL, BHX, TOS, LYR, LHR, EDI, LGW
Nye flyplasser: LYR, EDI
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2017

Året startet med at jeg nesten kom for sent til flyet fra CPH til OSL første nyttårsdag. Deretter ble det en tur til MIA med SAS nye business class, og i sommer ble det tur til MAD og LHR med widebodies fra LATAM og BA sammen med en gjeng herfra. I oktober ble også Vueling et nytt bekjentskap. Utover dette ble det diverse småturer med SK og DY både utenlands og innenlands. Totalt endte jeg vel opp med 11 internasjonale og 5 innenriksflighter.

Nye flyplasser: MIA, HAM, MAD
Nye flyselskaper: LATAM Chile, Vueling
Nye flytyper: 787-9

Reiseplanene for 2018 ligger i signaturen.
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2017

Har ikke fått til noen eksotiske turer til fjerne himmelstrøk i år, men noen småsprell i Europa har det blitt. Ellers preges reiseåret av endring i livssituasjonen der reising i jobbsammenheng er blitt en del av hverdagen.

Antall flighter: 46 (all time high for min del, og over en dobling fra i fjor)

Nye flyplasser: WAW

Nye flytyper: Fokker 70 (KLM)

Ingen nye flyselskap, men et hyggelig gjensyn med KLM etter å ha holdt meg til SK, WF og DY ei stund. Blir nok enda mer SK og DY neste år.


For de som lurer på «other» på Flightmemory, så mener jeg at dette gjelder intrakontinentale flygninger utenfor Europa (usikker på om innenriks i andre europeiske land enn Norge òg teller med i denne kategorien)
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2017

84 flighter, jevnt ned fra 85 i 2016 og 86 i 2015. Ingen nye selskaper, Mistet sølv hos BA og status i Flying Blue.
SK: 27
LH: 16
United: 6
Norwegian: 5
Aeroflot: 4
BA: 4
Brussels: 4
Emirates: 4
LOT: 4
Novair: 3
Air Canada: 2
Austrian: 2
Primera: 1
Swiss: 1
Widerøe: 1

Nye flyplasser:
ALF
CHQ
FLR
FUE
GRZ
GYD
KBP
LHE
MEM
MSP
SPC
VRN
YBQ

Høydare:
Besøke kåken til Elvis
Fossiljakt ved Lyme Regis
Spa designet av Hundertwasser i Bad Blumau
Taktopp onsen under stjerneklar himmel i Kanazawa
Glupske dådyr i Nara
Helleristninger i Alta
Calcio storico i Firenze
Geigerteller som gikk amokk i Tsjernobyl
Verdens største samling av tyvegods, British Museum
Grensevaktshow mellom Pakistan og India

attachment.php
 

Attachments

  • 2017.jpg
    2017.jpg
    86.1 KB · Views: 815
Last edited:
Re: Reiseåret 2017

I år vart det ganske mykje flyging, 38 turar totalt. Ein del fleire lange turar enn vanleg. All-time low på privatreiser (3x TRD-BGO t/tr og 2x Jetstar i Australia), all-time high på jobb-fronten.

CPH-SFO (EB-oppgradering) i C, resten var stort sett bakerst-bakerst.

Domestic 18
Intra-Continental 10
Intercontinental 4
Other flights 6

SAS står for 20 av flightane. DY berre ein; blir nok meir av det til neste år.

Nye flyplassar: SNA, SJC, CAN, LAX, AAL, ADL
Nye flytypar: Farchild 328, A320neo (trur eg)
Nye flyselskap: China Southern, Alaska, Sun Air (for BA)

Høgdepunkta er jo Australia-turen. Litt surt at et ikkje vart skikkeleg RTW; var ganske nær, men det hadde vel ikkje blitt så populært i heimen om eg ikkje hadde blitt med heim frå Australia heller.

Verste sete: Alaska E175. Vanlegvis fine fly; men fy for nokre sete.
Verste lonhaul: Air Canada frå Toronto til København. Det var trangt det! Både sidevegs og i lengderetning. AC sin B777 har betre beinplass, så eg forventa ikkje det så trangt. Nedtur. Heldigvis flytta røyke-svensken seg, så det vart betre plass.

Beste overraskelse: China Southern. Fin service, OK-ish plass på flya. Grei AVOD. Ikkje så god mat; men eg et det meste. CAN er derimot ein sabla kjedeleg flyplass!

Årets etterpåklokskap: Hadde vi reist med SK og Singapore til Australia hadde det vel blitt gullkort på poeng; og gjerne over 40 poeng ekstra for bruk. Men å betale 15k ekstra for det var ikkje noko option. KLM-poenga forgår vel slik som vanleg.
 

Attachments

  • fly2017.png
    fly2017.png
    331.5 KB · Views: 402
Re: Reiseåret 2017

Antall flyvninger i 2017:
Innenlands: 19
Internasjonale: 8
Totalt: 27

Distanse fløyet i 2017: 48 602 km

Mest benyttede flyselskap: SK (18), WF (5), LH (4)
Nye flytyper: Boeing 747-8
Nye flyplasser: SDN, FRO, SOG
Nye flyselskap: Ingen :(

Andre opplevelser/milepæler som du vil trekke frem for 2017?
- Klappsete inn til Sandane, Florø og Sogndal med Widerøe, i nydelig vårsol var en fantastisk opplevelse :)
- First class med Lufthansa helt fremme i nesen på B747-8i var heller ikke dumt :)
 
Re: Reiseåret 2017

Nesten flaut: 3 flyvninger. En t/r OSL-SVG, og en enveise til ARN. Alle med SAS, og jeg tror alle var med 737.

(Og jeg måtte faktisk grave i EB-profilen for å huske om jeg fløy begge veger på SVG-turen eller ikke.)

Like mange legs som i 2016, men da var to av de mellom OSL og EWR, så flydd distanse var adskillig kortere i 2017 enn i 2016.

Håper på noe spennende neste år. Kanskje feire 35-årsdagen i en A350?
 
Re: Reiseåret 2017

Nesten flaut: 3 flyvninger. En t/r OSL-SVG, og en enveise til ARN. Alle med SAS, og jeg tror alle var med 737.

(Og jeg måtte faktisk grave i EB-profilen for å huske om jeg fløy begge veger på SVG-turen eller ikke.)

Like mange legs som i 2016, men da var to av de mellom OSL og EWR, så flydd distanse var adskillig kortere i 2017 enn i 2016.

Håper på noe spennende neste år. Kanskje feire 35-årsdagen i en A350?
Ikke noe å være flau over. Jeg hadde 1......

Flytper Benyttet: A320
Flyselskap: WizzAir
Flyplasser: Torp, Stettin-Golleniow
Totalt flytid ca 1:15
Totalt forsinkelse: 2:30

Dette tilsvarer ganske eksakt hva jeg fløy i 2016, da motsatt, Stettin til Rygge med 737 fra Ryanair.
Verden er for vakker til å bli overflydd, så det er planer om bobilferie til og i Italia på sensommeren. Ingen planlagte flyturer, men det hadde vært artig med en Asia ferie, da det er 31år siden siste widebody flight, men det blir vel neppe i 2018......
 
Re: Reiseåret 2017

Antall flyvninger i 2017:
Innenlands: 45
Internasjonalt: 35
Totalt: 80

Distanse fløyet i 2017: 73 043 km

Mest benyttede flyselskap: SK (55), LH (8), UA (5)
Nye flytyper: Boeing 767-400ER
Nye flyplasser: KWI, ATL
Nye flyselskap: J9 (Jazeera)

For det meste kortere turer i Europa med noen hederlige unntak.
 
Reiseåret 2017

Så var reiseåret 2017 også historie. Året endte på 68.712 km fordelt på 72 flighter, så det ble et «dårlig» reiseår. Om lag bare halve distansen av 2016, men med nesten like mange flyvninger. Dette pga av kun 1 interkontinental tur i fjor, men relativt mange korte jobbreiser innenlands og i Europa. 38 reiser i økonomi, 28 i premium økonomi, 4 i business og 2 i First. 48 flighter i jobb og 24 private. Av årets høydepunkter var to flighter med Thai i F, MUC-BKK i 747 og BKK-CDG i A380. Det var første flight på A380 i F, absolutt en hyggelig opplevelse. Og TG sine F-fasiliteter i BKK er svært bra. Høydepunkt to var «Flyprat widebody-turen» OSL-FRA-MAD-LHR-OSL. Helt gull[emoji3] Et tredje «høydepunkt» var at jeg også fikk en tur med Air Berlin før det var kroken på døra, noe som bringer meg over pÅ nedturene... Ingen stor katastrofe, men en søndag ettermiddag pÅ TXL unner jeg ingen.

Nye flytyper: Boeing 787-9

Nye selskaper: LATAM Airlines, Wizz Air, Air Berlin

Nye flyplasser: Mandalay (MDL), Madrid (MAD), Vilnius (VNO)

Nye land: Andorra, Litauen

Topp 8 flytyper:
Boeing 737-800 (23)
Boeing 737-700 (15)
Airbus A321 (9)
Airbus A320 (6)
Dash 8-100 (4)
Bombardier CRJ-900 (2)
Dash 8-Q400 (2)
ATR 72-500 (2)

Topp 5 selskaper:
SAS (44)
Norwegian (7)
Widerøe (4)
Thai Airways (4)
Lufthansa (3)

Topp 5 destinasjoner:
København (14)
Trondheim (14)
München (6)
Frankfurt (6)
Stockholm (6)

Og 52 turer startet eller sluttet på OSL.

Gyldne kort og den slags:

SAS EB - Gull
BA Exec - Bronse
KLM FB - Basic
Club Carlson - Silver
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2017

Disse trådene er alltid fine..

Det ble hele/kun 39 flighter hvor a de fleste var i Premium eller artigere. Ca 70% var privat.

Beste minnet er fremdeles Sete 1A på 748 fra Tokyo med Waffe, og "verste" minnet var maten på Thai First som fremdeles gir frysninger. Det ble fem First turer og satser på å overgå det i 2018.

Det har blitt en del turer på SAS 737 i Pluss som overrasker positivt når man tar med prisen i betraktning. Man føler seg alltid hjemme ombord.

Ser jeg var 12 ganger på FRA som jeg liker mer og mer og to ganger på SIN som fremdeles er favoritten.
 
Re: Reiseåret 2017

Her kommer min liste over flyvning for 2017. Jeg har flydd mindre denne gangen i forhold de siste året.

Selskap:
KLM Cityhopper: 2
KLM: 2
Norwegian: 7
Turkish Airlines: 4
SAS: 6
Blue Panorama: 1

Nye flyplasser:
Athen.
Amman.
Madrid.

Nye land:
Jordan.

Nye flytyper:
Boeing 737-MAX8
 
Reiseåret 2017

Klart faerre enn i fjor, ned fra 57 til 44, i 2015 var det 75, men et fint reiseaar for min del. Siste flyvning for 2017 ble gjennomfoert idag.



Oppsummering:

Totalt antall: 44 flyvninger.

Flyplasser: 24 (nye: Warszawa, Malta og Iaonnina)

Flyselskaper: 16 (nye: LOT, Edelweiss og Wizz)

Flytyper: 12 (ny: A-318)
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2017

Ble 23 flyvninger for meg i år
Flyselskaper og antall flyvninger:
Norwegian = 19
KLM = 2
British Airways = 2
Flyplasser:
TRD
OSL
BGO
AMS
LHR
 
Re: Reiseåret 2017

18 flyvninger på meg i år, ned fra 19 i fjor.
1 Nytt selskap: China Airlines
4 Nye flytyper : A320Neo A330-300 A340-300 A350-900
3 Nye flyplasser : KEF-HKG-TPE
 
Re: Reiseåret 2017

Rolig i år gitt, 14 flygninger totalt.

SAS: 6
British Airways: 3
American Airlines: 2
Norwegian: 2
Widerøe: 1

Flyplasser: TRD, OSL, TRF, AMS, LHR, LAX, MSY
Flytyper: A320, A321, B737, B738, B773, B788, DHC8-400

Lover å skjerpe meg i 2018 :fly
 
Re: Reiseåret 2017

61 flyreiser i 2017, ned fra fjoråret på 92. Ingen jobbreiser i år heller.


Nye flyplasser:
KHH, LED, KWI, DUS, JNB, FLR, PSA, EBL, TBS, BUS, ADD, SEZ, PRI, LAS

Nye flyselskap:
Eva Airways, Kuwait Airways, Georgian Airways, Ethiopian Airlines, Air Seychelles

Nye flytyper:
Airbus A318, Bombardier CRJ-200, Boeing 787-8

Tm5sq5b1AYzvX5gJitsXkw_FuvX4KcHxRqEk9MR-y8yoE6QgkdUkNNw5QcjEegKZs95xW0YDrTFR8bi3c2om1Sk69HEBM57cSX1FFjlUkoejk7GOdBr8Qp5ANTduE9g1H4zUKBsJbh6swmEVaUnOTi_FAYCElfmZaSs84KjNuI6_aty8OfNrvF3WJLR02W-2mO2jQC7HRJG0g6EMFCeV89LlPHRW1xx5mVL1eDQr6N71x4Mn7Khy6acZSiJEodO3hKpuADeP947vs-evPxh864eBda_HMKe9daFj11GkZPDMwI9NsWT1ZnvkQAhiYomoJXT7-FDwc4CDx9LLhaVZWmBORRffzYghYpnyRigZDhNKloPVVzM21YYD-GdSIDAiOgzjRMHVdrNi8gSRdksSsVS8ZnjT2mds1J-WlBpaDM7Tdzo6YWtkss9DrG_QdUjjqL9HC-mZI4DbxU6nH8itG9IsOKkYnYS9ZRgdf2U1JZKlQ98vRPtjY6qZ6uuPkTqpP3gD_GStqv-kHc8aNgUieqGQ2N52fpLJt8hyuvlw2GgHdoDgSr2dYwdo63TjtuhPCrMazKqFD96eAFCfS1LdT0iFf935FWZIa3vpMB_2=w720-h360-no
 
Re: Reiseåret 2017

Årets flygningar:

SAS 13 stycken A320-251N , A330-343X , B.737-683/-883/-883W/-86NW
Swiss 11 stycken A319-112 , A320-214 , A321-111/-212
Helvetic 1 Fokker 100
Air Berlin 2 stycken A320-214
Cimber/SAS 1 CRJ-900
CityJet/SAS 1 CRJ-900
Lufthansa 4 stycken A320-211/-214W , A320-271N , B.747-830
Eurowings 1 A320-214W

Nytt bolag CityJet , nu totalt 138 olika flygbolag
 
Re: Reiseåret 2017

Bra flyår i år for min del. Preget av svært mange "hopp" over fjellet til Oslo. Totalen for året kom på 130 flyvninger der BGO-OSL-BGO stod for en stor del, men fikk også presset inn litt annet gøy ut i verden. Totalt 115.000 km.

Flyvningene fordelte seg slik:
Sas: 106
WF: 7
TG: 4
LH: 3
DY: 3
QF: 3
LX: 2
VA: 1
VY: 1

Nye flyplasser: EWR, SYD, MEL, OOL, ZRH, MXP
Nye flyselskaper: QF, VA og LX
Nye flytyper: CS100

Høydepunktet for året var uten tvil tur til Australia med TG F. Tok liknende tur for noen år siden, blir aldri feil.
 
Re: Reiseåret 2017

Haha ser nå at jeg glemte å nevne EWR som ny lufthavn. Har nå vært på to av tre lufthavner i New York uten å ha tatt turen til byen... :drunk:



Jeg har en kamerat fra Cleveland som er kaptein i United med EWR som hub, som aldri har vært på Manhattan før..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Top