Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Jeg kan for tredje året på rad stolt vise til mindre og mindre flyging, min EBG er blitt EBB, og jeg klarer knapt å skrape meg over grensen til gull hos QR.

Intet nytt flydd, ingen nye ruter prøvd, med unntak av at det var vel første besøk i BA sin biz lounge i T5 og en tur i QR sin Dreamliner.

Alt i alt har man bare vært 4-5 turer i BKK-SIN, og 3 turer til EBB. Fire turer til OSL for hele året må sies å være lite nok. To av de fire i bil.

-A
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

En del flyturer, men svært lite spennende. Høydepunktet må være nesen på 748-I.

144 flighter og 92 190km
-74 med SAS, 3 med Norwegian. 90% ledig midtsete hos SAS, 0% hos Norwegian
-28 med Super-Puma, 21 med S-92 og gledelig nok 11 med MD-82 + mye 32X og 737
-Nye flytyper var 748-I, DH8-200, F-100 og ERJ-145
-Nye selskap var OS og US (fløy USAir på 80-tallet)
-Nye flyplasser var bl.a. MXP, MAD, FCO, ALC, VIE, DCA, HFT, HAA
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

God kveld & God Jul, for min del så som her i 2013:

2013 ble et år med brukbart med reiser for min del. Antall flighter i løpet av året ble 52, fordelt mellom selskapene SAS, Norwegian, Widerøe og KLM.

Lengste flight: Amsterdam-Willemstad; 7843 km.
Korteste flight: Haugesund-Bergen; 106 km.
Nye flyplasser: Edinburgh & Reykjavik

Flytyper:
- 735
- 736
- 737
- 738
- Dash 8-400
- Dash 8-100
- MD-82
- 747-400
- A-320
- A-319

Antall destinasjoner: 16

Top 3 flighter:
Stockholm-København ifm. MD-80 MegaDo
Oslo-Stockholm ifm. MD-80 MegaDo
Willemstad-Amsterdam

3 kjipeste flighter:
Haugesund-København; pga. 7,5 t venting på Hau samt mistet bagasje samt møkkahotell fikset til oss av SAS i CPH
Amsterdam-Oslo; pga. stuptrøtt, småsjuk (bakrus), smekkfullt fly, skrikende unger m.m.
Kommer ikke på flere kjipe :)

3 beste destinasjoner:
Willemstad
Val d’isere
Reykjavik

3 beste hotellopplevelser:
Vatnahalsen Høyfjellshotell (pga. servicenivå, mat og beliggenhet)
Hotel Holt; Reykjavik (fantastisk service)
Solstrand Fjordhotell (helheten)

Ellers jevnt fordelt mellom innenlands og europeisk med en t/r intercontinal flight.

Mvh
Fjordheim
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Ikke nye rekord men endel jobbrelatert. Dog, alle segmentene i C er privat.

Antall segments: 35
8 domestic, 27 international
17 leisure, 18 business
22 economy, 7 economy+, 6 business

Distanse:
40 213 km

Nye flyplasser:
FLL, IAD, VNO, RIX

Nye flytyper:
Saab2000, CRJ700

Nye selskaper:
Air Baltic, Olympic Air

Minneverdig: BA Club Europe og LHR T5
Ikke minneverdig: EWR-FLL UA smekkfull/overfylt B739

http://flightdiary.net/SlidesArmed/2013
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

2013 ble et rekordår for min del, reiser (dessverre) ikke i jobbsammenheng så alt er privat.

Antall flights: 26
3 domestic, 23 international
18 economy, 4 economy+, 4 business

Distanse: 40 432 miles

Nye flyplasser:
LIS, FOR, HKG, PRG, NCE, MXP, LIN

Nye flytyper:
A388, E195

Nye flyselskap:
TAP, Air Dolomito (LH-codeshare)
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Reiseåret 2013 er jeg veldig fornøyd med, kanskje "all time high". 106 flighter på tilsammen 163.000 km. Ganske jevnt fordelt på jobb og privat. Jobbreisene er kun Norge og Europa, privat har det bl.a blitt Bangkok, Hong Kong, Tokyo og Buenos Aires.

Nye flyselskap
Emirates
ThaiSmile
ANA
Qatar
Jetstar
Lao Airlines
Augsburg Airways
Austral

Nye flytyper
Airbus A380 (Emirates)
Boeing 737-900ER (Turkish)
Boeing 777-200 (ANA og Thai)
Boeing 787-8 (DY)

Nye flyplasser
FRO - Florø
LYR - Longyearbyen
TXL - Berlin
BHX - Birmingham
MFM - Macau
LPQ - Luang Prabang
NRT - Narita
HND - Haneda
HIJ - Hiroshima
AEP - Aeroparque Jorge Newbery

Flere høydepunkter i 2013: Endelig A380, Dreamliner, jomfrutur i First - 1K i snuten på TG B744 MUC - BKK og sist men ikke minst MD80 MegaDO. Forøvrig 8 flighter med MD82 og 4 med B717. 2014 blir nok roligere...
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Her kommer min liste for 2013:

Norwegian 5
SAS 11
KLM 2
KLM Cityhopper 8
Alitalia 2
Air France 2
Delta 2
Thai Intl. 4
Blue1 2


Nye selskap
Blue1
Alitalia
Delta

Nye Flytyper
MD-88
Boeing 777-200
Boeing 777-300

Nye flyplasser
CNX
ATL
MEM
MSY
FCO

Er jeg heldig så får jeg reist med MD-11 neste år før den forsvinner hos KLM. Det ser jeg fram til.

Godt nytt år alle sammen :D
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Dette ble ett dårlig reiseår. Bare 8 flighter, til og fra Tigerstaden. Så nyttårsforsettet er mer CO2 neste år. Ikke si noe til Rasmus Hanson. :D
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

37 flights of which 29 were international. Mostly for business.

115,000 kms that were all with OW (mostly BA).

Only new airport this year was BWI. Highlight was flying Business from SYD to LHR with my 5 yr old on a points upgrade. Highlight of his year as well!
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

En nedgang i antall flighter for min del, kun 36 som ble totalen i år. Regner med det blir noe av det samme til neste år, litt avhengig av jobbsituasjonen.

Lister opp totalen, og skiller derfor ikke mellom nytt og gammelt :)


Flyplasser:

OSL
FRA
LHR
KRS
EWR
BKK
HKG
TPE
TSA
HND
NRT
HIJ
PEK
PVG
HEL
AMS


Flyselskap:

Norwegian
SAS
British Airways
Finnair
Virgin Atlantic
KLM
Thai Airways
EVA Air
JAL Express
ANA
Air China
Delta Airlines


Flytyper:

A319
A321
A330-300
A340-600
A380-800
B737-300
B737-700
B737-800
B747-400
B777-300ER
B787-8
ERJ-190
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Totale flighter er jeg sannelig ikke sikker på, tror det ble rundt 25. Eneste nye selskaper ble vel Ryanair og ble veldig positivt overrasket.

Selskaper:
Norwegian,
Ryanair
SAS
British Airways
Finnair
Thai Airways
Flybe Nordic
Thomas Cook

Nye flyplasser:

Krabi (KBV)
Rygge (RYG)
Dublin (DUB)
Nice (NCE)
Dubai (DXB)

Beste opplevelser:
Reise førsteklasse LHR-DXB i BA 747.
Burj Khalifa.

Verste opplevelse: Møte opp på Phuket (HKT) uten pass.
Beste lounge: Concorde Room, LHR.
Rareste opplevelser: 7t40m nonstop i 737-800, Reise på tur OSL-NCE-OSL 2 ganger på 3 dager for å få gullkort.
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Stort sett bare privat reiser:

53 segments= 72918 miles i følge gcmap.com

Selskaper:
SAS
Widerøe
Lufthansa
Austrian Airlines
Finnair
Cathay Pacific (NY)
Bangkok Airways
Air Berlin (NY)
Thomas Cook Airlines (NY)
Thai Airways
Iceland Air (NY)
Turkish Airlines

Lengste flight:
LAX-HKG 7260 miles (ble enda lengre med fuelstop på TPE)

Korteste flight:
TOS-EVE 100 miles

Nye reisemål:
Dubrovnik, Split, Cannes, Palma, Praha

Minneverdige hotell opplevelser:
Anantara Sathorn Bangkok, Sofitel Shukumvit Bangkok, Radisson blu Split

Lite minneverdige hotell opplevelser:
Park Inn Reykjavik, Allan Roberts hotell Cannes (you get what you pay for)
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

56 flighter totalt for året. For det meste jobbrelatert men 16 flighter i feriesammenheng. Drøyt 35000 miles ifølge flightmemory. Lengste flight LHR-LAX . Korteste VDS-BJF....
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Her er mitt reiseår i korte trekk. Det aller meste innlands er jobb. Alt utenlands er privat.

All 325
Domestic 233
Intra-Continental 64
Intercontinental 9
Other flights 19

1 SAS Scandinavian Airlines 195 60.0 %
2 Wideroe 55 16.9 %
3 British Airways 32 9.8 %
4 American Airlines 16 4.9 %
5 Lufthansa 9 2.8 %
6 SWISS 6 1.8 %
7 Finnair 4 1.2 %
8 Blue1 3 0.9 %
9 Hawaiian Airlines 2 0.6 %
10 Thai Airways 2 0.6 %
11 Air Malta 1 0.3 %

Av nye flyplasser fikk jeg med meg disse: ANX, MQN, SSJ, HKT og KOA.
Ingen nye flytyper, men neste år ligger det an til både A380, A318 og Dreamliner.
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Ny rekord for meg med tanke på antall flighter, kom opp i 43.
63,757 km totalt

Selskaper:
Gamle:
SAS
KLM
Norwegian

nye:
Widerø
Emirates
Air Asia
Firefly
Hong Kong Airlines
Thai
Virgin Atlantic
Virgin Australia
Jetstar
Tiger Airways
Air Berlin

Flyplasser:
TRD Trondheim (Stjørdal) [Vaernes], NO
BGO Bergen [Flesland], NO
OSL Oslo [Gardermoen], NO
AMS Amsterdam [Schiphol], NL
AUH Abu Dhabi [Nadia Intl], AE
KUL Kuala Lumpur (Sepang) [Intl], Selangor, MY
LGK Langkawi [Langkawi Intl], Kedah, MY
PEN George Town [Bayan Lepas Intl (Penang Intl)], Penang, MY
HKT Phuket [Intl], TH
BKK Bangkok [Suvarnabhumi Bangkok Intl], TH
SGN Ho Chi Minh City (Saigon) [Tan Son Nhat Intl], VN
HAN Hanoi [Noi Bai Intl], VN
HKG Hong Kong [Intl - Chek Lap Kok], HK
SYD Sydney [Kingsford Smith], NSW, AU
MEL Melbourne [Tullamarine Intl], Vic, AU
HBA Hobart, Tas, AU
CNS Cairns [Intl], Qld, AU
BNE Brisbane [Intl], Qld, AU
OOL Coolangatta/Gold Coast, Qld, AU
TXL Berlin (Tegel) [Berlin Intl], BE, DE
TRF Sandefjord [Torp], NO
SVG Stavanger [Sola], NO
BCN Barcelona [Intl], CT, ES
LHR London [Heathrow], Middlesex, England, GB
LGW London [Gatwick], Surrey, England, GB


Lengste flight:
SYD-AUH 12,057km
Korteste:
LGK-PEN 128km
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

216.400 km ( I fjor 204.000 ) på 66 flighter fordelt slik:

UA 25
LH 21
SK 6
SQ 4
TG 4
JQ 2
PR 2
AB 2
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Air Berlin 3
Lufthansa Cityline 3
SAS 3
KLM 2
Finnair 3
FlyBe 1
Ryanair 2
Lufthansa 10

Flygplatser i år: AMS/ARN/DUS/FRA/HEL/LBC/MUC/NCE/NYO/OSL/PEK/PRG/TXL

Tidigare 133 olika flygbolag + ett nytt i år , FlyBe , ger totalt 134 olika flygbolag
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Målet var å reise mindre i 2013 enn 12, det misslykkes jeg totalt med..
Økning fra 68 til 84 flights. 40 fritids og da 44 i jobb sammenheng.
Første gang EBG.
Høydepunktet var en 1,5 times sightseeing i lav høyde over Bergen i en Cessna 172.

Nye selskaper ble Asiana,Singapore Airlines,Jetstar Asia og Air Asia.
Nye flytyper ble nevnte Cessna 172,A380.

75 243 km 137 h 11 min 10.4 tons CO2


SAS; 66 79%
DY : 5 6%
OZ: 2 2%
AX: 2 2%
BF: 2 2%
DK: 2 2%
LH: 1 1%
3K: 1 1%
TG: 1 1%
Sq: 1 1%
 
Last edited:
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Først og fremst; Hickok, du har min dypeste medfølelse. Særlig med tanke på at BGO er din base.

Dernest; 2013-tallene

Antall flighter: 91

En marginal økning i et ellers veldig stabilt reisemønster, hvis vi ser år for år fra ca. 2008. En liten overvekt av intraeuropeisk (42) sammenlignet med innenriks (34), mens interkontinentalt og intranordamerikansk står for resten. Asia, Afrika og Sør-Amerika er som vanlig sorte hull i mitt reisemønster, dog med noen hederlige unntak her og der.

I 2013 fløy jeg mest med...
1. SAS (47)
2. Lufthansa (11)
3. Southwest Airlines (7)
4. Norwegian (7)*
5. Swiss (4)
* Southwest rangeres foran Norwegian p.g.a. antall miles.

I 2013 fløy jeg i...
1. Economy (80)
2. Business Class (7)
3. Economy Extra/Plus (2)
4. US Domestic First (2)
5. SAS Plus (0 - null - niks - ingen) ;)

I 2013 benyttet jeg oftest...
1. OSL (58)
2. BGO (24)
3. CPH (8)
3. VIE (8)
3. FRA (8)

Nye flyplasser
CFU
VCE
LJU
HHN
SXF

Beste opplevelser (tilfeldig rekkefølge)
1. ZRH-SFO (LX Business Class)
Har flydd ruten før, da i First Class, men i Business Class det er fortsatt kun Swiss som får meg til sovne som en stein.

2. LAS-ORD (UA First)
Etter 34 timer uten søvn, hvorav 18 timer sammenhengende rundt pokerbordet, kviknet jeg til da en strålende opplagt flyvertinne oppdaget at vi holdt med samme NFL-lag. Hun dro frem mobilen sin og viste bilder fra da hun hadde vært crew på charterflighten som tok laget både til Conference-finalen og Super Bowl - akkompagnert av en frokost-GT. Hadde aaaaaldri skjedd i Skandinavia. Aldri!

3. FRA-OSL (LH Economy)
Kveldsflight. Kjempet mot søvnen da et mannlig medlem av kabinbesetningen plutselig tiltalte meg ved navn da de kom rundt med drikke. Fulgte senere opp med spørsmål om påfyll, noe ingen andre rundt meg fikk. Som nordmann og EBG blir man selvsagt satt ut av sånt. Hadde aaaaaldri skjedd med SAS. Aldri!

4. TPA-ALB (WN)
Skjedde før avgang. Ved en feiltakelse ble passet liggende i innsjekket bagasje. Oppdaget dette da jeg ble nektet adgang til sikkerhetskontrollen. Ca. 40 min til flyavgang og kaotisk mye folk. En bakkeansatt hos Southwest tok tak, forsvant avgårde og kom tilbake med bagen på rekordtid. Alt med et smil. Billetten hadde jeg betalt 2.50 USD for, så god servicevaluta for pengene ;)

5. OSL-BRU (SK Go)
Topp crew bød på chips "on the house" da min sidemann og jeg bestilte drikkerunde nummer to. Noen måneder senere ble jeg for øvrig pålagt å betale for den samme chipsen i SAS Plus på OSL-EWR :rolleyes:, men la ikke SAS' utrolige evne til å komplisere servicekonsepter ødelegge det flotte øyeblikket som ble skapt i luften på vei mot BRU denne ettermiddagen.

Negativt (tilfeldig rekkefølge)
1. Utryddelsen av SAS intraeuropeisk Business Class.

2. Skjønnsutøvelsesløseevneveike vektere i Fast Track på OSL ("Det lyser rødt. Ja, jeg ser du har gullkort og flyr med SAS, men det lyser rødt. Gå og snakk med SAS. Flyet ditt går om 15 minutter, sier du? Gå og snakk med SAS.").

3. PC-laderallergiske vektere i sikkerhetskontrollen på TRD.

4. SAS-purseren som forlangte at jeg utsatte min sønn for økt sikkerhetsrisiko ved å ha han på fanget, fremfor i luftfartsgodkjent bilstol, under start og landing, samt CR som i etterkant mente det var en helt ålreit vurdering.

5. BGO.
 
Re: Reiseåret 2013: Hva ble totalen?

Ny rekord i år med totalt 35 flighter nesten en dobling fra 2012.
Totalt 98014 KM/ 60903 Miles
8 domestic
27 international
25 i Y 10 i C

Følgende selskaper ble brukt:

16 Qatar
10 Thai
3 SAs
2 LH
2 AirAisa
2 SQ


Nye flyplasser 7
UBP
SIN
KUL
PEN
HKT
HKG
SGN

Nye flytyper 5
A388
A346
B772
B788
B744

Beste opplevelser:

4 Oppgraderinger med QR
TG's A380 i biz

Mindre minneverdig:
Loungen til Air Asia i KUL,ikke noe å skrive hjem om.
 
Back
Top