Jeg skal en kort dagstur for jobb fra Oslo til Ålesund om et par uker, siden jeg ikke har så lyst til å dra hjemmefra kl 6 for jobb valgte jeg å fly Sas til Bergen og Widerøe opp til Ålesund.
Dette blir første gang jeg flyr Widerøe og propellfly, så det blir litt spennende.
Jeg må ha med bagasje som er på grensen til hva som godkjennes i håndbagasje, så jeg bør sjekke den inn. Er en time god nok tid mellom fly i Bergen for å få bagasjen over?
Er det ellers noe jeg bør tenke på med Widerøe? Avgangen er satt opp med en Q400.
Jeg valgte sete 1A under booking, ser noen steder sies det at det er et av de beste setene i flyet, andre steder står det at det er kaldt og trekkfult.
Jeg har også mest sannsynlig en tur mellom Kirkenes og Tromsø noen dager senere, dette er med en Q200. Er det fremdeles 1A som gjelder der? Jeg har støydempende airpods som vel hjelper på propellstøy, og fin utsikt fra vinduet er en stor bonus.
Ut fra det jeg leser på wideroe.no antar jeg at ingen avganger mellom Kirkenes og Tromsø gir Eurobonus og teller mot status?
Når det gjelder plassering på 100/Q200, så går jeg alltid for bakerste rad ved vinduet. Veldig god beinplass, og du har veldig bra utsikt siden motorene og vingen er "fremme". Det er også minst støy bak i kabinen, lengst bort fra motorene.
Velkommen! Vi skal nok ta godt vare på deg!
Reiser du på 2 separate bookinger, og må sjekke inn koffert på nytt, så kan det bli knapt med tid. Er det en gjennomgående reise, og bagasjen blir tagget hele veien OSL-BGO-AES så er dette ikke noe problem
Sete 1A er min favoritt, veldig god beinplass og utsikt, og har ikke tenkt noe på trekken.
Kirkenes - Tromsø har blitt anbudsrute, og derfor opptjenes det ingen bonuspoeng o.l på denne flighten. Dette er bestemt av Samf. dep.
Når det gjelder plassering på 100/Q200, så går jeg alltid for bakerste rad ved vinduet. Veldig god beinplass, og du har veldig bra utsikt siden motorene og vingen er "fremme". Det er også minst støy bak i kabinen, lengst bort fra motorene.
Når det gjelder plassering på 100/Q200, så går jeg alltid for bakerste rad ved vinduet. Veldig god beinplass
jeg skal fly fra A til C og har fått en meget kort stop over på B, ikke noe problem hvis det er samme fly som går videre ikke noe problem
Kan man generellt finne ut av dette på forhånd.
Jeg skal fra TRD til ALT med med WF stop over i TOS (20 min), kan jeg finne ut om det er samme maskin som går fra TOS til ALT?
Hvis ikke samme rutenummer, så må man ut og inn i gaten for å borde neste flight uansett. Hvis samme rutenummer, sitter man som oftest ombord på bakkestop*, med mindre annet blir annonsert (flybytte underveis, crewbytte, toll/grensekontroll osv.)
For TRD-TOS-ALF, så er det separate flightnummer og du må inn i terminalen og boarde ny flight.
Måtte ikke det da jeg hadde Norge Rundt biletten i 2015. Jeg fløy 3 strekninger tur/retur uten å gå ut av flyet. Til tross for at flyet hadde forskjellig rutenummer opp og ned.
Det var Bodø - Narvik, Bodø - Svolvær og Trondheim - Mo i Rana.