Reise med Widerøe

Reise med Widerøe

Ser ut som det nå kommer IFE på både E2 og Q400, i form av innhold man kan laste ned

c6813a4c0c1eb9e842ea3e416b59fb86.jpg

De hadde det allerede i sommer, men var helt ubrukelig da jeg prøvde - nesten på linje med Widerøes app og digitale løsninger ellers. Men IFE-løsningen har sikkert blitt bedre nå.

Re: Reise med Widerøe

Widerøe endrer fristene for innsjekk på kortbaneflyplassene fra 20 til 30 minutter før avgang fra 1. september

Widerøe flår pensjonister, Voksen kr 799, Honnør kr. 1226 en vei Røros - Oslo. Hvis man kun søker på honnør, så får man ikke opp alternativet Voksen som er mye billigere.

Widerøe flår pensjonister, Voksen kr 799, Honnør kr. 1226 en vei Røros - Oslo. Hvis man kun søker på honnør, så får man ikke opp alternativet Voksen som er mye billigere.

Kan være en bug, har du sendt melding til WF om det?

Løsningsorientering - akkurat der og da er kanskje best å kjøpe den voksenbilletten…!?

Antagelig forskjell i fleksibiliteten på billettene da.

Honnør er en rabattert full flex C billett. Tror det er 40 eller 50 prosent. Det er derfor ett helt annet produkt enn billetten til 799.

Honnør er en rabattert full flex C billett. Tror det er 40 eller 50 prosent. Det er derfor ett helt annet produkt enn billetten til 799.

Rabatten er 50 %. Dette gjelder vel bare anbudsrutene.

Reiser hovedsakelig WF, takket være BGO som hub[emoji1373][emoji1] Tidligere har innsjekk online vært ganske strengt 22 timer før, med sms som påminnelse. De siste gangene ingen sms (jeg har ikke gjort/valgt noe annerledes), kun epost, og lurer på om innsjekk nå er endret til åpne 36 timer før? #BN1_4life[emoji23]

Evt. så er jeg på bærtur [emoji38]

Reiser hovedsakelig WF, takket være BGO som hub[emoji1373][emoji1] Tidligere har innsjekk online vært ganske strengt 22 timer før, med sms som påminnelse. De siste gangene ingen sms (jeg har ikke gjort/valgt noe annerledes), kun epost, og lurer på om innsjekk nå er endret til åpne 36 timer før? #BN1_4life[emoji23]

Evt. så er jeg på bærtur [emoji38]

Wideøre har gått bort fra å sende SMS om innsjekk. Det ligger et innsparingspotensial der... blir vel et PUSH-varsel i deres nye app (enn så lenge vaporware).

Wideøre har gått bort fra å sende SMS om innsjekk. Det ligger et innsparingspotensial der... blir vel et PUSH-varsel i deres nye app (enn så lenge vaporware).

Jepp, ser den. Fikk forøvrig sjekket inn 36 timer før nå, så da vet dere det (22t stemmer ikke lengre, i alle fall ikke innenriks).

På reiser på anbudsrutene fra 1/4 2024 vil bagasjekvoten på flex/full flex/C billetter reduseres fra 2 til 1 kolli

Fra samme dato vil statuskunder heller ikke få tilgang på Fast-track eller ekstra bagasje på anbudsruter.

Dette er vel grunnet krav fra Samferdselsdepartementet, ikke pga Widerøe ikke vil.

Nei, det er ikke noe krav i anbudet rundt dette her. Widerøe står fritt til å tilby mer enn det som måtte være et eventuelt minimumskrav.

Men de har relativt lite insentiv til å tilby noe gratis, når det ikke trolig øker inntektene. Snarere tvert i mot, og med de nye lave maksimumsprisene, dog med større støtte fra Staten, så har jo Widerøe mest mulig insentiv til å forsøke lete etter nye inntektstrømmer der de kan. Som f.eks salg av bagasje, og i hvertfall ikke betale for f.eks fast track for "andres" statuskunder. Det er jo penger ut av vinduet, spesielt å tenke på at på disse rutene ikke akkurat er noen konkurrent å gå til.

Noen som har hørt noe om når EB-samarbeidet med WF vil opphøre (hvilket jeg går ut i fra at det vil, uten at jeg vet det)?
Skikkelig double whammy denne høsten for oss som har hatt største delen av trafikken på WF-metall. *A vekke, og LTG vel snart verdiløst på WF-reiser. Uff.

Reise med Widerøe

Så Samferdselsdepartementet sier at du ikke kan ha 2 kolli og/eller Fast-track??

Ikke noe krav fra SD, men når prisen halveres på FF, så vil det rett og slett by på problemer om alle skal kunne sjekke inn 2 kolli. Det er hverken plass eller vekt nok for dette på flyene som operer disse rutene. Fasttrack ville heller ikke vært noe særlig når 95% av de reisende ville fått dette.

Back