Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Oppover igjen skal jeg fly med Air Dolomiti til MUC og Lufthansa videre til Oslo. Så ser jeg i Marco Polo loungen i Venezia så er Lufthansa listet opp men ikke Air Dolomiti. Nå er vel Air Dolomiti et Lufthansa selskap og har man da loungetilgang i Venezia noen som vet?
I følge Air Dolomiti sine nettsider ser det ut som både business class og *A gold gir adgang på de italienske flyplassene

https://www.airdolomiti.eu/get-ready-for-your-flight/lounges
 
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Edit: MUC har mange lounger. De er litt kjedelige men har saltkringler og godt med drikke:)

MUC har da sedvanlig bra Lufthansa-lounger, og har mye mer enn saltkringler å by på, bedre mat og drikke-utvalg enn hos Sas. Loungen i K-piren har og fin utsikt over ramp.

EDIT: skjønner at jeg utelukkende frekventerer Senator-loungene, som en har adgang til med Sas/Star Alliance-gullkort.
 
Last edited:
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

MUC har da sedvanlig bra Lufthansa-lounger, og har mye mer enn saltkringler å by på, bedre mat og drikke-utvalg enn hos Sas. Loungen i K-piren har og fin utsikt over ramp.

EDIT: skjønner at jeg utelukkende frekventerer Senator-loungene, som en har adgang til med Sas/Star Alliance-gullkort.



Bedre drikke, ja, men litt åpne er de...
 
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Enig Dag, men betalte for setene til LAX (2.500,-) da jeg kan finne på å irritere meg om dette de 8 månedene og 13 dagene til avreise.. ;) Hjemturen er grei, da er man litt brun, åtte kilo tyngre og 80 i puls.

Sikkert i overkant furting, men jeg fikk en mail om en minimal forandring i flytidene og så olutselig at alle setevalgene var borte (både de på kortflightene og MUC-LAX som jeg betalte 2500 for).

Ringer Lufthansa hvor en meget hyggelig tysk dame finner de opprinnelige setebookingene og fikser det og skal sende meg confirmation - så blir telefonen brutt og så blir det stille.

Jeg ringer igjen og da tar en indisk dame telefonen som mener bestemt at jeg ikke har en eneste plasse reservert, og i hvertfall ikke på kortflightene da det skal koste penger (noe som ikke en hyggelig variant sa for tre fire uker siden, eller hun første i dag, eller kvitteringen fra amadeus). Etter mye krangling så kan hun til næd se om våre oprinnelige MUC-LAX seter var ledige og satt meg på dem..

Føler lite premium med denne bookingen og merker (forståelig nok) null EBD (vet det teller som EBG) behandling der i gården.

Venter nå på en ruteendring så jeg kan kansellere hele bookingen og heller ta SAS.
 
Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..

Booket tidligere i år Osl-muc-bkk for 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn nå til jul. Kona fra Thailand fant ut at hun ville ta med minsta før også kommer vi andre etter.

Greit nok, ringer Lufthansa og dem splitter bookingen og nå har vi 2 bookinger. Infant var i utgangspunktet tilknyttet meg, men fikk flyttet henne til mor. Fikk etter noen dager en bekreftelsesmail fra LH, men der står det kun billettnummer på mor, dog med infant i parantes.. Aner ugler i mosen og ringer LH, de bekrefter at infant er flyttet til mor.

Så, i går.. Jeg følger dem til OSL og skal hjelpe dem å sjekke inn, vi er der i god tid, trodde vi.
Det viser seg da vi skal sjekke inn at bookingen ikke er gyldig pga at infant ikke er bekreftet. Menneskene i innsjekk sier det er ingenting de kan gjøre, og gir meg nummeret til LH. Gjett hva, LH kundeservice er stengt på søndager. Spør fortvilt hva vi skal gjøre nå. Innsjekk sier at vi kan prøve SAS sin kundeservice.. ok prøver det. Der kan de som antatt ikke gjøre noe, men får LHs tyske nummer.

Ringer dit, får svar, andre enden sier wait a moment sir, i will check it out. 15 minutter senere timer ventemusikken ut og jeg står der som et fortvilt spørsmålstegn. Hva nå? Ok, prøver igjen. Samme regla om igjen, men får nå til svar at infant kan legges over på mor mot et gebyr på 250kr. Hva?? Det har jeg jo allerede betalt og billetten skulle i utgangspunktet være i orden. Hisser meg opp, og får noen tilbakemeldinger på at jeg må roe meg ned med påfølgende mer ventemusikk...

Nå er det gått laaang tid, og innsjekk hadde vært stengt hadde det ikke vært for at flyet til MUC heldigvis var forsinket i dag. I siste øyeblikk slutter ventemusikken, og LH kundeservice svarer igjen. Now everything is okay sir, we have billed your card wrongfully for the infant, but this will be refunded when all the legs are completed.. javel.. Tusen takk.

De kom seg avgårde til slutt, men aldri i h... om jeg bestiller noe med Lufthansa igjen.
Helt utrolig at innsjekk ikke har større myndighet, og at dem ikke kan ordne opp i dette for oss.
 
Re: Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..

Vil tro ting hadde løst seg raskere om du hadde droppet å leke dramaqueen for 250 kr... man kommer faktisk lenger ved å holde hodet kaldt... Kunne du ikke bare fått ordnet alt sammen med en gang og betalt de 250 kr, så kunne kona og mini kommet seg avgårde først? Deretter kunne du vel fått ordnet opp med de 250 kr i etterkant..?
 
Re: Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..

Du misser poenget..

På dette tidspunktet er jeg villig til å betale x antall tusen for å sende dem med Thai, eller evt la dem miste avgangen og la LH betale for hotell og ny avgang neste dag.

Poenget var forøvrig mangelen på kompetanse/vilje/tillatelse i innsjekk til å ordne opp når ting har skjært seg internt.
 
Re: Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..

Innsjekk er bakkehandling på kontrakt. Når selskapet selv gjør feil, er det ikke alltid mulig for handlingagenten å rydde opp. De har ganske enkelt ikke rette tilganger. Med elektroniske billetter er det heller ikke mulig å ta en kjapp en med grønn sticker som vi gjorde i gamle dager. ..
 
Re: Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..

Psst. Du kommer nok til å fly med Lufthansen igjen [emoji3]
 
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Hvilke myndigheter kan man rapportere SunExpress som flyr for Lufthansa til? De mente det var helt greit at en passasjer på en annen rad gjorde dette på et ledig midtsete.

attachment.php
 

Attachments

  • lh.jpg
    lh.jpg
    90.8 KB · Views: 549
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Hvilke myndigheter kan man rapportere SunExpress som flyr for Lufthansa til? De mente det var helt greit at en passasjer på en annen rad gjorde dette på et ledig midtsete.



attachment.php



Spør crewet hvordan de mener at du skal kunne evakuere deg selv i en evt. nødsituasjon.
 
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Hvilke myndigheter kan man rapportere SunExpress som flyr for Lufthansa til? De mente det var helt greit at en passasjer på en annen rad gjorde dette på et ledig midtsete.

Ikkeno problem. legg den i setet og fest den med beltet, så er den 'lovlig'. Så kan du bruke den som bord og søle litt kaffe, juice, yougurt og hva du ellers kunne få tak i av søl. ;)
 
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

OSL - FRA i dag kl. 18:45 går med Lufthansa B737-800 D-ASXC.
Men, D-ASXC er ikke et Lufthansa fly, det er et "Sun Express Deutschland" fly.

Hvorfor bruker Lufthansa "Sun Express" fly?
 
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

OSL - FRA i dag kl. 18:45 går med Lufthansa B737-800 D-ASXC.
Men, D-ASXC er ikke et Lufthansa fly, det er et "Sun Express Deutschland" fly.

Hvorfor bruker Lufthansa "Sun Express" fly?

Sun Express Deutschland er et heleiet datterselskap. De kommer vel med to av disse om dagen nå.
 
Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

OSL - FRA i dag kl. 18:45 går med Lufthansa B737-800 D-ASXC.
Men, D-ASXC er ikke et Lufthansa fly, det er et "Sun Express Deutschland" fly.

Hvorfor bruker Lufthansa "Sun Express" fly?



Disse flyr 2 av 5 daglige rotasjoner for Lufthansa på OSL-FRA nå i vinter. Finnes en egen tråd på det

Sun Express Deutschland er et heleiet datterselskap. De kommer vel med to av disse om dagen nå.


Eller halvt eiet av Lufthansa gjennom Sun Express
 
Back
Top