Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Tjener man EuroBonus poeng på Sun Express?

Nå de flyr her for Lufthansa så ja, da er det som en helt vanlig Lufthansa flyvning

Men når de flyr på egenhånd, så nei

Hvorfor bruker Lufthansa Sun Express fly? Mangler Lufthansa fly? MAX problem?

Lufthansa gruppen har ikke MAX. Men Sun Express er eid 50% av Lufthansa. Vil også tro etter at Germania og Air Berlin gikk konkurs så er det større behov for fly så da er det naturlig at de leier fra Sun Express som har høysesong på sommeren

Hvordan er håndbagasjekapasiteten hos Lufthansa for tiden?
Jeg har ikke fløyet LH på mange år, etter at de la ned på BGO. Men har røket på en bestilling til Bilbao via CPH og MUC på monkey.

Ref. håndbagasjediskusjonen i en annen tråd, er jeg litt usikker på om jeg skal sjekke inn bagasjen som uansett er inkludert i billetten.

Hvis det er trangt om plassen i overhead bins og man risikerer (a) å måtte lete etter plass, eller (b) risikerer å uansett få den sendt ned i buken, kan den like så godt sjekkes inn fra start.

Hvordan er håndbagasjekapasiteten hos Lufthansa for tiden?

Jeg har ikke fløyet LH på mange år, etter at de la ned på BGO. Men har røket på en bestilling til Bilbao via CPH og MUC på monkey.

Ref. håndbagasjediskusjonen i en annen tråd, er jeg litt usikker på om jeg skal sjekke inn bagasjen som uansett er inkludert i billetten.

Hvis det er trangt om plassen i overhead bins og man risikerer (a) å måtte lete etter plass, eller (b) risikerer å uansett få den sendt ned i buken, kan den like så godt sjekkes inn fra start.

Traaaaangt.....

Skulle sjekke min neste flight og fant "Your reservation has been modified after your online booking. Please check your flight details"

Jeg har imidlertid ikke mottatt noe varsel og kan heller ikke se at noen detaljer er endret. Noen tips om hva som kan ha skjedd? Kundeservice hos Lufthansa er jo stengt til neste uke.

Kundeservice hos Lufthansa er jo stengt til neste uke.

Ja, Lufthansa er et lite, regionalt foretak som stenger på søndager eller når det er kake på kontoret.

Lufthansa support er selvfølgelig åpent hele døgnet, alle dager i året.

https://www.lufthansa.com/no/en/support/contact

mup.jpg

Prøv Tyskland, UK, USA ... sikkert flere også med døgnåpen.

Germany
Contact Details+49 (0) 69 86 799 799
Opening hours
Opening hours
Monday 00:00 - 24:00
Tuesday 00:00 - 24:00
Wednesday 00:00 - 24:00
Thursday 00:00 - 24:00
Friday 00:00 - 24:00
Saturday 00:00 - 24:00
Sunday 00:00 - 24:00
Holiday 00:00 - 24:00

Joda, men det går fort noen hundrelapper i kø om man ringer support i utlandet.

Har du prøvd? Det tok meg under ett minutt å få kontakt med en engelsk agent hos Lufthansa Service Center i Tyskland i kveld.

Bruk Skype om du er bekymret for kostnaden av å ringe.

Hmmm... tror jeg klarte holde meg under 10 kr i telefonutgifter.

Det eneste som var modifisert med bookingen var at prisen var satt ned. Da har jeg også opplevd det.

Skulle sjekke min neste flight og fant "Your reservation has been modified after your online booking. Please check your flight details"

Jeg har imidlertid ikke mottatt noe varsel og kan heller ikke se at noen detaljer er endret. Noen tips om hva som kan ha skjedd? Kundeservice hos Lufthansa er jo stengt til neste uke.

Det kan dreie seg om en endring av flytype fra f.eks. A320NEO til A320CEO - noe som normalt hos Lufthansa ikke endrer sete reservasjon for de aller fleste - kun de som av en eller annen grunn har valgt siste rad. Lufthansa bruker jo ikke SAS sitt seatmaster3000 utviklet av Pompel&PiltIndustriesLTD hvor alle seter blir fjernet og settes inn totalt anderledes, med spesiell omtanke om å sørge at alle status kunder mister sine preferanser.

Det kan dreie seg om en endring av flytype fra f.eks. A320NEO til A320CEO - noe som normalt hos Lufthansa ikke endrer sete reservasjon for de aller fleste - kun de som av en eller annen grunn har valgt siste rad.
Hos Lufthansa er de fleste seter ledige til innsjekking starter og med billigste billett hadde heller ikke jeg reservert sete. Den eneste endringen på min booking var som sagt en reduksjon av prisen.

Har booket en langhelg i Roma med OS business ut og LH monkey hjem.

Har noen erfaring med å by på oppgradering til biz på LH? Erfaringer med minstepris, sjanse for å vinne i lotteriet og evt. når UG går gjennom er velkomment.

Aldri brukt, men pleier å få et par e-poster med tilbud om oppgradering til rundt 1250-2500kr pr leg.

Du får ledig midtsete og bedre servering, men ellers samme type seter. Er det virkelig værdt 3-5.000,- på hjemtur fra Roma?

Aldri brukt, men pleier å få et par e-poster med tilbud om oppgradering til rundt 1250-2500kr pr leg.

Takk, stive priser som forventet.

Du får ledig midtsete og bedre servering, men ellers samme type seter. Er det virkelig værdt 3-5.000,- på hjemtur fra Roma?

Ligger det på omtrent samme nivå som til SAS Plus, rundt 500 kr, så er det vurderbart. Mest pga. den nye *A loungen på FCO som jeg ikke har tilgang til som EBS. Business på returen kostet rundt 800 kr mer da jeg booket, det slo jeg ikke til på. Derimot gjorde jeg det på utreisen med OS som var 600 kr i oppkjøp, hyggelig å kose seg litt ekstra på utreisen ;)

*A loungen på FCO er ganske ok. Pizza der forrige gang!

Nå er det seks uker til reisen og dermed kom oppgraderingsmuligheten opp på my booking hos Lufthansa, det lå på NOK 1050 for hvert segment. Trodde det skulle være budgivning, men var ikke mulighet for å justere prisen, kanskje det bare er på longhaul. Uansett latterlig dyrt, spesielt når business ofte bare koster noen hundrelapper mer per vei når man booker, som da gjelder for hele ut- eller hjemreisen og inkluderer 2 kolli bagasje.

Back