Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..
Booket tidligere i år Osl-muc-bkk for 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn nå til jul. Kona fra Thailand fant ut at hun ville ta med minsta før også kommer vi andre etter.
Greit nok, ringer Lufthansa og dem splitter bookingen og nå har vi 2 bookinger. Infant var i utgangspunktet tilknyttet meg, men fikk flyttet henne til mor. Fikk etter noen dager en bekreftelsesmail fra LH, men der står det kun billettnummer på mor, dog med infant i parantes.. Aner ugler i mosen og ringer LH, de bekrefter at infant er flyttet til mor.
Så, i går.. Jeg følger dem til OSL og skal hjelpe dem å sjekke inn, vi er der i god tid, trodde vi.
Det viser seg da vi skal sjekke inn at bookingen ikke er gyldig pga at infant ikke er bekreftet. Menneskene i innsjekk sier det er ingenting de kan gjøre, og gir meg nummeret til LH. Gjett hva, LH kundeservice er stengt på søndager. Spør fortvilt hva vi skal gjøre nå. Innsjekk sier at vi kan prøve SAS sin kundeservice.. ok prøver det. Der kan de som antatt ikke gjøre noe, men får LHs tyske nummer.
Ringer dit, får svar, andre enden sier wait a moment sir, i will check it out. 15 minutter senere timer ventemusikken ut og jeg står der som et fortvilt spørsmålstegn. Hva nå? Ok, prøver igjen. Samme regla om igjen, men får nå til svar at infant kan legges over på mor mot et gebyr på 250kr. Hva?? Det har jeg jo allerede betalt og billetten skulle i utgangspunktet være i orden. Hisser meg opp, og får noen tilbakemeldinger på at jeg må roe meg ned med påfølgende mer ventemusikk...
Nå er det gått laaang tid, og innsjekk hadde vært stengt hadde det ikke vært for at flyet til MUC heldigvis var forsinket i dag. I siste øyeblikk slutter ventemusikken, og LH kundeservice svarer igjen. Now everything is okay sir, we have billed your card wrongfully for the infant, but this will be refunded when all the legs are completed.. javel.. Tusen takk.
De kom seg avgårde til slutt, men aldri i h... om jeg bestiller noe med Lufthansa igjen.
Helt utrolig at innsjekk ikke har større myndighet, og at dem ikke kan ordne opp i dette for oss.