Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Jeg fant noe bortglemte og snart utgåtte "Milageplus" poeng som jeg brukte på oppgradering til Business (OSL-FRA). Er det noen som vet om jeg har tilgang på lounge i Frankfurt når jeg har inngående billett på business class men videre billett på Premium economy?

LH refund ?

Vår tur til MUC i morgen er kansellert av LH grunnet streiken... Hva skjer med refund ? Hare aldri skjedd noe slikt for oss før.

Prøver å ringe dem, men umulig å komme igjennom.

Refundere fe hele billetten uten fradrag uten videre...

Re: LH refund ?

Hva står det på nettsiden hvis du går inn på 'my bookings'? Mulig bilettstatus oppdateres der.

Cancelled, reebok click. Et av kveldens fly. ikke aktuelt.

Deretter ring det nummeret jeg har ringt 35 min nå

Edit: My bokings står det mulig å cancell med gebyr !!

Klikket aikke aksept.

Etter nøyaktig en time på tlf lokal Oslo nr kom igjennom.

Hyggelig fyr CPT refunderer alt :):)

Kan EBG medlemmer forhåndsvelge seter hos Lufthansa for free ved reise i eco?

Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Kan EBG medlemmer forhåndsvelge seter hos Lufthansa for free ved reise i eco?

Nei. Kun Sen & Hon. EBG har seatblock og mulighet til å velge setet med restriksjoner ala nødutgang og første seterad ved innsjekk online.

Ok, takk for info.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nå maser jeg (og jeg har stilt dette spørsmålet før..)

Hvordan booker man Økonomi en vei of Business andre på LH? Jeg får det ikke til.

Takker.

Nå maser jeg (og jeg har stilt dette spørsmålet før..)

Hvordan booker man Økonomi en vei of Business andre på LH? Jeg får det ikke til.

Takker.
A) ringer reisebyrå.

Eller

B) Bestiller hos wideroe.no på økonomi t/r og legger ingen en kommentar om at du ønsker business den veien du ønsker.

Reiser i X (*A Y award) og fikk setereservasjon gratis på Lufthansa fra OSL-FRA-CUN. Men ingen seatblock ved siden av..

Multistops med Lufthansa

Hvis man bestiller multistop billett med Lufthansa. Leg 1 Oslo - Fra, leg 2 Fra - Zrh samme dag. Vil man få dette godkjent som gjennomgående billett? Eller vil det regnes som 2 enkeltstående billetter?

Reiste nylig med SQ fra OSL til AKL, med første og siste leg via FRA med LH (SQ-flightnr.). Ifølge billetter var reisen i D-klasse, men det er mulig dette bare var kabinklasse. Endte opp med bare 750 EB-poeng på denne, og har ikke klart å grave frem noe annen info om klasse enn D på billettene vi fikk fra SQ. Har altså fått poeng ut fra P-klasse. Noen som vet om dette er korrekt, eller hvor jeg eventuelt kan finne bookingklasse hos SQ eller LH?

Re: Multistops med Lufthansa

Hvis man bestiller multistop billett med Lufthansa. Leg 1 Oslo - Fra, leg 2 Fra - Zrh samme dag. Vil man få dette godkjent som gjennomgående billett? Eller vil det regnes som 2 enkeltstående billetter?

Det skal helt klart være gjennomgående billet, men når jeg tester på Lufthansa's egne sider er det klart at den prises som enkeltstående billetter (og blir rådyrt(tm) ) Tror nok den også betyr telefon til Lufthansa.

En billett med to segmenter (to legs), men LH priser jo enveisreiser svinedyrt ifht. hva de tar for tur-retur-billetter (men hva lurer du egentlig på?)

En billett med to segmenter (to legs), men LH priser jo enveisreiser svinedyrt ifht. hva de tar for tur-retur-billetter (men hva lurer du egentlig på?)

Jeg forsøkte:

OSL-FRA 01 Sep 06:15
FRA-ZRH 01 Sep 15:55
ZRH-OSL 06 Sep 11:55 (via FRA operert av LH

NOK 10758.00 (Economy Light - bare Taxes var nok til å sende meg ut I Skammekroken - Penalty Box)

Så de splitter tydelig opp på en solid klønete måte(tm)

Det skal helt klart være gjennomgående billet, men når jeg tester på Lufthansa's egne sider er det klart at den prises som enkeltstående billetter (og blir rådyrt(tm) ) Tror nok den også betyr telefon til Lufthansa.

Takk for svar, nå ble det alikevel til at jeg kjøpte tur/retur billett Oslo - BSL. Og med mellomlanding i Munchen begge veier alikevel. 1.25 skal så vidt jeg har lest her ikke være noe problem i Munchen.

Takk for svar, nå ble det alikevel til at jeg kjøpte tur/retur billett Oslo - BSL. Og med mellomlanding i Munchen begge veier alikevel. 1.25 skal så vidt jeg har lest her ikke være noe problem i Munchen.

Munechen er betydlig enklere enn Frankfurt og jeg hadde 45 minutter I Frankfurt forrige uke, med buss inn og buss ut - ikke noe problem.

ICE-tog som del av booking med Lufthansa

Prøver man å booke en reise til Köln eller Düsseldorf med Lufthansa, hender det at man får opp alternativer med fly til Frankfurt og ICE-tog (DB - Deutsche Bahn) videre til Köln eller Düsseldorf.

Om man dropper å bruke den bestilte togavgangen, risikerer man da å miste returreisen med fly, slik man gjør om man dropper en strekning med fly? Eller rapporterer ikke DB tilbake til Lufthansa om togbilletten faktisk ble brukt?

Back