Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Re: Reise med Lufthansa

Blir nok en familietur til Dubai, og nå med LH.

Hvilken Terminal/Satelitt pleier 747 til Dubai å fly fra? Er det fortsatt vanlig med bussankomst når en kommer fra Oslo til B-gates? Kommer med flighten 09.30 fra Oslo.

Noen som vet om en får noen form for fast track i immigration i DXB dersom en flyr LH C, eller må en kjøpe Marhabaservice på egenhånd?

Blir nok en familietur til Dubai, og nå med LH.

Hvilken Terminal/Satelitt pleier 747 til Dubai å fly fra? Er det fortsatt vanlig med bussankomst når en kommer fra Oslo til B-gates? Kommer med flighten 09.30 fra Oslo.

Noen som vet om en får noen form for fast track i immigration i DXB dersom en flyr LH C, eller må en kjøpe Marhabaservice på egenhånd?

Det ble delt ut fast track invitasjon for LH i C.

Noen som har erfaring med LH sin eco+ her inne?

Ikke prøvd selv siden jeg satt foran, men i 747 var det vel fire rader. Ikke noe ordentlig forheng mot eco. Overraskende store skjermer. Setene så også gode ut.

Noen som har erfaring med LH sin eco+ her inne?

Jeg skal skaffe meg erfaring om en drøy måneds tid. Det som jeg har hørt fra andre er at A380 er å foretrekke foran B747 når det gjelder eco+ siden det er egen kabin foran i flyet på A380, mens på B747 sitter man noe mer utsatt for "gjennomgangstrafikk" rett over vingen.

Er snakk om A340-300 med Cityline for min del. Er vel ikke noe særlig skille til eco der heller.

Valg av seter ved LH-booking på united.com

Jeg slo til på grisetilbudet i C til SEA, men fikk ikke booket seter i bestillingsprosessen på united.com. Jeg har heller ikke LH-referanse til Amadeus, siden UA benytter Sabre.

Er det noen tips til hvordan jeg kan få valgt seter?

Re: Valg av seter ved LH-booking på united.com

UA metall? Du trenger UA referansen. Så kan du bruke united.com

UA metall? Du trenger UA referansen. Så kan du bruke united.com

Nei, kun LH-metall, 2 flygninger på LH-flightnummer og 2 flygninger på UA-flightnummer (codeshare).

Jeg slo til på grisetilbudet i C til SEA, men fikk ikke booket seter i bestillingsprosessen på united.com. Jeg har heller ikke LH-referanse til Amadeus, siden UA benytter Sabre.

Er det noen tips til hvordan jeg kan få valgt seter?

Er det en feilprising jeg har gått glipp av?

Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Strekker tråden litt lengre og kommer med et "Lufthansa Group" spm: Noen som vet når seter i Swiss C (A330 det er snakk om) reservert for Senator/HON Circle blir tilgjengelige for oss andre? Er det først ved innsjekk?

Noen som har erfaring med Eco+ på A340-300? Skal fly FRA-PTY som er operated by Cityline og BOG-FRA so flys av Lufthansa.

Er Eco+ mye bedre enn vanlig økonomi? Har noen tips til setevalg?
Har valgt siste rad for å sikre meg mot spark bakfra, men disse har kanskje begrenset recline?

Eco+ har ett sete mindre i bredden og litt bedre benavstand. På 'vanlig' LH 340 er den er også plassert rett bak Business-dassene, og man ser deg derfor entitled til å bruke disse. Problemet med det er at resten av Economy ser dette og følger etter. Crewet viste liten vilje til å passe på dette den gangen jeg hadde E+ ihvertfall. Plagsomt.

På CL er Eco+ bakerst i fremste kabin, så der er det nok bedre sånn sett.

Booka OSL-FRA-ATL med UA codeshare, men operated by LH. Sparte 4 konger på 3 stk, så tok bare sjansen. Returen har jeg flightnummer med Lufthansa. Noen som har fått til å sjekke inn med LH med UA ticket number fra OSL?

Noen som har erfaring med Eco+ på A340-300? Skal fly FRA-PTY som er operated by Cityline og BOG-FRA so flys av Lufthansa.

Fløy C med CL i går. C og Eco+ fyller sammen den fremste kabinen med tre rader hver. Begge kabiner var smekkfulle, men bak var det ca 100 ledige. Tror jeg hadde valgt en toseter for meg selv framfor et Eco+ sete .. Service og mat er mer eller mindre det samme.

Da LH som regel bruker dør 2 ved deboarding, får Eco+ gå i land først. Vil anta at det vil komme en endring her ...

Noen som vet om man kan velge exit row-seter gratis ved check-in på intra-europeisk eco?

Noen som vet om man kan velge exit row-seter gratis ved check-in på intra-europeisk eco?

De er etter det jeg vet låst under online check-in til Miles & More statusmedlemmer og Star Alliance gold

Back