Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Re: Formening om F rute med Lufthansa

Hei,

Jeg fulgte rådene og ringte AMEX siden det er en companion ticket..
Prøvde å bytte til direkteruten med A380...

Han karen som satt der sier han ikke ser tilgjengelighet, selv om jeg ser den på United sine sider og kabinen er tom i følge seat alerts appen min...

Har tidligere lest at A380 i F kun er for M&M medlemmer... Mulig det er derfor...

Får vel klare oss med Munich ruten da :S

Får vel klare oss med Munich ruten da :S
Ganske utrolig at det ikke skal være noe ledig i C fra YYZ til IAH. Har du 1 eller 2 legs igjen (dvs. har du en awardflight ned til MUC)? Om du søker litt bør det da gå fint å finne noe YYZ-ZZZ-IAH.

Fordelen med å rute via Toronto (selv om det er latterlig mindre fordel enn den lange reisetiden i economy) er at du går gjennom immigrasjon og toll (med automatisk scanning av bagasje) der, slik at du slipper det i Houston. I tillegg har Air Canada en grei lounge på "USA-siden" med lett mat, dusjer og svært godt med plass.

Hei,

Jeg har faktisk BGO - SVG - FRA til Frankfurt, så det er en hel haug med legs ut på denne ruten på award....Overnatter i Frankfurt til dagen etterpå.

Det står i ruten at det er 3 timer og 40 minutter fra Toronto til Houston, og jeg kommer ikke til å drikke mer etter jeg har landet i Houston. Heller ingen mat siden med lounge og F tror jeg inntaket av kalorier er nok for den dagen...

Dette i betraktning så er det ikke så nøye om det er Y eller C på det strekket....

På vei hjem er det C og F hele veien via Charlotte, Munich og Oslo...

Får jeg også vist min gode kompis litt forskjellige når det gjelder reising med alle disse flyplassene... Han har knapt flydd Braatens Back...

Re: Reise med Lufthansa

Jeg ser etter en F mulighet fra USA til Europa og vet at enkelte ruter ofte har mer tilgjengelighet enn andre.

LH bruker 333 på DFW - FRA, og så vidt meg bekjent (og seatguru) er det F på alle LH sine 333. Ved oppslag får jeg imidlertid ingen F tilgjengelighet på den ruten:

J9 C9 D9 Z9 P0 G1 E1 N1 Y9 B9 M9 U9 H9 Q7 V1 W0 S0 T0 L0 K0.

Ved dummybooking på LH.com er det heller ingen F til salgs ut fra DFW. Vil det si at det finnes 333-maskiner uten F kabin?

Hvis J er dyreste klasse (lengst til venstre), selges det ikke F på kjerra. Det er imidlertid mulig at man fysisk har F. har sett dette en del til Atlanta. Da vil normalt F-setene holdes til de høyeste statuskundene.

Last edited:
Hvordan se booking klasser ved booking av LH ?

Jeg har i alle år tittet på booking klasser før jeg booket LH... Nå ser jeg ingenting før selve sende bookingen ...

Noen som vet ?.. Sannsynlgvis har jeg rotet med hue igjen,,

Re: Hvordan se booking klasser ved booking av LH ?

Det er bare å klikke på 'Show booking classes'

Attachments

• Skjermbilde.PNG
    Skjermbilde.PNG
    121.8 KB · Views: 677
Re: Hvordan se booking klasser ved booking av LH ?

Tusen takk, så enkelt og så lett å overse..;)

Hei.
Sliter med et lite problem. Har bestilt en billett på lufthansa.com og fått tilsend på mail en elektronisk bilett med et bilettnr på formatet 220-xxxxxxxxxx.

I tillegg står det "Ihrem Wunsch entsprechend wird Ihr Buchungscode nicht angezeigt".

Det betyr vel noe slikt som at bookingkoden er skjult etter mitt ønske.

Jeg er EBG og vil gjerne booke sete, få mitt EBG- nr på bestillingen og dermed få tilgang til fasttrack og lounge.

Har logget meg på min "miles and more konto" og check my trip. På ingen av disse finner jeg min reise uten bookingnr. Noen som kan et triks?

Lufthansa business lounge Hamburg

Noen som har vært i "Lufthansa business lounge Hamburg" i det siste
og kan fortelle meg hvordan mat utvalget er ?

har kun vært i sas lounge før ikke Lufthansa men er vel noe det samme ?

Re: Lufthansa business lounge Hamburg

Noen som har vært i "Lufthansa business lounge Hamburg" i det siste
og kan fortelle meg hvordan mat utvalget er ?

har kun vært i sas lounge før ikke Lufthansa men er vel noe det samme ?

Mer og bedre mat enn SAS lounger synes jeg, du får varmmat som supper, gryteretter med ris og pølser med potetstappe, sauerkraut etc. Gjennomgående bedre kvalitet.

Lufthansa - kjøpe seg opp til biz

Hei,

jeg skal fly lufthansa til TLV i mars.
Gikk inn på bookingen min forleden, og har muligheten til å kjøpe meg opp til biz på første leg OSL - FRA for noe over 800 kr, men får ikke mulighet videre til TLV pr nå.

Har EBG (fikk i gave av kompis), men aldri fløyet business.
Er det verdt å bruke disse 800 kr for en flytur innad i Europa?

Noen som vet om sjansen for å kjøpe seg opp fra FRA til TLV åpner seg nærmere avreise?

Re: Lufthansa - kjøpe seg opp til biz

Jeg ville vurdert det hvis det er slik at man får med lounge-tilgang i FRA og har noen timer imellom samt at EB-poeng for business følger med... Men business med LH i Europa er ikke mye annerledes enn økonomi. Ingen stor opplevelse sånn sett.

Re: Lufthansa - kjøpe seg opp til biz

Jeg ville vurdert det hvis det er slik at man får med lounge-tilgang i FRA og har noen timer imellom samt at EB-poeng for business følger med... Men business med LH i Europa er ikke mye annerledes enn økonomi. Ingen stor opplevelse sånn sett.

Siden han har EBG så har han jo uansett loungetilgang

Da betaler dujo nesten bare for et ledig midtsete og en veldig dyr frokost/lunsj eller middag... De 800 kronene får du et rimelig bra måltid for i Tel Aviv ;)

Men noen som har erfaring om lengre distanser som f.eks FRA - TLV åpner senere for mulighet til å oppgradere til biz, eller slippes ikke de i det hele tatt på nettsiden?

Men noen som har erfaring om lengre distanser som f.eks FRA - TLV åpner senere for mulighet til å oppgradere til biz, eller slippes ikke de i det hele tatt på nettsiden?
Antagelig få med erfaringer på hvordan dette funker siden slike oppkjøp er relativt nytt hos Lufthansa.

Back