Reise med Austrian

Glenn

ScanFlyer Gold
Blir en NY-tur i februar, og kombinasjonen blir enten Lufthansa eller Swiss på utreise og Austrian på retur.
Har aldri fløyet med OS på longhaul før, og lurer litt på hva slags produkt de kan tilby på longhaul.

Ser de flyr 777 fra JFK og 767 fra EWR.

Hva bør vi gå for?

Re: Erfaringer med Austrian longhaul i eco?

Har kun fløyet foran gardinen på LH og det er et ganske bra produkt med det nye interiøret. Det beste er nok kanskje maten. Seteavstanden på 777 er ihvertfall dårlig i eco.
Har ikke fløyet til EWR selv, men de som har vært der sier det på mange måter er atskillig roligere og mere avslappet en JFK.

Har kun fløyet foran gardinen på LH og det er et ganske bra produkt med det nye interiøret. Det beste er nok kanskje maten. Seteavstanden på 777 er ihvertfall dårlig i eco.
Har ikke fløyet til EWR selv, men de som har vært der sier det på mange måter er atskillig roligere og mere avslappet en JFK.

Artig svar på spørsmål om erfaringer med Austrian...

Artig svar på spørsmål om erfaringer med Austrian...

Regner med at CFM mener LH=Long Haul :) Spesielt siden han refererer til 777 som Lufthansa ikke har i flåten lengre nede ;)

Last edited:

Zat is correct, men jeg må innrømme at jeg tenkte det kunne misforståes når jeg skrev det :)

Har Austrians Boeing 767 fått personlige skjermer i ECO? Hvis ikke ville jeg definitivt heller satset på B777 og JFK. Austrian er favorittselskapet mitt innen Europa, men har dessverre ikke fått testet dem på langdistanse.

Last edited:

Takk for tilbakemeldingen. Er det slik at alle LH-maskiner er blitt oppgradert til det nye interiøret?
Har litt lyst til å prøve 767'en til OS.

Har Austrians Boeing 767 fått personlige skjermer i ECO? Hvis ikke ville jeg definitivt heller satset på B777 og JFK. Austrian er favorittselskapet mitt innen Europa, men har dessverre ikke fått testet dem på langdistanse.
I følge denne listen, http://klarhorst.com/Liste.htm er det en 767-maskin som ikke har personlige skjermer enda, OE-LAT. Jeg aner ikke hvor oppdatert den listen er.

Såvidt jeg vet skal alle ha personlige skjermer også i eco, samt ny kabin.

Da tar vi sjansen på å teste Austrian, regner med du går god for det CFM ;)

Lufthansa fra OSL via FRA til EWR B747-400, og retur fra EWR med OS 767.
Glæder oss!

Jeg går ikke god for noen ting :) håper dere er heldig med crew. Kan være litt varierende ;)

Vet ikke om dette er gammelt nytt, men denne teksten kom opp når jeg var inne på setekart (på lufthansa.com) for en OS-flight (longhaul) - kan se ut som man må betale hvis man må ha et enkeltsete i business på 777en. (Finner ikke noe info andre plasser om det)

On Austrian Airlines flights, operated by a Boeing 777 aircraft, we offer the option to reserve a Privacy seat at a fee once such seat has been selected. Standard seats are free of charge. The Privacy seats are single seats offering more space and discretion. For HON Circle Member and Senators Privacy seats remain free of charge.

Ca. et halvt år siden det kom tror jeg. 70-80,-EUR , kan det stemme? Vet ikke om det er noen som benytter seg av det. Noen spesiell grunn til å booke via LH og ikke OS siden?

Ca. et halvt år siden det kom tror jeg. 70-80,-EUR , kan det stemme? Vet ikke om det er noen som benytter seg av det. Noen spesiell grunn til å booke via LH og ikke OS siden?
Har ikke booket via noen av dem, men via SAS. Men man må inn på Lufthansa sine sider for å endre seter på OS-flighter ;)

Jeg booket nettopp CT med OS biz på retur, og Tallinn fikk valgt enkeltsete for meg uten ekstra kostnad.

On another note: flyr LAX-VIE-BRU med 40 min connection i VIE. Uproblematisk i teorien, men muligens travelt i praksis. Noen som har erfaringer?

Makan... sitter på Austrian på vei fra YUL-VIE. Boardet tidlig, bare for å oppdage at pre departure drinks kun er vann eller juice. De fortalte at det var forbudt å servere alkohol før take off i Canada. Dette må da være bullshit så det suser? De mente det hadde vært sånn i årevis. Men jeg har da vitterlig fløyet her i årevis.

Det suger ihvertfall skikkelig på en så kort flight. Da vil ihvertfall jeg kose meg meg noe sparkling før avgang og sove etterpå. Blir ikke noe mer Austrian for Bongos om dette fortsetter. :)

#sutrelive #sutrelife #makan #syndpåmeg

Det er korrekt. LH f.eks. betaler for det. Hos Austrian blir trolley/container med alkohol forseglet før landing både i USA/Canada og endel andre destinasjoner.

Back