reDO a new FlypratDO?

En begynnelse. Fredag 24.05. OSL-CPH-MAD-CPH-GOT-CPH-OSL klarer man for ca. 3000. Kan kombineres med utreise BGO/KRS/SVG.

Spiller ingen rolle. Det er bare 50 min på bakken, så i praksis kun av/på flyet. Loungingen blir lagt til CPH.

Aha, da har jeg misforstått. Jeg trodde man skulle ha en finest mulig reise med x antall loungebesøk.
Personlig ville jeg satset på MXP i stedet, siden den har lounge, meget fin innflyging over Alpene og man slipper 3 timer i de trange A321-setene. 1250 poeng mindre er selvsagt ulempen.
Men dette skal jeg ikke legge meg borti, siden jeg trolig ikke blir med. :D

Hvor mange poeng gir dette ?

Denne skal gi 500+2000+2000+500+500+500 for EBB.

Når det gjelder MXP, så er nok kanskje den mer egnet, ja, ettersom det blir litt knapt med tid om man skal helt ned til MAD. Det blir i så fall 1000 poeng mindre for en rundreise for EBB.

En begynnelse. Fredag 24.05. OSL-CPH-MAD-CPH-GOT-CPH-OSL klarer man for ca. 3000. Kan kombineres med utreise BGO/KRS/SVG.

SVG istaden for OSL gir:
kr. 3062,- (7500 EBG / 6900 EBS / 6000 EBB)

Last edited:
Bytter man MAD med MXP, så kan man få en rute ut om morgenen med svært lang connection i CPH (inn ca. 07:30 og ut igjen 16:55). Dette gir rom for en ny T/R CPH- en-eller-annen-plass. F.eks. en rundttur til HEL.

Visst er det lounge i MAD. At man ikke får tid til mer enn to kjappe g&t og en øl, er en annen sak. Loungen er imidlertid fin i den forstand at man kan fylle sekken med San Miguel (boks) og kjøre "nordmenn på chartertur" på hjemreisen med gratis medbragt øl. Ellers meget positvt at man nå jakter miles og ikke segmenter - miles kan man jo bruke senere, men tentativ dato blir vrien for meg.

Det er også lov å håpe på MD til/fra MAD. Går en miks av det og A321. Sistnevnte er jo ren tortur hvis man er over 1.80 og ikke har nødutgang. Hadde imidlertid gleden av å nyte tur/retur MAD på rad 7 i MD - vidunderlig. SAS burde innføre MD-surcharge for å dekke merkostnaden i drivstoff. Hadde blitt bedre mottatt enn det YQ ble i sin tid. By far den beste flytypen i SAS' flåte.

LHR-CPH-AGP-ARN-LHR til 1.600,-
Blir vel 6000/6900/7500 EB-poeng.

Å komme seg til og fra LHR derimot ;)

Visst er det lounge i MAD. At man ikke får tid til mer enn to kjappe g&t og en øl, er en annen sak. Loungen er imidlertid fin i den forstand at man kan fylle sekken med San Miguel (boks) og kjøre "nordmenn på chartertur" på hjemreisen med gratis medbragt øl. Ellers meget positvt at man nå jakter miles og ikke segmenter - miles kan man jo bruke senere, men tentativ dato blir vrien for meg.

Det er også lov å håpe på MD til/fra MAD. Går en miks av det og A321. Sistnevnte er jo ren tortur hvis man er over 1.80 og ikke har nødutgang. Hadde imidlertid gleden av å nyte tur/retur MAD på rad 7 i MD - vidunderlig. SAS burde innføre MD-surcharge for å dekke merkostnaden i drivstoff. Hadde blitt bedre mottatt enn det YQ ble i sin tid. By far den beste flytypen i SAS' flåte.

Det er ingen *A lounge i terminalen som SAS flyr til, og å betale seg inn for 50 minutter er vel litt drøyt? Da kan man like gjerne kjøpe noen øl ombord.
MAD har dessuten en del bytte av flytype, har flydd både A320 og A319 dit i år, med påfølgende tap av forhåndsvalgt nødutgang. :angry:

Dato er kun et utgangspunkt for diskusjon. Prøver bare å finne mulige reiser som lar seg kombinere.

For de som ser på UK, så kutt den. Der må man gjennom passkontrollen, og deretter sikkerhetskontrollen på ny. Det kan fort bli trøbbel.

Mulig jeg har hatt flaks, men jeg har benyttet to forskjellige lounger i SAS' terminal i MAD ved tre forskjellige anledninger de siste månedene med EBG. Den ene loungen ligger bare to min unna gate. Aldri hatt noen problemer, bare smil og velkommen inn - med en gjest også.

Ellers meget positvt at man nå jakter miles og ikke segmenter - miles kan man jo bruke senere, men tentativ dato blir vrien for meg.
Enig og enig. Foreslår at det lages en poll om rute og dato når vi har funnet noen alternativer. Jeg vil gjerne være med hvis jeg har fri fra jobb, men mai fungerer dårlig.

Jeg synes kanskje vi bare kan utnevne et par stk som bestemmer routing jeg, med tanke på at det er så kort frist. Fluxie, som er initiativtaker er helt klart en av dem, og så kanskje Hickok som har vist initiativ.

Pointet her er vel nesten bare å ha de gøy sammen. Ikke i så stor grad nøyaktig hvor vi lander.

Det er vel uansett MAD og MXP som skiller seg ut her. Selv stemmer jeg klart for MXP på dagstur og MAD på overnight. Men er med på begge.

Last edited:
Jeg synes kanskje vi bare kan utnevne et par stk som bestemmer routing jeg, med tanke på at det er så kort frist. Fluxie, som er initiativtaker er helt klart en av dem, og så kanskje Hickok som har vist initiativ.

Det er vel uansett MAD og MXP som skiller seg ut her. Selv stemmer jeg klart for MXP men er med på begge.

Da foreslår jeg at Fluxie bestemmer tid og sted, så kan resten henge seg på om de har tid. Som Fnate sier, så er det knapt med tid til å være demokratisk. MAD eller MXP er også mine forslag.

Pointet her er vel nesten bare å ha de gøy sammen. Ikke i så stor grad nøyaktig hvor vi lander.
Joda, er enig i at rutevalg ikke er viktig. Jeg er vel med på "hva som helst" så lenge det er mulighet med tilslutning fra BGO. Men en dato-poll etter at man har funnet et par-tre alternativer synes jeg er fornuftig for at så mange som mulig skal kunne være med. Fluxie står jo fritt til å kun velge poll-alternativer som alle passer ham. ;)

Last edited:
Back