Raskeste og billigste vei til BAEC Silver?

jcnorway

Moderator
Medlem
Hei.

Av ren nysgjerrighet... hva er rimeligste måte å få sølvkortet hos BA?

Vet at 5 rundturer i Club Europe OSL-LHR vil gi nøyaktig 400 Tier points (80 pr rundtur) som er kravet for sølv i Executive Club. Hvis man får tak i de rimeligste CE-billettene til BA så betyr dette en totalpris på ca 14 000 kr (ca 2800 kr pr rundtur i CE OSL-LHR).

Er dette rimeligste veien til sølvkortet hos BA eller finnes det smartere måter? :D Og er sølvkortet noe å trakte etter? Ser den gir loungetilgang og prioritert innsjekk/boarding når man reiser med BA eller OW-partner.
 
Last edited:
Jeg tror planen din er den rimeligste. Du skal fly høvelig langt i Club World eller First for å komme dit. Fikk sølv selv rett før jul. Egentlig gir det samme fordeler som EBG.
* Setevalg ved booking (Som Blue går det kun i First)
* Adgang til lounge med følge
* 25% ekstra poeng og Tier points
* Biz Check-in
De tre er de som i mine øyne betyr noe. Fast track hadde også vært fint men.

Og BTW. Club Europe OSL/LHR/OSL er bare helt på plass. Det er SKIKKELIG bra.
 
Last edited:
Er det ikke like lett å ta en helgetur via LHR til LHR og kjører frem og tilbake i hebridene på 5-minuttersturer og samle poeng i hauger? ;)

-A
 
Prøver å "rettferdiggjøre" en evnt milage-run og er litt usikker på om sølvkortet er "verdt" 14 lapper :) Fristende, men samtidig kan man finne på mye annet mer spennende greier med 14 lapper enn å fly 5 ganger fram og tilbake mellom OSL og LHR for moro skyld :p
 
Å ha det morsomt er en helt annen sak. Jeg ventet på storsalgene i Club World. Kjøpte en LHR-SEA i CW. Brukte 998£ på upgrade til First. Deretter en vei i Club Europe fra LHR-OSL, og sølvkortet var mitt.

Kostet litt mer enn 14.000,- men ikke så halsbrekkende mye mer hvis du i utgangspuktet skal i den retningen. Og jeg kan garantere at det var........ MYE MORSOMMERE!!!

Ovnsbakt hummer i 36.000 fot på First er fint.
 
Når en først snakker om BAEC.. Skal man ikke få ett medlemsnummer når man registerer seg??
Jeg fikk ikke ett hvertfall ett... :8:
 
Har foreløpig slått fra meg tanken :) Får heller ta det til vurdering til høsten igjen. Mitt opptjeningsår for tier points går ut i oktober og et par dager inn i det nye "året" skal jeg uansett på en rundtur OSL-LHR med BA i Club Europe. Får heller tenke mer på det da :)
 
Mitt sølvkort kostet rundt 18.000, en tur/retur OSL-JFK i CW og en OSL-LHR-OSL i CE.
Jeg synes det er verdt det.Lounge tilgangen er nesten verdt det alene. I tillegg er det å kunne velge sete på longhaul til uvurderlig nytte (Upper deck på 744, noe som sjelden er ledig ved online check in 24 før).
Men fast track på LHR T5 er dessverre en vits.
 
Mitt sølvkort kostet rundt 18.000, en tur/retur OSL-JFK i CW og en OSL-LHR-OSL i CE.
Jeg synes det er verdt det.Lounge tilgangen er nesten verdt det alene. I tillegg er det å kunne velge sete på longhaul til uvurderlig nytte (Upper deck på 744, noe som sjelden er ledig ved online check in 24 før).
Men fast track på LHR T5 er dessverre en vits.

Er mulig jeg syens det er noe snodig, men jeg tar setereservasjon på en hvilken som helst biz-billett for gitt. Er det slik å forstå at BA ikke lar deg gjøre det uten status?

-A
 
Ja. Jeg har kjøpt tre enkeltlegs OSL-LHR i vår, og får ikke velge sete på noen av de, nei. Dette er billig-CE-
 
Sitter selv og ser sølv-lyset i enden av tunnellen nå.. Hadde en tur-retur London før jul, og flyr til DUB via London neste helg. Det er tre av de fem rundturene man trenger (Såvidt jeg vet, er det 40 Tier Points per flight på alle Europaflighter), og mangler bare to - og det har jeg bestemt meg for å klare innen oktober..
 
Ca 14k er vel uansett det billigste man kan klare å presse inn sølvkortet på. Det er vel ikke mulig å gjøre det billigere enn det vel?
 
Hvis man i utgangspunktet ikke er nær sølv- eller gullstatus, hadde jeg ikke orket å dra på mileage runs for å få det. Har man ikke et reisemønster som gjør at man på naturlig måte får slik status, har man vel heller ikke noe særlig bruk for sølv- eller gullkort. Er man derimot veldig nær en slik status, kan et mileage run være en grei investering.
 
Hvis man i utgangspunktet ikke er nær sølv- eller gullstatus, hadde jeg ikke orket å dra på mileage runs for å få det. Har man ikke et reisemønster som gjør at man får slik status, har man vel heller ikke noe særlig bruk for det.

Sant nok.. Jeg for min del, har jo blitt "forelsket" i BA, fordi det er billig å fly biz. Bare se på upcomings i signaturen min.. Jeg kunne ha flydd SAS direkte..

Om man f.eks. "skviser inn" 5 londonturer i løpet av et år, bare for å få det, har man jo egentlig heller ikke bruk for det, om man allikevel flyr i Biz for og oppnå sølvfargen, og har de samme fordelene allikevel (minus setevalg og evt. en gjest i loungen.)

Jeg for min del, vil f.eks. se på BA som et greit alternativ på langruter, om jeg først skulle få sølvkortet.
 
Antar du sikter til den BA767 den 26. Mars? Får jeg spørre hva du betalte for den? Enveis business skal da koste en ca. 8000 hos BA.

Edit: 8264 på samtlige flighter den dagen..
 
Jeg husker ikke, men et sted mellom 1500 og 2000 mener jeg. Den ble kjøpt, og så oppgradert flere uker senere. Jeg vet dette er noe mer enn "Billig-CE" T/R, men likevel...
 
Back
Top