• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Rart SAS-reklamebilde

• Thread starter Thread starter RH
  • Start date Start date

RH

ScanFlyer Blue
I DN side 14 er det reklame for econmy flex bill til &. Jeg kan ikke si jeg kjenner i igjen skogen bak gate A15 på OSL. Er bildet manipulert eller har jeg bare ikke lagt merke til skogen?

Roar

Replying to Topic 'Rart SAS-reklamebilde'

er det OSL?? Vi har vel ingen "A15" på OSL, eller?? Høres mer ut som ARN

Alle parkeringen på OSL står på utsiden som A pluss gatenummer. Men nå har jeg ikke sett bilde, og kan ikke huske noen skog bak den heller nei. Men det er nå mange flyplasser SAS flyr til, aner ikke hvorfor noen skulle manipulere inn en skog?

Møblene og broen til flyet tyder på at det er osl. Men det kan være en annet sted.

Roar

Originally posted by RH

Møblene og broen til flyet tyder på at det er osl. Men det kan være en annet sted.

Roar

Stolen som personen på bildet sitter på er helt klart identisk med "OSL-stolene".

jy

Men det er jo gate 15 på OSL! Har ikke set bildet, men gate A15 finnes jo på OSL så jeg forstår ikek hvordan man kan si at den ikke finnes. Alle utganger er merket "A+nr" på OSL....da man regner med at den nye piren blir "B":)

I dag gikk det følgende flighter fra A15 på OSL:
BU232
BU053
SK1307

Originally posted by DY
Men det er jo gate 15 på OSL! Har ikke set bildet, men gate A15 finnes jo på OSL så jeg forstår ikek hvordan man kan si at den ikke finnes. Alle utganger er merket "A+nr" på OSL....da man regner med at den nye piren blir "B":)

BU232
BU053
SK1307
og ikke overrasker det så mye at det evt synes noe trær i bakgrunnen heller ;)

Originally posted by DY

BU232
BU053
SK1307

Heter gatene virkelig Axx på OSL?? Da må jeg innrømme at jeg har tatt feil. Trodde de bare het 15, 16 osv... Tydeligvis er jeg FOR trøtt når jeg er ute og flyr fra OSL...:D

Poenget er vel som skrevet ovenfor, at de foreløpig bare heter 13 eller 15 eller 27 eller 58.....

Men om du står ved gate og ser ut, så står det A13, A15 osv.... Dette fordi en evt B-terminal enda ikke er skrinlagt helt, eller.... ?

Originally posted by CK

Originally posted by DY

BU232
BU053
SK1307

Heter gatene virkelig Axx på OSL?? Da må jeg innrømme at jeg har tatt feil. Trodde de bare het 15, 16 osv... Tydeligvis er jeg FOR trøtt når jeg er ute og flyr fra OSL...:D

Ja de har het "A15" etc siden 1998. Om du ser på paasasjerbroene så er de merket slik. Selvsagt er ikke gatene og utgangen merket A15 på monitorene for det hadde jo skapt totalt kaos for folk....men ser man nærmere eter så har man faktisk vært litt forutseende da man merket passasjerbroene....ganske så unorsk.:spin:

Tror at trærne står i den lille skogen ved Tollvesenet sine lokaler.... det ser iallefall sånn ut.

Originally posted by Fellowship

Poenget er vel som skrevet ovenfor, at de foreløpig bare heter 13 eller 15 eller 27 eller 58.....

Men om du står ved gate og ser ut, så står det A13, A15 osv.... Dette fordi en evt B-terminal enda ikke er skrinlagt helt, eller.... ?

Ikke for å være vrang men 27 og 58 finns ikke. Det vil si 27 eksisterer overhodet ikke mens "58" i virkeligheten er gate 48 når den brukes til non-Schengen avganger(kombigate)
Merking A.. finns ikke inne på terminalen men kun ute, men forøvrig godt synlig for alle.

Hilsen,
Laurenz
(skal slute å krangle nå :D )

Back