Radiostyrt A380

Originally posted by MountainDew

http://www.youtube.com/watch?v=nmR0VAGa38A

:colgate:
:wow: Sikker på at det ikke lå en pilot inni?
Det er ihvertfall plass til en. En svær! maskin :wow:

Denne var det også en reportasje fra på BBC Worlds FastTrack program (tilsvarende CNN's Businesstraveller). Veldig artig. Flyet veier 70 kg og det har tatt 3000 timer å lage det. Det er laget etter nøyaktige spesifikasjoner byggeren har fått fra Airbus, og det er en 16dels stort i forhold til normal størrelse.

Forøvrig hadde FastTrack en lang reportasje fra åpningsturen på A380 som var veldig bra. Det går sikkert i reprise flere ganger denne uke, så det er bare å sjekke ut!

BF:cool2

En annen ting er at dette flyet ikke kan fly når det passer for eieren. Det er registrert som småfly pga størrelsen. og derfor må det forsikres deretter. Leste i en artikkel i et hobby blad at det må forsikres/ha en sikkerhet på over 4 millioner Euro og klareres med lokale ATC før det kan ta av.
Mener det var Modell og Elektronikk det sto. skal finne bladet....
Så det e ikje alle hobby som lønne seg...:drunk:

Ørjan

Så Fasttrack programmet på BBC W. En tysker som har bygget det og mange andre fly. Hans A38 tar 10 liter drivstoff og hadde en takeoff vekt på 70 kg.

Heldigvis finnes det mindre RC fly som ikke krever ATC clearance og som er vesentlig billigere:D Men denne var virkelig topp.

Denne var også kul, en som har festet kamera til sin RC A380 model:

Inflight camera

Originally posted by ThomAAs

WOW... Finnes det så små jet motorer??

Og de kan brukes til så mangt...

En gal finne, fallskjerm, bat-suit og jetmotorer....

Video her.

Litt OT, men det viser størrelsen på jetmotorene...

Bra den der ja

Jeg vet det finnes en eller når jeg tenker meg om så fantes det tidl. et ganske heftig modellfly av typen B-52.

Gordon Nichols er mannen
Sjekk linken, se bilder og video

http://www.btinternet.com/~mystuff/concorde/gallery/b52crash.html
Link til video under det store bildet som er inne på websiden over.

Selv om det ikke er en A380 så håper jeg på tilgivelse for å
legge den inn i den samme tråden.
Tok friheten siden den er radiostyrt.

hurvert.:)

Attachments

• b52model4.jpg
    b52model4.jpg
    69.3 KB · Views: 46
Shitt pomfritt, jeg som trodde A380-modellen var rå - men denne siste
var jo bare enorm. Egenvekten på bakken (for ikke snakke om masse/vekt-
forholdet i lufta) gjør jo disse leketøyene til rene "drapsmaskiner" i
gale hender (dvs.. slike som mine).. ^_^

Jeg er mest facinert over at de klarer å gi disse enorme modellene aerodynamiske egenskaper som gjør at de flyr.

Joda, jeg vet at de er kopier av fly og ikke steiner, men vingeprofiler og hva de klarer å løfte ved hvilke hastigheter er vel ikke helt opplagt?

Originally posted by spitfire

Så Fasttrack programmet på BBC W. En tysker som har bygget det og mange andre fly. Hans A38 tar 10 liter drivstoff og hadde en takeoff vekt på 70 kg.

Og da kunne det fly i 12 minutter!

BF:cool2

En tysk kanal (mener det var Kabel 1) hadde en serie om modellbyggere for ett års tid siden. I ett av programmene fulgte de byggingen av denne A380n. Utrolig fasinerende program. Mener bare motorene kostet noen tusen euro. Som Ollie skrev så er den registrert som småfly, og måtte godkjennes av tyske luftfarts-myndigheter før første flight.

Back