• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Radardekningen på Vestlandet?

Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

I alle dager....
 

Attachments

  • 7017.JPG
    7017.JPG
    34.6 KB · Views: 677
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kommer av og til litt rart når man er i utkanten av dekningsområdet.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Den, med flere, hadde en like underlig inflyvning til BGO i går, så lenge ut som den skulle til OSL før den fløy inn til BGO, så noe gale med dekningen er det ikke.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Kommer av og til litt rart når man er i utkanten av dekningsområdet.
Har sett mye rart på radaren rundt BGO i det siste, virker mindre stabilt nå enn tidligere. Tror ikke det (bare) har med dekningsområde å gjøre. Er kanskje problemer med en ADS-B-mottaker?
 
Last edited:
Re: Radardekningen på Vestlandet?

Tenker at den routingen som vises på flightradar stemmer selv om den ser litt unaturlig ut. Dekningen over Norge er det nok ikke noe i veien med.

DY7018 kom inn over land helt oppe ved Ålesund. Så ut som retningen var til OSL før svingte sørover og passerte Hardangervidda. For så og svinge vestover. Og samme vei tilbake til JFK senere.
 
Last edited:
Re: Radardekningen på Vestlandet?

Hvis routingen for NAX7018 i går stemmer, så var den etter Vigra nesten ned til Mjøsa før den dreide vestover.
(6400N 00000E MORIG VIG OSVIG P615 ATLAP N623 PIRAG)

http://flightaware.com/live/flight/NAX7018

Merkelig.
PS Kommer pt ikke inn på IPPC narrow route briefing for å sjekke.

Slik jeg såg ruta etter Ålesund på flightradarappen, så svingte den sørover og passerte Øvre Årdal. Og videre på østsiden av Hardangervidda i nærheten av Haugastøl. Og svingte vestover og flydde over Odda før landing. Ble sittende og følge med på den da det såg ut som hadde tenkt seg ett helt annet sted enn BGO.
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden)

Har sett mye rart på radaren rundt BGO i det siste, virker mindre stabilt nå enn tidligere. Tror ikke det (bare) har med dekningsområde å gjøre. Er kanskje problemer med en ADS-B-mottaker?

Det är varken problem med täckningen är någon mottagare. ADS-B är en digital signal så man kan antaglien ha täckning eller inte. Inget mellan. Bergen har MLAT täckning så det finns minst 4 mottagare i området.

Om rutten har ritats österut, så har planet flugit så.
 
Re: Radardekningen på Vestlandet?

Her er for øvrig innflygingen -LND hadde til BGO.

Ser ut som de etter MORIG var inbound OSVIG, men at de fikk direct PIRAG og deretter fortsatte til BGO. Spørsmålet er hvorfor de gjør det slik?
 

Attachments

  • NAX7018.JPG
    NAX7018.JPG
    44.5 KB · Views: 314
Last edited:
Back
Top