Den, med flere, hadde en like underlig inflyvning til BGO i går, så lenge ut som den skulle til OSL før den fløy inn til BGO, så noe gale med dekningen er det ikke.
Har sett mye rart på radaren rundt BGO i det siste, virker mindre stabilt nå enn tidligere. Tror ikke det (bare) har med dekningsområde å gjøre. Er kanskje problemer med en ADS-B-mottaker?
Tenker at den routingen som vises på flightradar stemmer selv om den ser litt unaturlig ut. Dekningen over Norge er det nok ikke noe i veien med.
DY7018 kom inn over land helt oppe ved Ålesund. Så ut som retningen var til OSL før svingte sørover og passerte Hardangervidda. For så og svinge vestover. Og samme vei tilbake til JFK senere.
Hvis routingen for NAX7018 i går stemmer, så var den etter Vigra nesten ned til Mjøsa før den dreide vestover.
(6400N 00000E MORIG VIG OSVIG P615 ATLAP N623 PIRAG)
Hvis routingen for NAX7018 i går stemmer, så var den etter Vigra nesten ned til Mjøsa før den dreide vestover.
(6400N 00000E MORIG VIG OSVIG P615 ATLAP N623 PIRAG)
Slik jeg såg ruta etter Ålesund på flightradarappen, så svingte den sørover og passerte Øvre Årdal. Og videre på østsiden av Hardangervidda i nærheten av Haugastøl. Og svingte vestover og flydde over Odda før landing. Ble sittende og følge med på den da det såg ut som hadde tenkt seg ett helt annet sted enn BGO.
Har sett mye rart på radaren rundt BGO i det siste, virker mindre stabilt nå enn tidligere. Tror ikke det (bare) har med dekningsområde å gjøre. Er kanskje problemer med en ADS-B-mottaker?
Det är varken problem med täckningen är någon mottagare. ADS-B är en digital signal så man kan antaglien ha täckning eller inte. Inget mellan. Bergen har MLAT täckning så det finns minst 4 mottagare i området.
Om rutten har ritats österut, så har planet flugit så.