Da tar vi fasit. Jeg bøyer meg i støvet for kompetansen her.
1) Leeds-Bradford med en bmi regional ERJ og noen Jet2ere i bakgrunnen.
2) Kirkenes-Høybuktmoen med en Mistubishi Pajero som holder på med friksjonsmåling en vinterdag for 12 år siden.
3) Den gamle terminale på Tromsø-Langnes og jeg tar Stone på ordet når han sier det er en Houchin Ground Power Unit og noen fly baki der.
4) Keflavík med en Icelandair 757 og en US Navy Orion fra Naval Air Station Keflavik.
5) Hamburg med halen til en Air Berlin 737 og en A310 fra Air Afrique hos Lufthansa Technik. Tårnet er en god indikasjon på hvor vi er...
6) London-Heathrow med EAAC Super VC10 5Y-ADA og de kule apron-bussene til BOAC. London Airport skiftet til London Heathrow i 1966. Riktig Stone, aldri feil å lete etter informasjon.
7) Røros med en F-16 fra 338 Skv og en Citation fra Air Express foran tårnet. Jeg fjernet Røros siden det var litt for påtrengende, men Fellowship lot seg ikke lure.
8) Frakterminalen på Schiphol med en 707 fra det "kjente" National Air Charters. Kjerra fløy før bl.a. for Zambia Airways og Pan Am.
9) Brussel National er kanskje det rette navnet. Flyplassen ligger mellom landsbyene Zaventem og Melsbroek. Det interessante her er at den sivile delen heter Zaventem og militærbasen heter Melsbroek - og de har forskjellige ICAO-koder selv om de deler rullebaner. Flyet er en A330 fra indiske Jet Airways. Jetair var tysk og forsvant ca 1985. Jetairfly er et belgisk TUI-selskap
10) HKS Boeing Vertol 234LR på Sola vinteren 1993