Quiz: Hvilken flyplass. Litt OT

BSSW

Browncoat
Flyplassen jeg skal frem til har 1 rullebane, med retning 15/33.

Denne flyplassen ligger i et land... (duh...) fra dette landet har det kommet en sang som mange sikkert har hørt, men en del færre vet hva heter. Denne sangen ble brukt i åpningsscenen til en film fra et annet land på samme kontinent. Disse to landene snakker ikke samme språk, og grenser heller ikke til hverandre...

Navnet på stedet der hvor denne flyplassen ligger er relatert til en "historisk" luftfartsevent...

Klarer noen denne?

Er det en "kjent" fransk film, eller en man må ha litt sære interesser for å vite om?

Kommer på en eneste fransk film jeg har hørt om, og den heter "Taxi".

Taxi stemmer bra.

BSL ligger da i Frankrike, og flyplassen ligger ikke i Frankrike eller i noe land som grenser til Frankrike

Basel / Mulhouse ligger vel i Sveits og i Sveits snakker de vel baade Fransk og har en slags grense mot Frankrike....?

Du har helt rett, tenkte litt for mye paa Geneve hvor deler av Rullebanen ligger i Frankrike....Basle / Mulhouse ligger i Frankrike....og den har vel 2 Rulle baner ...

Du har helt rett, tenkte litt for mye paa Geneve hvor deler av Rullebanen ligger i Frankrike....Basle / Mulhouse ligger i Frankrike....og den har vel 2 Rulle baner ...
Det visste jeg ikke om Geneve. Usikker på antall rullebaner på BSL

Back