Da må det være et 2 motors rekognoseringsfly du er ute etter, så jeg prøver meg med Breguet Br.1150 Atlantic. Et fly fra den Pakistanske marinen ble skutt ned av en Indisk MIG-21 i 1999. http://en.wikipedia.org/wiki/Breguet_Atlantique
Jeg satt på med en fransk Atlantic en gang og flyet er stygt som juling. Det var interessant med utsikt om man sitter foran cockpit; hvor de har et observatørvindu og hvor kameraet befinner seg (fixed kamera). Mulig de bruker håndholdt kamera i 2010 da men.
Imidlertid er det et av de få flyene som var bygget spesifikt for antiubåtkrigføring.
En franskmann med noen få engelske gloser innabords prøvde å mime sikkerhetsbriefen før vi dro av gårde. Måtte man hoppe ut (bailout), var prosedyren grei men oppsiktsvekkende. Man entrer flyet fra en stige under buken, omtrent som på DC-9 (C-9). Når man drar avgårde tar man ei sklie som er henglet på den ene siden av trappen inne i skroget, og legger denne sklia over trappa. Må man hoppe, åpnes luka ut, og man sklir på magen, hodet først, ut og trekker i snora
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.