Quest Jorda Rundt Low Cost

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Så på CNN i dag at neste uke skal Richard skal fly jorda rundt Low cost på 8 dager med daglige rapporter. Ut LGW tilbake LGW...Joda SYD inkludert.

Vel vil prøve å henge med...

Ser ut til at han skal fly følgende selskap: Easyjet, Ryanair, Flydubai, Airarabia, Airasia, Scoot, Jetstar, Allegiant, Jetblue og Norwegian.

Blir spennende å se hva han sier om Norwegian. Har han ikke gjort noe liknende før? husker han fløy Norwegian for en stund siden.

Viktig å huske forskjellen på Low cost og Low service! jetBlue er LCC men yter på mange områder bedre service til sine reisende enn high-cost / legacy selskap

Hmm, det at jeg ikke forbinder dem med low cost er jo i utgangspunktet positivt for dem. ;) I min verden kobler jeg ikke dette begrepet mot selskaper som blant annet tilbyr "businessklasse".

Hmm, det at jeg ikke forbinder dem med low cost er jo i utgangspunktet positivt for dem. ;) I min verden kobler jeg ikke dette begrepet mot selskaper som blant annet tilbyr "businessklasse".

Flere av selskapene på listen her til ur en eller annen form for business class. I tillegg så samarbeider flere med andre selskaper og tilbyr feed og gjennomgående billetter med klassiske nettverksselskaper

He, he så akkurat Richard sjekket inn hans og hans crew sjekke inn bagasjen i PRG... Det var ikke akkurat lite..:colgate:

Noen som vet om programmet legges ut et sted?

"Quest and his team will be reporting on CNN.com and CNN International throughout the trip, as well as documenting their adventure on social media. The marathon journey will then be showcased in a special edition of CNN Business Traveller, first airing on CNN International on 14 April at 0930 BST/1030 CET."

LCC i USA er ikke helt som i Europa. Husk at det var nettverksselselskapene som begynte å 'kjipe ned'. LCC'ene her er mer som hybridselskaper å regne. Selv Spirit har store seter og ff-program. At Southwest ikke tok betalt for bagasje, skyldes kun at reservasjonsststemet deres ikke kunne håndtere det. Av samme grunn kunne de heller ikka ha internasjonale ruter. Dette er imidlertid fikset, og det spekuleres om at tiden med bags fly free snart er over.

Vanguard og ATA som jeg jobbet for, var begge LCC'er med business class.

Jeg har regnet ut at den turen koster 14 975 kr. med kun bruk av LCC. Da er det ikke så mye forskjell til nettverkselskapene?

Jeg har regnet ut at den turen koster 14 975 kr. med kun bruk av LCC. Da er det ikke så mye forskjell til nettverkselskapene?

Hvis du får til samme routing med selskap i samme allianse til under 30000kr så er du god ;) Når du skal en vei rundt jorden blir det dyrt, selv med Jorden Rundt priser som nettverksselskapene opererer med)

Ikke helt til sammenligning, men jeg søkte opp OSL-HKG-SFO-OSL til 15000,- et par tilfeldige uker i oktober. Blanding av Swiss og Sas såvidt jeg husker.

Back