QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Nå tror jeg også veldig mange ønsker å dele opp ei flyreise på 12timer i to. Utrolig mange her nede som bruker selskaper ala QR og EK nettopp for å splitte turen i to.

Hvis utrolig mange foretrekker reisen splittet i to (det vil si også da betale mer for det) så undrer jeg meg litt over at flyselskapene stort sett tar seg klart bedre betalt for direkteruter enn oppdelte. Kan det være en innvirkning at disse turene som er splittet er billigere?

Jeg tror prisforskjellene på direkte kontra splittet opp fort kan være et signal på hva markedet etterspør.

Jeg kjenner faktisk ingen (verken i jobb, eller privat) som foretrekker mellomlanding. Den eneste jeg vet som kan noen ganger foretrekke dette (som jeg kjenner) er meg – og det er jo fordi jeg nyter fly og flyplasser. :D
 
Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Min erfaring - i alle fall på long haul - er at jeg som regel alltid finner billigere billetter på mellomlandinger, og at direkterutene ofte er noe eller mye dyrere.
 
Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Doha – Copenhagen 1 daily
QR161 DOH0225 – 0715CPH 788 246
QR159 DOH0825 – 1315CPH 788 x246
QR162 CPH1010 – 1810DOH 788 246
QR160 CPH1445 – 2245DOH 788 x246
Doha – London Heathrow 1 daily
QR007 DOH0625 – 1105LHR 788 D
QR008 LHR1505 – 0045+1DOH 788 D
Doha – Munich 2 daily
QR059 DOH0150 – 0620MUC 788 D
QR057 DOH0820 – 1250MUC 788 D
QR060 MUC1140 – 1920DOH 788 D
QR058 MUC1455 – 2235DOH 788 D
Doha – Oslo 1 daily
QR177 DOH0140 – 0710OSL 788 246
QR175 DOH0800 – 1330OSL 788 x246
QR178 OSL1055 – 1920DOH 788 246
QR176 OSL1500 – 2325DOH 788 x246
Doha – Stockholm 1 daily
QR169 DOH0145 – 0635ARN 788 236
QR167 DOH0855 – 1345ARN 788 x236
QR170 ARN1010 – 1810DOH 788 236
QR168 ARN1515 – 2315DOH 788 x236
Doha – Zurich 1 daily
QR093 DOH0130 – 0630ZRH 788 135
QR095 DOH0845 – 1345ZRH 788 x135
QR094 ZRH1120 – 1915DOH 788 135
QR096 ZRH1515 – 2310DOH 788 x135
http://airlineroute.net/2013/06/12/qr-787-w13update1/
 
Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Hvis utrolig mange foretrekker reisen splittet i to (det vil si også da betale mer for det) så undrer jeg meg litt over at flyselskapene stort sett tar seg klart bedre betalt for direkteruter enn oppdelte. Kan det være en innvirkning at disse turene som er splittet er billigere?

Jeg tror prisforskjellene på direkte kontra splittet opp fort kan være et signal på hva markedet etterspør.

Jeg kjenner faktisk ingen (verken i jobb, eller privat) som foretrekker mellomlanding. Den eneste jeg vet som kan noen ganger foretrekke dette (som jeg kjenner) er meg – og det er jo fordi jeg nyter fly og flyplasser. :D

Mulig det kan være forskjell på endel av de jeg omgåes med her nede i Thailand og din omgangskrets. Fleste parten av de jeg kjenner og somjeg har pratet med her nede, bruker selskaper med stopp. Jeg sier IKKE at ei direkterute ikke blir brukt, men min egen erfaring og andre fastboende her nede opplever det som billigere og mellomlande.

Men nå skal det også sies at det er dyrere å reise fra BKK enn til. Vi som bor her reiser som oftest BKK-EUROPA t/r, og av en eller annen merkelig grunn så er den reisen ofte et par tusen lapper dyrere enn motsatt.
 
Last edited:
Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Dette må jo bli genialt. Har en Tripreport planlagt til dere i høst!

Turkish OSL-IST-DXB
FlyDubai DXB-KTM
Air India KTM-DEL
Qatar BOM-DOH-OSL

Samt at i mangel av annen underholdning får jeg god tid til å skrive en god TR av DY over dammen :)
 
QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Dette må jo bli genialt. Har en Tripreport planlagt til dere i høst!

Turkish OSL-IST-DXB
FlyDubai DXB-KTM
Air India KTM-DEL
Qatar BOM-DOH-OSL

Samt at i mangel av annen underholdning får jeg god tid til å skrive en god TR av DY over dammen :)

Gleder meg :)
Bil det first/business eller economy class?
 
Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Da er det booket med QR hjem fra BKK den 1. september :-)
 
Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Noen som vet om man får norske aviser når man boarder i Oslo?
 
Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Jeg kjenner faktisk ingen (verken i jobb, eller privat) som foretrekker mellomlanding. Den eneste jeg vet som kan noen ganger foretrekke dette (som jeg kjenner) er meg – og det er jo fordi jeg nyter fly og flyplasser. :D

Det er vel en ikke ubetydelig andel av forumets medlemmer som mer enn gjerne velger mellomlandinger og kronglete rutinger fremfor direkte ruter for å få nye flyplasser og nye flytyper på listen, eller rett og slett for å få mest mulig flyvning for pengene. :)
 
Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Noen som vet om man får norske aviser når man boarder i Oslo?

Aftenposten, VG og Dagens næringsliv. Også Int. Herald Tribune og Financial Times, dersom dem leveres tidsnok (rekker ikke alltid å bli tollklarert).
 
Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.

Aftenposten, VG og Dagens næringsliv. Også Int. Herald Tribune og Financial Times, dersom dem leveres tidsnok (rekker ikke alltid å bli tollklarert).

IHT finnes ikke lengre, den er nå blitt New York Times Intl Edition eller noe sånn.

-A
 
Last edited:
Back
Top