Re: QR med 787 på Skandinavia til høsten.
Hvis utrolig mange foretrekker reisen splittet i to (det vil si også da betale mer for det) så undrer jeg meg litt over at flyselskapene stort sett tar seg klart bedre betalt for direkteruter enn oppdelte. Kan det være en innvirkning at disse turene som er splittet er billigere?
Jeg tror prisforskjellene på direkte kontra splittet opp fort kan være et signal på hva markedet etterspør.
Jeg kjenner faktisk ingen (verken i jobb, eller privat) som foretrekker mellomlanding. Den eneste jeg vet som kan noen ganger foretrekke dette (som jeg kjenner) er meg – og det er jo fordi jeg nyter fly og flyplasser.
Nå tror jeg også veldig mange ønsker å dele opp ei flyreise på 12timer i to. Utrolig mange her nede som bruker selskaper ala QR og EK nettopp for å splitte turen i to.
Hvis utrolig mange foretrekker reisen splittet i to (det vil si også da betale mer for det) så undrer jeg meg litt over at flyselskapene stort sett tar seg klart bedre betalt for direkteruter enn oppdelte. Kan det være en innvirkning at disse turene som er splittet er billigere?
Jeg tror prisforskjellene på direkte kontra splittet opp fort kan være et signal på hva markedet etterspør.
Jeg kjenner faktisk ingen (verken i jobb, eller privat) som foretrekker mellomlanding. Den eneste jeg vet som kan noen ganger foretrekke dette (som jeg kjenner) er meg – og det er jo fordi jeg nyter fly og flyplasser.
