QF747-400 sikkerhedslanding i MNL med hul i siden

En litt eldre modell ... kommer det en AD på eldre 744'er snart tro?

-------------
VH-OJK. Boeing 747-438. c/n 25067-857.

First of two Boeing 747-438s ordered new by Qantas - September 1, 1989

Rolled off the Boeing production line at Seattle (Everett) - May 1, 1991

Powered by Rolls Royce RB211-524G2 engines

First flown as VH-OJK - May 21, 1991

Entered onto the Australian Aircraft Register as VH-OJK - June 17, 1991

Registered to Double Bay Lease Co. Ltd & Neutral Bay Lease Co. Ltd

Leased to Qantas Airways Ltd, Sydney

Aircraft named 'City of Newcastle' at Seattle - June 17, 1991

Ferried Seattle-Vancouver-Seattle as QF7411D (Capt D. Massey-Green) - June 17, 1991

Accepted by Qantas at Seattle (Everett) - June 17, 1991

Operated first revenue service as QF531 Seattle (Seatac)-Cairns (Capt D. Massey-Green) - June 17, 1991

Arrived Sydney at conclusion of delivery flight as QF531P - June 21, 1991

Delivery route: Seattle-Cairns-Sydney

Aircraft repainted at New Iberia - June 2003

Aircraft renamed 'Newcastle' - June 15, 2003

Registered to Qantas Airways Ltd, Sydney - September 21, 2005

Current
 
Går det ann å sette opp en "nødtelefon" i regi av forumet som de stakkars journalistene kan ringe år de skal skrive om flyrelaterte hendelser ???
VG skriver bla om at flyet hadde et "hull i understellet" !!!
 
Fra vg.no:

(...) - De har sagt at trykket fra ekpslosjonen gjorde at det gikk hull i taket opp til første klasse også, sier Maren, som selv var flyttet til businessklasse etter å ha byttet med en annen passasjer.

En BC-pax som byttet plass med en EC-pax?? Why?? :lol:

Godt at det endte bra!
 
litt til hentet fra VG:

"Heide forsto raskt at det ikke var sikkert at dette kom til å gå bra"

Når en flyr Qantas går det alltid bra.:) Det viser samtlige statistiker.
Denne ulykken minner meg også en del om den United hadde for en god del år siden. Også den en B747 ut fra Hawaii:(

By the way, Idag er det 8 år siden Concorde ulykken i Paris:(
 
Fra vg.no:

(...) - De har sagt at trykket fra ekpslosjonen gjorde at det gikk hull i taket opp til første klasse også, sier Maren, som selv var flyttet til businessklasse etter å ha byttet med en annen passasjer.

En BC-pax som byttet plass med en EC-pax?? Why?? :lol:

Godt at det endte bra!

Det kan faktisk skje, har opplevd det selv. Skulle fly TG BKK-CDG og en familie på tre stk. hadde booket de siste setene ombord, ett sete i Business Class og to seter i Economy Class. Mannen var seatet i C og kone og barn i M. Etter avgang kom han til meg og lurte på om jeg ville sitte på Business Class i andre etasjen på 744'ern så han kunne få sitte med sin familie.
 
"Heide forsto raskt at det ikke var sikkert at dette kom til å gå bra"

Når en flyr Qantas går det alltid bra.:) Det viser samtlige statistiker.

Kanskje denne Heide ikke hadde noen statistikk i det avgjørende øyeblikk? :)

Edit: Ellers kan vi vel slå fast - ut fra tråden så langt - at det alvorligste IKKE er skaden på flyet, men hvordan enkelte medier omtaler saken ...
 
Det var da enda godt det var hull i (til) understellet da, hvis ikke kunne nok både landing og take-off blitt vanskeliggjort.:p Men dette må jo være en ganske omfattende skade når det blir hull helt igjennom til lasterom?
 
En BC-pax som byttet plass med en EC-pax?? Why??
Jeg har byttet på den måten en gang, fordi BC-passasjeren hadde flyskrekk og måtte sitte ved vindu, så da byttet vi 6A mot 4B eller noe sånt Men vedkommende ble sur da jeg fikk businessforpleining... og vedkommende måtte ta til takke med pastasalat (eller noe i den duren).
 
Back
Top