catocontrol
Air Traffic Controller
Sikkerhetslanding?? Dette er da helt klart en nødlanding. Sikkerhetslanding er et begrep brukt av selskap for å dysse alvorligheten av ei nødlanding.
Sikkerhetslanding?? Dette er da helt klart en nødlanding. Sikkerhetslanding er et begrep brukt av selskap for å dysse alvorligheten av ei nødlanding.
Det der er vel ikke helt korrekt (og da mener jeg ikke at du skriver Qantas feil). Hva som er en flyulykke kan vel være et definisjonsspørsmål, men Qantas har ihvertfall vært av rullebanen to ganger, og det kan være farlig nok det.
Flyet er VH-OJK og gjennomgikk cabin-retrofit og D-Sjekk noen måneder tidligere. Det ble oppdaget store korrosjons-skader pa eksakt denne flyet.
Hvis det skjedde i internasjonalt luftrom så blir det vel Australia som tar seg av den saken.
En del av spekulasjonene på et annet nettsted (pprune) går på at det kan være at skroget kan ha fått seg en trøkk eller to for mye av en catering-truck akkurat der. Om du ser er døren rett over og om jeg ikke tar feil her de tar catering ombord, og det er akkurat den biten av skroget ved vingeroten der som er revet bort.
Noen andre bemerket at problemet med den teorien er at dette stykket med plast ikke er festet til selve flykroppen ved andre punkter enn i sømmen rundt, som er hel enda, og at en del av skroget under er bøyd ut og visst nok ligger en del av O2-systemet for passasjerene her.
-A
PS: Jeg tar fullt ansvar for alle feil i ukyndig formidling av rykter og feilskrivinger fr aet sted basert på rykter og feilskriving.![]()
Jeg går ut ifra at Qantas kommer til å forsøke alt de kan for å beholde statistikken om aldri å ha mistet et fly i en ulykke. I dette tilfelle, fra det jeg har sett på bilder, er flyet mulig å reparere, forteller han til Associated Press.
Det samme har skjedd flere ganger tidligere med flyselskapet som i 1999, istedenfor å kondemnere et fly som kjørte ut av rullebanen, brukte 100 millioner dollar, omtrent 500 millioner kroner, på reparasjoner, hvorpå flyet etterpå ifølge Cousins var så godt som nytt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.