Qatar - tilbud 2013

Re: Qatar tilbud 2013

Vil man få Avios ut av dette tibudet? Er det flat beds på Qatar fra OSL og til BKK?

180 graders lie-flatbeds på 777 mellom BKK-DOH som er virkelig behagelige å sove i. DOH-OSL bruker de 333/332 med 165 graders lie-flat, ikke så fine å sove i som de skikkelige lie-flat sengene.

Nå har jeg bestillt, og jeg får i hvertfall US divinded miles :D Det ble Z klasse på meg denne gang. Jeg bestille en natt i Doha med vilje :) Qatar er vel bedre en TG eller? TG ville ha 21000 kr for C klasse på samme dager så det ble ikke aktuelt. (8000 kr i Y)

Jeg har kun prøvd QR, ikke TG - men basert på trip reports er QR jevnt over bedre, særlig når det gjelder å ha et konsistent produkt. Selv var jeg ikke kjempeimponert over maten, men det var gjerne fordi jeg 1) spiste frokost i buy-in lounge før jeg visste at jeg hadde blitt oppgradert, og 2) valgte arabisk i stedet for vestlig mat. Var imidlertid veldig fornøyd med setet, service og vinene, særlig portvinen og rødvinen var fantastiske.

Hyggelige priser til CMB også som er interessant for eventyrerne for rimelige ”via CMB i first flighter”

Når jeg bestilte så fikk jeg ikke 20 % avslag selvom jeg brukte promokoden paypal1.(jeg betalte med paypal) Det sto ikke at Z ikke fikk rabaten. Jeg kontaktet Qatar airways for en uke siden men de sa bare at de komer tilbake med info. Litt dårlig kundeservice syns jeg....
Jeg har vel rett på de 20 % har jeg ikke? Jeg bestilte også innenfor reiseperioden.

Kampanje på gang: http://www.qatarairways.com/no/en/special-offers.page?from=OSL&to=BKK&source_page=latest_offer

Kampanjen gjelder til en rekke destinasjoner, både i business og økonomi. Salgsperioden er fra idag frem til 21APR. Reiseperiode er 14APR - 09OCT, med noen blackoutdatoer.

Til BKK:
Y - 5295.-
C - 11345.-

Noen andre destinasjoner i Y/C:
DXB - 3445.-/14045.-
DEL - 3645.-/14445.-
NBO - 4345.-/15045.-
PVG - 4395.-/15245.-
CMB - 5545.-/19195.-
HAN - 6545.-/15045.-
MEL - 8495.-/22845.-

Sjekk lenken for flere destinasjoner.

Hvordan skal dette tolkes?

"1 - PSGR P1 ADT RULES DISPLAY
FARE COMPONENT 1 ADT OSLMNL QR ZPE1MNO PU 1 S
FCL: ZPE1MNO TRF: 4 RULE: NO05 BK: Z
PTC: ADT-ADULT FTC: BX -BUSINESS CLASS EXCURSION
PE.PENALTIES
FOR ZPE1MNO TYPE FARES

CANCELLATIONS

ANY TIME
TICKET IS NON-REFUNDABLE.
NOTE -
YQ/YR CHARGE IS NON-REFUNDABLE.
-------------------------------

TICKET IS NON-REFUNDABLE IN CASE OF NO-SHOW.
NOTE -
NON REFUNDABLE AND NON REBOOKABLE
>
CHANGES

ANY TIME
CHARGE NOK 1500.
NOTE -
DATE CHANGE PENALTY AND REFUND PENALTY CAN BE
WAIVED IN CASE OF DEATH OF PAX OR IMMEDIATE
FAMILY MEMBER. NO RFD/CHNG RES PENALTY FOR INF
NOT OCCUPYING A SEAT"

Er det mulig å endre f.eks hjemreisedato etter en har reist mot å betale 1500NOK ? I såfall til samme pris om det er tilgjengelighet i Z ?

Har forresten QR interline med SK? Tenker da spesifikt på om jeg ankommer CPH med QR og besitter en separat SK billett til TRD. Er det mulig å få sjekket baggasjen helt frem til TRD fra MNL? Eller er dette avhengig av humøret til innsjekk i MNL...?

Last edited:

Når jeg bestilte så fikk jeg ikke 20 % avslag selvom jeg brukte promokoden paypal1.(jeg betalte med paypal) Det sto ikke at Z ikke fikk rabaten. Jeg kontaktet Qatar airways for en uke siden men de sa bare at de komer tilbake med info. Litt dårlig kundeservice syns jeg....
Jeg har vel rett på de 20 % har jeg ikke? Jeg bestilte også innenfor reiseperioden.

Såvidt jeg husker fra denne paypal promoen så var det skrevet klart i T&C at den ikke kunne kombineres med andre tilbud...

Kjapt Qatar spørsmål – jeg skal en tur til Oslo fra Dubai med Qatar på economy (ikke rimeligst) og har da det klassiske spørsmålet: muligheter for oppgradering med cash eller optiontown type løsninger?

Kjapt Qatar spørsmål – jeg skal en tur til Oslo fra Dubai med Qatar på economy (ikke rimeligst) og har da det klassiske spørsmålet: muligheter for oppgradering med cash eller optiontown type løsninger?

Såvidt jeg vet, har ikke Qatar noen form for upgrade med cash eller optiontown-løsning. Den eneste muligheten er vel oppgradering med Qmiles 24 timer før avreise. Eventuelt krysse fingrer for en op-up om du har status.

Er det mulig å endre f.eks hjemreisedato etter en har reist mot å betale 1500NOK ? I såfall til samme pris om det er tilgjengelighet i Z ?

JA, DET ER DET.

Har forresten QR interline med SK? Tenker da spesifikt på om jeg ankommer CPH med QR og besitter en separat SK billett til TRD. Er det mulig å få sjekket baggasjen helt frem til TRD fra MNL? Eller er dette avhengig av humøret til innsjekk i MNL...?

INTERLINE MED SK, JA. GJENNOMSJEKK AV BAGS PÅ SEPARATE BILLETTER, NEI. MEN DU KAN JO ALLTID SPØRRE.

Svar inne i sitatet.

Det finnes ingen faste priser for oppgradering. Enten betaler du mellomlegget mellom det du har betalt, og det du vil ha, eller så oppgraderer du med miles. Jo tidligere du gjør det, jo bedre pris dersom du skal betale.

Oppgradering på flyplass er kun mot omskrivning av billett (som nevnt først), og avhengig av om det kan ordnes mat. Kommer du for sent er det ikke sikkert det finnes tid til å ordne catering (det er ikke dypfryste ting som bare tines i business, det er kokker som faktisk skal lage maten), og det aksepteres ikke pax uten at det finnes mat.

Så med andre ord: Gjør det i god tid før reisen, eller reis som booket. Skal du reise i mai, og en bit inn i juni, er nok muligheten for oppgradering grunnet overbooking minimal, det er lavsesong.

Takker for svar :) Det blir nok enda en booking med denne kampanjen... Qatar imponerte ved siste reise.. (Ombord ihvertfall)

QR har nå over 1 million fans på Facebook og feirer med Facebooktilbud, FanFares, for dem som liker QR på Facebook. Det går dog å få samme priser om man bruker følgende Promo Code: QRFACEBOOKNO.

Betingelser finner man via Facebooksiden til QR.

QR har nå over 1 million fans på Facebook og feirer med Facebooktilbud, FanFares, for dem som liker QR på Facebook. Det går dog å få samme priser om man bruker følgende Promo Code: QRFACEBOOKNO.

Betingelser finner man via Facebooksiden til QR.
Kun på reiser som starter frem til 26. juni. :(

Re: USAirways bonusprogram (del 3)

Ser på Ebookers at QR kjører til BKK for 11500 på biz i oktober, og det må jo sies å være et bra tilbud.

Back