Qatar starter Oslo - Doha

Re: Qatar starter Oslo - Doha 5OKT11

Noen ganger skal man både ta rykter med en klype salt og rett og slett ikke høre på dem. Skal ikke se bort i fra vi kanskje heller kommer se en økning enn reduksjon fra Qatar

Hehe...dette er jo bare tragikomisk. Nå beskylder jeg ikke noen i denne tråden men det er nærmest et propagandaapparat som støtt og stadig forsøker å spre rykter med hensikt å undergrave OSL og det norske markedet.

Tror det kommer nyheter ila noen dager som gjør hele denne diskusjonen smått pinlig...

Noen ganger skal man både ta rykter med en klype salt og rett og slett ikke høre på dem. Skal ikke se bort i fra vi kanskje heller kommer se en økning enn reduksjon fra Qatar

Kanskje vi heller skal ta dem med en bøtte salt. Ingen tvil om at norsk økonomi for tiden er nede i en bølgedal, men det er da ikke krise enda.

Hei! Jeg kom hjem for noe få dager siden fra en tur til Sør-Afrika med Qatar og det var rimelig fullbooket t/r Oslo-Doha-Cape Town. Forsøkte å oppgradere med Qmiles/Q-credits på alle fire strekk (og samboeren som reiste et par dager senere forsøkte det samme) - men fikk beskjed om at biz var stappfull som sild-i-suite. Ikke samme stappa følelsen på eco, men det var ikke akkurat glissent heller. Mitt inntrykk er at dette ikke akkurat smaker av en reinspikka fiaskorute.

Last edited:

Nå vet ikke jeg hvor Flyvetorget får sin informasjon fra.

Men om noen forsøker booke en bilett etter februar, så har Qatar gjort en økning i antall frekvenser å OSL.
- og jeg finner ingen reduksjon i form av mulighet for å booke ihvertfall.

Ha en fin helg!

Det er jo bare å sjekke amadeus displayer til vinteren så finne man svaret.... :p

Ser ut til at de flyr 9 ukentlige, med to daglige på tirsdager og lørdager (i hvertfall denne uke i mars).

QR.jpg

Beklager uvitenheten, men kan du forklare hvordan man sjekker "amadeus displayer"? Det høres jo ut som du har funnet ut av hva som egentlig skjer, eller ikke skjer :)

Ser ut til at de flyr 9 ukentlige, med to daglige på tirsdager og lørdager (i hvertfall denne uke i mars).

QR.jpg

Da ligger økningen nå ute ;)

Litt usikker fra når de øker fra 7 til 9 ukentlige og om det bare er om vinteren eller også inn i sommerhalvåret.

Uansett så viser det hvor tullete ryktet på Flytorget.se er

Det ser ud til, at historien ender lykkeligt :)

Jeg har endnu en gang fået bekræftet, at jeg helt skal afstå fra at tjekke flygtorgets forum.

Ligger ute allerede ja. Er nok siste krampetrekningen før de forsvinner for godt det........

Glimrende!

Da er helga reddet for oss OW-ere. ;) Jeg har faktisk litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har booket noe med QR enda til neste år, men har jo 3 turer fra i år. Det er viktig å ta godt vare på denne ruta.

Håper at det er noen som kan informere om denne økningen på henholdsvis flytorget og Airliners.net-forumene også 😉

Beklager uvitenheten, men kan du forklare hvordan man sjekker "amadeus displayer"? Det høres jo ut som du har funnet ut av hva som egentlig skjer, eller ikke skjer :)
Woopsi, fingertrøbbel med klipp og lim.. skulle vært med en skjermdump med double daily der.. :headbang

Re: Qatar starter Oslo - Doha 5OKT11 (øker antall avganger fra 2016)

Det var jo gode nyheter:)
Ser ut som en går med B787 og en med A330 da?

Kom selv med TG954 fra Bangkok til Oslo i natt og den var rimelig fullastet med passasjerer i den store B777-300ER. Selv når jeg dro nedover var det fullt trykk hos både Thai og Emirates som går med 30 minutters mellomrom fra Gardermoen. Tror vel rutene vil klare seg bra ihvertfall om vinteren.

Da ligger økningen nå ute ;)

Litt usikker fra når de øker fra 7 til 9 ukentlige og om det bare er om vinteren eller også inn i sommerhalvåret.

Uansett så viser det hvor tullete ryktet på Flytorget.se er

Søkte litt på tidtabellen deres uke for uke. Ser ut som det blir double daily på tirsdager og lørdager (ny ettermiddagsavgang fra OSL) i februar og mars, så det er ikke snakk om noen fast frekvensøkning.

Enda godt de ryktene bare var falske da. Synes det er så utrolig barnslig og teit med slik ryktesprednig som åpenbart bare lages for å spre kvalm!

Søkte litt på tidtabellen deres uke for uke. Ser ut som det blir double daily på tirsdager og lørdager (ny ettermiddagsavgang fra OSL) i februar og mars, så det er ikke snakk om noen fast frekvensøkning.

Ja, umiddelbart påbegyndes disse ekstra ugentlige flyvning tirsdag den 2. februar 2016 og stopper igen lørdag den 26. marts 2016. Så nej, ikke permanent.

Last edited:

Morsomt nok blir det 4x Qatar på OSL imorgen. B787,A330 med pax og 2xA330F med fisk og stæsj

Back