Qatar inn i One World i 2013

Re: OW - mulige nye medlem(er)

ja det ble QR inn - forøvrig en del bråk rundt møtet da AA staff demonstrerte.

http://www.oneworld.com/news-information/oneworldnews/details/?objectID=52692

http://www.travelweekly.com/Travel-...-event-dominated-by-American-Airlines-issues/

Jeg venter ennå på nyheter hva som hender med TAM - det selvinnlysende er jo at de forlater *A og går inn i OW - i og med LAN er founding member av OW - og Avianca/TACA/Copa har blitt tatt opp i *A.

Har mye poeng der jeg skulle brukt i *A - vel vel....

Hm ja da får man bare sverge lojalitet til Oneworld. Hehe.

De har så vidt jeg husker annonsert at en avgjørelse sannsynligvis ikke kommer før om opptil et år...

aha - 100takk!!
- må sjekke mer ser jeg... da har jeg ennå litt tid å brenne poeng...
OW er ikke (til nå i allefall) min preferanse når det kommer til FP program

Quatar til Asia blir jo perfekt for tierpointsrun. Blir vel 120+120 til Asia for BA medlemmer.

Re: Qatar inn i en allianse til neste år

Flyr QR daglig på OSL?

Quatar til Asia blir jo perfekt for tierpointsrun. Blir vel 120+120 til Asia for BA medlemmer.
Godt poeng! Dette gjør det jo lettere og kanskje også billigere å nå 1500 TP, som snart kreves for BA gull.

Last edited:

Fin tilvekst for Oneworld. Dette skaper mange og gode muligeter for norske Oneworld kunder også. :up:

Om jeg nå får BA som tilslutning via LHR til der jeg trenger, så er det klart at SAS-kortet mitt ikke fornøyes i høst.

-A

Re: Qatar inn i en allianse til neste år -> One World

Ser ut som Qatar forventer inntreden i OneWorld i oktober

Qatar Airways CEO Akbar Al Baker announced earlier this month the carrier intends to join the oneworld alliance by Oct-2013, only 12 months after it announced that it had been selected for membership. The 2012 announcement that the airline planned to join the alliance system sent ripples of reaction through the aviation landscape of the Middle East, as well as globally, helping to bring about a major commercial reshaping.

http://centreforaviation.com/analysis/qatar-airways-set-to-join-oneworld-by-late-2013-107662

Artikkelen/analysen fra CAPA er også verdt å lese i seg selv, selv om jeg finner minst en feil (levering av første A380 er i starten, ikke slutten av 2014)

Jeg venter ennå på nyheter hva som hender med TAM - det selvinnlysende er jo at de forlater *A og går inn i OW - i og med LAN er founding member av OW - og Avianca/TACA/Copa har blitt tatt opp i *A.

Har mye poeng der jeg skulle brukt i *A - vel vel....

TAM er bekreftet at de skal være en del av OW allianse fra midten av 2014 vis jeg ikke tar feil

uansett det var snakk om tid det
pga konkurransetilsynet i Brasil ga dem ikke lov å bytte til ST eller dra til konkurranse sin allianse ( Avianca er i *A)

Noen som har en (u)kvalifisert mening om hva som skjer med allerede opptjente qmiles og -points?

Nå fikk vi alle sammen nettopp barbert statusen med 50% så vil jeg tro i god tradisjon av "enhancements" at det nok blir en narlig barbering av utestående goder.

QR har på kort tid greidd å gå fra å være veldig attraktivt priset upstart til å bli en normalt dyr legacy carrier.

-A

image.jpg

The Ticketor: interliner QR med Sri Lankan (UL)? Og kan man eventuelt få sendt bagasje gjennomgående selv med separate bookinger? UL skal vel også inn i OW fra tidlig neste år..

De har interlineavtale ihvertfall. Om de gjennomtagger med separate bookinger, får billetøren svare på når dette når Australia .. ;)

Er vel i morgen de offisielt er OneWorld medlemmer?
Har enda til gode å prøve Qatar, men det blir nok ikke lenge til min jomfrutur. Har sett noen fristende trip reports.

Back