Qatar Airways 1/12

Giama3

ScanFlyer Blue
Jeg så nettopp nå på Flightradar at Qatar sitt fly fra DOH til OSL snudde på OSL og dro ned til GOT? Hva kan årsaken være? Det lander stadig vekk fly på OSL så hva er greia?

Re: Qatar Airways

Jeg så den lande på OSL i kveld. Må bli dyrt å dra ned til GOT og så opp igjen. Hvorfor var det ikke mulig å ta en runde å prøve igjen? Det var mange fly som landet i den perioden.

Re: Qatar Airways

Jeg så den lande på OSL i kveld. Må bli dyrt å dra ned til GOT og så opp igjen. Hvorfor var det ikke mulig å ta en runde å prøve igjen? Det var mange fly som landet i den perioden.

Ja, det koster å diverte, men det koster også å drasse på fuel, eller å havarere. Det er ikke sikkert de har hatt med nok fuel nok til å forsøke så mye, evt. kombinasjon av forsøk og holding De har sikkert stanget i motvind oppover også.

Vi var to som stod på flishaugen og så at den nærmet seg vestre rullebane.
Vi så den nede mellom trærne som var mellom oss og vestre rullebane.
Den hadde ikke langt igjen til landing før den først flatet ut og så satt bra fart opp og mot nord-nord vest.
Så sirklet den mot syd og forsvant......
Var bra drag i vindkastene i går fra, men alle andre klarte nå å komme seg ned.

OSL rapporterte VRB15G48KT igår formiddag, det ble sendt ut internvarsel om å sikre alt av bakkeutstyr da det plutselig ble funnet trapper og andre gjenstander ute på bærtur.

Man gjorde et forsøk, men ville ikke risikere en go-around til da fuelen begynte å krype nedover. Etter litt kjapp telling fant man ut at det sikreste var å gå til alternate GOT, fylle der, og dra tilbake.

På GOT fikk dem kjapp assistanse, spesielt med tanke på at GOT ikke er en flyplass i QRs nettverk og det finnes ingen avtaler på plass der. Etter mye fotografering av blide GOT ground staff, dro den opp til OSL igjen.

Back