• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Qatar Airways 1/12

Giama3

ScanFlyer Blue
Jeg så nettopp nå på Flightradar at Qatar sitt fly fra DOH til OSL snudde på OSL og dro ned til GOT? Hva kan årsaken være? Det lander stadig vekk fly på OSL så hva er greia?
 
Re: Qatar Airways

Jeg så den lande på OSL i kveld. Må bli dyrt å dra ned til GOT og så opp igjen. Hvorfor var det ikke mulig å ta en runde å prøve igjen? Det var mange fly som landet i den perioden.
 
Re: Qatar Airways

Jeg så den lande på OSL i kveld. Må bli dyrt å dra ned til GOT og så opp igjen. Hvorfor var det ikke mulig å ta en runde å prøve igjen? Det var mange fly som landet i den perioden.

Ja, det koster å diverte, men det koster også å drasse på fuel, eller å havarere. Det er ikke sikkert de har hatt med nok fuel nok til å forsøke så mye, evt. kombinasjon av forsøk og holding De har sikkert stanget i motvind oppover også.
 
Vi var to som stod på flishaugen og så at den nærmet seg vestre rullebane.
Vi så den nede mellom trærne som var mellom oss og vestre rullebane.
Den hadde ikke langt igjen til landing før den først flatet ut og så satt bra fart opp og mot nord-nord vest.
Så sirklet den mot syd og forsvant......
Var bra drag i vindkastene i går fra, men alle andre klarte nå å komme seg ned.
 
OSL rapporterte VRB15G48KT igår formiddag, det ble sendt ut internvarsel om å sikre alt av bakkeutstyr da det plutselig ble funnet trapper og andre gjenstander ute på bærtur.
 
Man gjorde et forsøk, men ville ikke risikere en go-around til da fuelen begynte å krype nedover. Etter litt kjapp telling fant man ut at det sikreste var å gå til alternate GOT, fylle der, og dra tilbake.

På GOT fikk dem kjapp assistanse, spesielt med tanke på at GOT ikke er en flyplass i QRs nettverk og det finnes ingen avtaler på plass der. Etter mye fotografering av blide GOT ground staff, dro den opp til OSL igjen.
 
Back
Top