Qantas går for 787-9 (igjen)

Someone

Moderator
Medlem
Qantas går for 787-9 (igjen)

Etter og ha kansellert sin opprinnelig ordre og gjort den om den opsjoner for og spare penger bestiller Qantas igjen 787. I første omgang 8 787-9 med leveringer i 2017 og 2018 og som skal erstatte 5 747-400 i flåten

5 er visstnok nye bestillinger, mens 3 en konversjoner fra Jetstar sin 787-8 ordre

http://www.asx.com.au/asxpdf/20150820/pdf/430mz7qwnwyp30.pdf

Qantas tjener nå også bra med penger igjen etter et stygt tap i fjor
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Ser ut som de går for en relativt high yield - low density verson når de får sine første 787-9

Cvu6VLFUsAA5bil.jpg
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Hvor langt kan en 789 med "bare" 236 pax fly? Kanskje Qantas ser på muligheten for nye ruter mot USA?
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Nå svarer jeg meg selv her, men de ser visst på muligheten for London - Perth nonstop

http://www.hangar.no/skal-fly-perth-til-london-men-det-er-to-store-utfordringer/

Det australske flyselskapet Qantas ser nå på muligheten for å starte opp en rute mellom Perth i Australia, og London. Ruten kan fint nås ved hjelp av selskapets nye Boeing 787-9, som er på vei inn i flåten.

Men det er to haker ved en slik oppstart, og det gir selskapet hodebry.
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Hadde det vært større muligheter for Qantas, om det hadde gått for A350ULR?

Eller er B789 og A350ULR like gode på range?

Atle
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Hadde det vært større muligheter for Qantas, om det hadde gått for A350ULR?



Eller er B789 og A350ULR like gode på range?



Atle



En A350-900ULR vil ha lenger rekkevidde, men den er ennå noen år unna
Men forstår jeg det rett vil vel også den ha utfordringer Europa-Sørøst Australia
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Jeg har litt vanskelig for å se attraksjonen i en slik rute, med mindre man starter i London og har Perth som destinasjon eller omvendt.
Jeg ønsker Qantas all mulig hell og lykke med ruten, men blir ikke overrasket om det blir en kortvarig affære.
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Qantas har vel flydd mellom mellom Perth og UK i årtier, men med mellomlandinger. Så hvorfor ikke direkte? Perth har jo også, som de fleste byer Down Under en sterk tilknyttning til UK. Nå er Ikke Australia ett land man i særlig stor grad reiser gjennom, men en destiansjon i seg selv og skal man til f.eks Adelaide eller Melbourne, så kan man vel like gjerne mellomlande i Perth, som et annet sted. Ellers kan det være et greit start eller slutt sted for en lengre Australia rundtur. Jeg har f.eks en drøm om å besøke Australia igjenn, og ta toget over Nullarbor Plain og da kan denne flyruten være fristende å ta.
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Kult, men langt! Å erstatte A380-rute med 787 er jo ei lita nedgradering. Blir det lengste ruta med fly i ca normal config? Altså tre klassar, ikkje berre C til dømes.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Kult, men langt! Å erstatte A380-rute med 787 er jo ei lita nedgradering. Blir det lengste ruta med fly i ca normal config? Altså tre klassar, ikkje berre C til dømes.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

DOH-AKL er vel bl.a. lengre.
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Delvis of topic: Emirates vil ta over en del av kapasiteten ved å sette inn en tredje daglig A380 på DXB-MEL ruten (Kilde: Emirates Facebook).
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Kult, men langt! Å erstatte A380-rute med 787 er jo ei lita nedgradering.

Nedgradering?? Helt uenig, med mindre du mener så spesifikke forhold som stol kvalitet el.l. Synes A380 (LH) var helt grei, men ga absolutt ingen feel-good opplevelse!
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Nedgradering?? Helt uenig, med mindre du mener så spesifikke forhold som stol kvalitet el.l. Synes A380 (LH) var helt grei, men ga absolutt ingen feel-good opplevelse!

Eg burde skreve nedgradering av kapasitet. Har tilgode å teste både 787 og 380, så kan ikkje uttale meg som passasjer :)
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Team Kenguru skal pusse opp sine A380 for å holde følge med SQ. Ref. flytting av hub tilbake til SIN.

Customers in Singapore will have a greater choice of services, aircraft and cabins, with first and premium economy available on the A-380 between Singapore and London, as well as between Sydney and Melbourne," CEO Alan Joyce said.

The airline's 12 A-380s will undergo a cabin refurbishment in the second quarter of 2019, and will feature new business class and premium economy seats, a refreshed first cabin and new cushions and fabrics in economy.

https://www.ausbt.com.au/qantas-to-upgrade-a380-business-class-seats-to-new-business-suites

http://www.straitstimes.com/singapo...ngapore-from-dubai-sydney-to-london-route-via

http://www.straitstimes.com/singapo...tions-of-becoming-the-regions-premier-air-hub

862,487-588a39dccb6840f5bc16316bdd799acd-qantas-airbus-a380-920a.jpg
 
Back
Top