Qantas går for 787-9 (igjen)

Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Qantas sin 4. 787-9 vil komme i spesialfarger. Foreløpig er bare halen ferdig, men flyet har rullet ut fra fabrikken og skal nok snart inn i malerhangaren for et strøk på resten av kroppen

DUVy050VAAAINpn.jpg
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Da har Qantas maskinen i spesialfargene rullet ut. Kommer vel noen bedre bilder i helfigur etterhvert, men ble ganske stilig. Tror Yam Dreaming er navnet på kunstverket

DWB-kdgVoAAW-An.jpg
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Stemmer for at denne innføres på samtlige Qantas-fly.
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Og slik ser den ut i sitt rette element. Foto Jordan Arens

28070924_2058698967480483_6547878294748409890_o.jpg
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Da er tidene og routingen ute. Ser ut som flyet går MEL-PER-LHR, og de dermed legger ned MEL-DXB-LHR

http://www.routesonline.com/news/38...-perth-london-bookings-for-march-2018-launch/



Da var de i gang. Første flight er nå på vei fra MEL til PER, og etter et stopp i PER går så ferden videre mot LHR nonstop

0a61d7f57ae74580642c8b57c83410a4.jpg


Samtidig har Qantas luftet ideen om flere nonstop ruter fra PER til Europa, og bruke PER som en hub til Europa. I første omgang er det snakk om CDG, men ingenting er firm ennå
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Da har QF9 nettopp tatt av fra PER og er på vei til Europa og LHR. :)

Da gjenstår det bare å gratulere både Qantas, Australia, Europa og alle reisende mellom de 2 kontinentene med en ny rute, måtte den vare lenge.
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Ser det er 2 QF9 flighter i lufta nå.

De er listet som:
QF9 A380-800 DXB-LHR
QF9 B787-8 PER-LHR

Er dette en feil, eller er det bare siste gang denne flighten går DXB-LHR før PER-LHR overtar flightnr? Flighten er straks nede på LHR ifølge Flightradar24.

https://www.flightradar24.com/QFA9/10cfdae4
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Ser det er 2 QF9 flighter i lufta nå.

De er listet som:
QF9 A380-800 DXB-LHR
QF9 B787-8 PER-LHR

Er dette en feil, eller er det bare siste gang denne flighten går DXB-LHR før PER-LHR overtar flightnr? Flighten er straks nede på LHR ifølge Flightradar24.

https://www.flightradar24.com/QFA9/10cfdae4

Ser ut som det er siste gang QF9 går med A380 MEL-DXB-LHR ja. På Flight History hos FR24 kan man se at QF9 fremover kun står oppført med MEL-PER-LHR med B789. :)

Link her: https://www.flightradar24.com/data/flights/qf9
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

En stakkar av en journalist tok frivillig turen i økonomi - og ble belønnet med et midtsete. :D Han ble riktignok ‘reddet’ av en medpassasjer.

https://www.thesun.co.uk/travel/589...ondon-perth-australia-economy-class/#comments

And while I’m not the only journalist on the flight, I am the only one who has been sat in economy for the nine thousand and one mile journey.

Sadly for me, “Intrepid Travel Writer Survives 17 Hours In Bed” is not much of a story.

So while a gaggle of excited Australian press turn left into a world of champagne and lie-flat “suite” beds, I venture right, into the familiar kingdom of screaming kids and aching bottoms.
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Ble det ikke verdens lengste flight, så er det i alle fall verdens lengste flight i mørket....
Jeg har tilbrakt nesten 17 timer i turistklasse på et Qantas fly. Jeg føler ikke for å gjenta den bedriften. Fikk ikke sove på de 17 timene heller. Aldri mer Australia til Norge uten en overnatting på veien.
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Ble det ikke verdens lengste flight, så er det i alle fall verdens lengste flight i mørket....
Jeg har tilbrakt nesten 17 timer i turistklasse på et Qantas fly. Jeg føler ikke for å gjenta den bedriften. Fikk ikke sove på de 17 timene heller. Aldri mer Australia til Norge uten en overnatting på veien.

Når du får igjen blodsirkulasjonen i den nedre delen av kroppen, hva vil du si om setekvalitet osv?!

Det er uansett imponerende at du tok en for laget og gjorde det der, men det firster ikke til forfølgelse, med mindre man sitter fremst...
 
Re: Qantas går for 787-9 (igjen)

Qantas sin PER-LHR rute kan nå feire 1 år og Qantas er svært fornøyd med ruten. Både at det så fort ble lønnsom, og at de for første gang på mange år tjener penger på en rute til LHR.

I følge Qantas har de fraktet 155.000 passasjerer, og flyet har vært 94% fullt, 59% av passasjerene er fra Australia, men 39% er britiske. Og kun 7% fra andre europeiske land.

50% av de reisende starter eller slutter reisen i Perth, mens Melbourne er det viktigste transfermarkedet med 25% av passasjerene. Deretter kommer Sydney (7%), Brisbane (6%), Adelaide (4%) og Canberra (2%)


Bilder fra Qantas:
D2itOZ5X0AAamlh


D2itOkJX0AE6Jmp
 
Back
Top