Fikk de ikke inn hjulene? Og om de fikk inn hjulene hvorfor ikke ta nøslandingen der hvor de skulle? Det blir jo masse ekstra styr og forsinkelser av å ta nødlandingen på flyplassen de kom fra.
Jeg må jo innrømme at jeg så på (NRK), og landingen foregikk vel akkurat slik jeg hadde forventet.
Men si, hva hvis flyet hadde eksplodert i en ildkule ved landing... hadde nyhetsmediene vært komfortable med å sende det på direkte TV til det norske folk?
Norsk presse er i en så dyp dal av lavmål at jeg ikke finner ord.
Fordi det oftere er enklere å reparere sånt på OSL enn på Kreta.
Er også nevnt lenger opp i tråden.
Men er det noen rutine på dette. De kunne vel fortsat til CHQ? Dersom de hadde skjedd med f.eks ett SAS-fly på vei til CPH, hadde de forsatt? De hadde vel hatt like godd tilgang på deler dit de skulle.
Nå kan jeg ikke uttale meg om store fly, og situasjonen her. I andre settinger, med andre farkoster, så legger man ikke ut på langtur om man mistenker noe er galt. En feil kan også ha tatt med seg andre ting man ikke nødvendig vis oppdager med en gang så dumt å legge ut på langtur. Som sail4fun sier - en totalvurdering.Men er det noen rutine på dette. De kunne vel fortsat til CHQ? Dersom de hadde skjedd med f.eks ett SAS-fly på vei til CPH, hadde de forsatt? De hadde vel hatt like godd tilgang på deler dit de skulle.
Det er vel en totalvurdering som avgjør dette
SAS ville vel hatt dårlig med 737 deler på CPH , i forhold til A deler
Må bare få sagt det. Norsk presse er en farse.
Er spent på om dette hadde blitt slått like stort opp om det hadde skjedd på f.eks. Flesland eller Kjevik :stir
Jeg må jo innrømme at jeg så på (NRK), og landingen foregikk vel akkurat slik jeg hadde forventet.
Men si, hva hvis flyet hadde eksplodert i en ildkule ved landing... hadde nyhetsmediene vært komfortable med å sende det på direkte TV til det norske folk?
Er det ikke normalt å ha et par sekunder med delay for å unngå at upassende ting vises på TV? Praktiserer ikke norske TV-kanaler dette?Men si, hva hvis flyet hadde eksplodert i en ildkule ved landing... hadde nyhetsmediene vært komfortable med å sende det på direkte TV til det norske folk?
Bildene viser store skader på det ene hjulet på Airbus-maskinen som landet under dramatiske omstendigheter søndag kveld.
Hva er typisk avgangsvekt på et slik fly for denne turen, og hvor mange tonn bør det kvitte seg med for å lande?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.