Prosjekt: USA 2009

Har Sebring eller Mustang aux-inngang eller en eller annen mulighet for å koble til iPod?

ETD 16 dager :)

Tommy: Hva er status på hotell i Vegas?

Mustangen har minijack inngang for tilkobling av eksterne spillere.

Ser forøvrig ut som du har en artig tur foran deg.

Var over dammen med tre venner og kjørte i fem uker for et par måneder siden selv.

Fly først BA OSL - LHR - JFK.
Kjørte derfra til Washington DC, så gjennom landet: Nashville, Memphis, Oklahoma City, Amarillo, Flagstaff, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco for å nevne noen steder..

Fløy så VX SFO - JFK, for å senere returnere med BA JFK - LHR - OSL.

VX var helt supert som alltid! ;)

Skal du innom Grand Canyon anbefaler jeg å ta Flagstaff som utgangspunkt. Gode utsiktspunkter og nærme Grand Canyon Airport.. Leide en C206T der noe over en time.. fantastisk:)

I Las Vegas liker jeg Venetian og Wynn best. TAO Night Club på Venetian er virkelig verdt et besøk. Bestill dog bord på forhånd; en ekstrem kø der du ikke har lyst til å stå i.

Sjekk ut The Standard Downtown i LA om du har mulighet.
Et "annerledes" hotel, som virkelig er verdt et besøk.. Bor du der gir det deg også adgang til deres nokså freshe fester på taket av skyskraperen ;)
http://www.standardhotels.com/los-angeles/

My two cents..

Har Sebring eller Mustang aux-inngang eller en eller annen mulighet for å koble til iPod?

ETD 16 dager :)

Tommy: Hva er status på hotell i Vegas?

Nå leier ikke jeg Mustang alt for ofte, men når det gjelder amerikanske biler og aux jack begynner flere og flere å få dette. At den garantert har aux utgang tør jeg ikke påstå (det er flere leiebiler som ikke har aux enn de som har det, jeg leier bil rundt 50 ganger i året og har alltid med ipod), jeg ville spurt om de har en cab med aux hos Hertz. De har jo tusenvis av biler stående på LAX

Vegas hotell: Har Embassy til 109 reservert, men kikker hele tiden om det kommer noen bedre tilbud ;) Sender e-post dersom det popper opp noe

Er det Manager's Reception som frister? :-)

3 timer gratis brennevin, gratis full frokost, gratis internet og at siden man er to har man ett rom hver for ca. 100USD pr. natt

I tillegg ligger det ene Embassy Suites meget godt til og har gratis shuttle til hvor som helst i Vegas

Så to Mustang Shelby GT 2008 mod. i CA som var Hertz utleie. Det er helt riktig Mustang å leie!

På turen som beskrevet i et par poster over hadde vi litt forskjellige biler. Da jeg er nokså kresen på bil er det som oftest greit å ringe over til det lokale kontoret i USA for å legge litt press på at man får den bilen man ønsker i den bestilte klassen.
Hertz har for eksempel forskjellige Mustang varianter; V6, V8 og ShelbyGT. Ingen prisforskjell på V6 og V8, men litt av en opplevelsesforskjell...

Benytter du deg av noen rabattordninger / koder hos leiebilselskapet?

Re: US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009

God tur Someone. Vi ser frem til en heidundranses trip report fra USAturen din. :D
God tur, ja, og ta notater FØR du kommer til ORD, for da går vel ting i glemmeboken :cheers: :USA

Re: US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009

God tur Someone. Vi ser frem til en heidundranses trip report fra USAturen din. :D

Skal tro om noen velsignet vaar unge lovende venn med Envoy paa OSL i dag?? Ellers er han nok ganske saa lang i trynet, tom for batteri og flat i raevva naar flyet hans lander paa ORD nesten tre kvarter sen om en halvtime

Har leid bil hos Avis tidligere, men da jeg skulle booke i år kom Alamo vesentlig bedre ut for samme biltype (Pontiac G6). Ettersom vi var to som skulle kjøre bilen bestilte jeg Alamo Gold gjennom de norske hjemmesidene, ettersom denne pakken inkluderer tre sjåfører, en tank bensin pluss noe ekstra forsikring, kom da ca. like bra ut som gjennom de amerikanske sidene. Var veldig fornøyd med Alamo, men på mange flyplasser må man visst ta shuttle ut til leiebilstasjonen. På Humphrey-terminalen i MSP var den imdlertid i parkeringshuset tvers over veien for terminalen. Jeg tror for øvrig de aller fleste store leiebilselskapene ikke opererer med enveisgebyr på hele vestkysten, ikke bare CA.

Kjøring i SF er ikke på langt nær så vanskelig eller skremmende som mange vil ha det til, tvert imot syntes jeg SF var lettere å navigere i enn mange andre byer fordi kryssende gater og avenyer varsles god tid i forveien slik at du rekker å skifte fil før du kommer frem til krysset. Parkering kan sikker være problematisk og dyrt mange steder (måtte selv ut med $ 82 for valet parking i to netter i Chicago nylig), men hvis man er på et stramt budsjett eller ikke er for kresen på standarden kan jeg anbefale Travelodge like ved Market street/Castro, gratis (ihvertfall bortimot...) parkeringsplasser rett utenfor motellet og nokså sentralt, Market St. og Castro er rett rundt hjørnet. Utsikt eller concierge kan man imidlertid glemme.

Last edited:
Back