Prosjekt: USA 2009

He he, da kom emailen fra Wias. Det blir papirbilletter:lol:

Bra pris dette ja.

Men hva hadde prisen blitt hvis du hadde bestillt dette direkte hos US og Virgin America?

VX-flighten er bestilt direkte fra deres hjemmeside. OSL-PHL-ORD, ORD-LAX og LAS-PHL-OSL er med dagens dollarkurs (tok 6,9) 300kr dyrere på US sine egne sider enn hos Wias

Go Wias:nor:up:

Du skal bli bra flat i raevva med US Scareways. Husk aa ta med cash ombord. Alt koster penger innenlands USA og alkohol koster bob over dammen.

Fordelen er jo at BMI gir 100% poeng i alle klasser hos USAir, saa ingen grunn til aa bekymre seg over det.

Vi faar snakkes paa MSN om hoteller, leiebiler etc

Someone, har du fått seter på US over dammen ? Ser at de har flere varianter av 752..
Greit med å sitte godt ...

Someone, har du fått seter på US over dammen ? Ser at de har flere varianter av 752..

Nåja...selv om få seter var tatt så var det ikke noen god'seter igjen. Så her handler det mest om å begrense skaden:p

...men siden jeg sparte 3000kr på å velge US, så kan jeg drikke mye brennvin for å døyve smertene:colgate:

Det er denne versjonen som brukes paa intercont: http://www.seatguru.com/airlines/US_Airways/US_Airways_Boeing_757-200_B.php

Merk at US ikke har noedutganger over vingen slik UA og CO har. Merk ogsaa at det ikke er dass foran doer 2L, saa jeg ville tatt rad 7 dersom jeg var dere (evt. 2 seteren paa rad 6, dog ingen vindu). Er blokkert naa, men kan kjoepes slik dersom ingen hos handlingagentene paa OSL vil hjelpe ;):

http://www.usairways.com/awa/content/traveltools/intheair/choiceseats.aspx

Distansene ser mye kortere ut enn de er. I _MAI_ i Az og Grand Canyon er det ganske så varmt, så hvis Someone ikke har lyst til å starte spaserturen klokken 5 om morgenen senest, tror jeg kanskje ikke dette er helt tingen. Interessert i å vite hvilken årstid VoiceCom gikk! Har selv kun vært ved Grand Canyon én gang - en kald nov/dec-dag, og gikk en times tur. Holder fint tror jeg, så kan man heller svi av noen penger på en liten flytur om man har tid og lyst. :)

Husker ikke akkurat når på året det var, men det var ganske kaldt om morgenen da vi startet. Det var frost på bakken. Mener å huske at vi startet ca 0630 rett før solen kom opp. Det sier kanskje noe om tid på året? :)

Da har papirbilletter kommer i posten fra Mosjøen, og den første itinary changed er allerede kommet på mail, uten at jeg har klart å se noe forskjell på den i forhold til den orginale.

Itillegg må nok Odd bytte printerpatron når han kommer tilbake fra Thailand.........:p

Fikk også papirbilletter fra Odd da jeg bestilte i november. Papirbilletter ble utstedt for strekningen HKG-BKK-KBV-HKG med Emirates og Bangkok Airways (operated by Thai). Den gang var det fortsatt bra med blekk i printeren :p

Og der kom den 3. "YOUR ITINERARY HAS BEEN CHANGED" mailen siden jeg bestilte billettene....denne gangen er det LAS-PHL som har fått en litt senere avgang

Siden vi egentlig ikke tenker å legge opp en fixed schedule for California oppholdet, bortsett fra et de to siste nettene skal tilbringes i San Francisco, så tror jeg ikke vi legger opp til å forhåndsbestille så mye av hotell. Men de to nettene i SF er bankers, så der er det like så greit å bestille på forhånd (skal se om jeg får sjekket ut tipset til Martin så snart jeg får tid) så der hadde det vært greit med noen anbefalinger. Kanskje ikke dumt om det er sentralt og i nærheten av en BART-stasjon

Itillegg siden vi lander i LA og begynner der så kan man like gjerne bestille hotell der også. LA er jeg relativt blank på så itillegg til konkrete hoteller, så lurer jeg også på hvilket område av byen folk her anbefaler å bo?

Chancellor Hotel er som sagt helt greit. Ikke noe fancy, men en grei seng å sove i, til en veldig grei pris. Husker jeg først bestilte til USD 200 per natt, før prisen sank til nesten det halve, og det var midt i Juli. Det ligger også veldig sentralt, og kabeltrikken går rett utenfor. Kan også anbefale Sears Fine Foods som ligger vegg-i-vegg. Spiste frokost der begge dagene, samt en middag..

I LAX har jeg bodd på Hilton Universal City. Også helt greit, etter hva jeg kan huske, og om en skal til f.eks. Universal Studios, så ligger det i gangavstand (i tillegg til at det går en shuttle, selvfølgelig :rolleyes:) (også lå HRC rett ved og ;)) Los Angeles er ellers utrolig stort, og det sies at en ikke klarer seg uten leiebil. Vi var såpass heldige at vi hadde en nordlending som privatsjåfør ;).

Los Angeles er ellers utrolig stort, og det sies at en ikke klarer seg uten leiebil. Vi var såpass heldige at vi hadde en nordlending som privatsjåfør ;).

Leiebil skal vi selvsagt ha, vanskelig å gjøre en road-trip i California uten;)

Overnatting i såvel LA som SF er og blir et luksusproblem; her bugner det av gode tilbud på mer eller mindre gode hoteller.

Anbefaler deg å følge med på travelzoo.com, de har ofte gode tilbud i disse byene. Du kan også gjøre god-kjøp på Hotwire og Priceline (se da på betterbidding.com for å ha en idé om hva du kommer til å få i så fall).

I SF er det ikke så farlig hvor du bor etter mitt skjønn, byen er relativt kompakt.

I LA vil jeg anbefale West Hollywood, evt. Beverly Hills eller Santa Monica. Tenk dog på at de fleste high-end-hoteller i disse delene av LA oftest tar betalt for parkering.

Tenkte jeg skulle foreslå Andaz West Hollywood i Los Angeles:

http://westhollywood.hyatt.com/

Er en del av Hyatt-kjeden med mer ungdommelig profil, fått gode kritikker på både Tripadvisor og FlyerTalk.

Bruk "Special offer code" ENJOY for å få 1 natt gratis hvis du booker 2 netter der akkurat nå.

Back