Project Lauren blir OpenSkies

Flyet er jo i hovedsak i business og premium economy utforming. Husk at BA sine C-seter tar plass og det er kun de 5 bakerste radene som er economy

Eehh, ja? Det er derfor jeg ikke helt ser poenget med å dytte inn disse veldig få økonomiradene.

Blir dette første gang 757 får tre klasser?

Jeg undrer meg litt på den økonomiklassen. 30 seter økonomi er lite, så jeg lurer litt på hva slags marked de satser på der. Byene de flyr fra har jo direkte ruter til NYC fra før, og på økonomi skiller ikke BA sitt produkt seg ut på noen spesiell måte. Jeg hadde trodd de kom med kun business og premium economy.

UA har ihvertfall hatt stor suksess med sin Premium Coast to Coast service. Der er det 3 klasser, F er SQ Spacebed seter. Dette tilbudet er topp!

http://www.unitedps.com/main.html

http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_757-200_PS.php

Eehh, ja? Det er derfor jeg ikke helt ser poenget med å dytte inn disse veldig få økonomiradene.

Joda, men jeg antar BA har regnet på det og fant ut at det (de tror blir) mest lønnsomme var denne konfigurasjonen med litt economy plassert bakerst

Joda, men jeg antar BA har regnet på det og fant ut at det (de tror blir) mest lønnsomme var denne konfigurasjonen med litt economy plassert bakerst

Det har de helt sikkert. Jeg antar at de engelskmennene også kan noe om å drive flyselskap som ingen av oss kan og sikkert har funnet ut at det er best slik.

spennende prosjekt, etter det jeg leser ser det ut til at Open Skies skal registreres som et eget (engelsk) selskap. BA har gitt Open Skies tre år på å tjene penger. Selskapet skal ha 300-350 ansatte innen utgangen av 2009 leser jeg på ATI. Open Skies skal ha sin egen IATA-kode, og vil ikke være med i oneworld

Om det bildet stemmer, så synes jeg det er litt rart at man skal "brande" så mye BA og likevel gjøre sitt eget race (IATA-kode, oneworld).

Open Skies skal ha sin egen IATA-kode, og vil ikke være med i oneworld

Eeeeehh. Er du sikker paa det?? En av utfordringene til all business utfordrerne er at du ikke har lojalitetsprogrammer. Dette vil jo tiltrekke bonusprogram slaver dersom Executive Club / OW medlemmer kan faa miles

De vil sikkert samarbeide ... behoever ikke vaere medlem for aa knytte opp FF-programmene.

Eeeeehh. Er du sikker paa det?? En av utfordringene til all business utfordrerne er at du ikke har lojalitetsprogrammer. Dette vil jo tiltrekke bonusprogram slaver dersom Executive Club / OW medlemmer kan faa miles

jeg bare refererer til det jeg har lest.

Ser også at de to første maskinene som skal til Open Skies er G-BPEJ og G-BPEK

Og viktigste nyhet er vel at det er JFK som blir flyplassen i NYC.. Håper at de ikke planlegger ankomst i rushtiden....

Skal ikke FAA etter sigende begynne å slotcoordinere JFK snart da? Da begynner det vel etterhvert å hjelpe der og...

Selv om jeg også ser likhetstrekk med Orient Thai, kan jeg ikke fri meg fra at jeg synes dette var ganske stilig. Blir veldig spennende å se om BA har suksess med denne satsingen!

Bildet av 757'en som hadde fått openskies-bokstavene på siden ble jeg litt paff av! 757'en er en meget flott dame!

Stilig design.. Morsomt å se bakre del av flyet med det store britiske flagget på halen og mindre EU og Amerikansk flagg over vinduene. Også ny måte å se logoen til British Airways på...

Da er det mulig å booke billetter på http://www.flyopenskies.com/. Nokså dyre billetter, men så er det jo all business.

Nope, det er ikke all-business. de flyr 3-klasse flighter med business, premium economy og economy og prisene i economy er ikke noe høyere enn hos konkurentene. Og man får business restricted billetter til helt greie priser.

Ombord er det 24 seter i biz, 28 i premium economy og bakerst i kjerra er det puttet inn 5 rader med 30 economu seter

Last edited:
Back