• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Problemer med innsjekk på sas.no

Re: Problemer med innsjekk på sas.no

Det kan eg gjere, men det ordnar seg vel på flyplass. Eg kjem inn på setevalg no, ser at midtre delar av flyet er tomt. Fekk tildelt sete vha. SMS-innsjekk i går, men det var på ein full tre-seter :-(

Men vi overlev nok den "lange" turen frå TRD til OSL :-) Heldigvis tidleg innslepp for småbarnsforeldre og free seating på OSL - FDE. (No har eg blitt ein av dei... *grøss*)

OT:
Og der tikka det inn SMS om at flyet TRD - OSL var kansellert. WF-chat ville at eg skulle snakke med sas på Værnes, men sist i køa i skranken før langhelg har eg lite tru på :-). SAS telefonservice sende meg til WF, sidan det er ein WF-billett.... WF på telefon knurra over at sas ikkje hadde ordna, og book om billetten til eit leveleg alternativ til FRO. Oppsummert: God service frå WF til tross for litt kasteball. Då blir det to timar lenger på jobb i dag enn planen.

OT:
Og der tikka det inn SMS om at flyet TRD - OSL var kansellert. WF-chat ville at eg skulle snakke med sas på Værnes, men sist i køa i skranken før langhelg har eg lite tru på :-). SAS telefonservice sende meg til WF, sidan det er ein WF-billett.... WF på telefon knurra over at sas ikkje hadde ordna, og book om billetten til eit leveleg alternativ til FRO. Oppsummert: God service frå WF til tross for litt kasteball. Då blir det to timar lenger på jobb i dag enn planen.

WF FTW, god (lang)helg!

OT:

Når det blir IRR som dette,og det er en hendelse samme dag er det flyplasspersonellet som har den fulle og hele oversikt over hvordan passasjerene skal ombookes, evt reroutes , bespises etc etc. De har tilgang til verktøy som gjerne booker om 10-50 passasjerer i ett input , hvor de kan sperre hele flighter bookingmessig. Om man da begynner å røre i dette via callcentere eller i andre kanaler gjør man dessverre ofte vondt verre.
Ofte ER man faktisk ombooket før man kommer til skranken.

Dette er årsaken til at man helst ikke vil røre i dette, og jeg ser at vi helt klart bør kommunisere akkurat dette forholdet bedre, slik at du som kunde ikke føler deg avvist.

Prøver å sjekke inn til MUC med LH i morgen :"midlertidig stengt-prøv igjen senere":cry:

Når det blir IRR som dette,og det er en hendelse samme dag er det flyplasspersonellet som har den fulle og hele oversikt over hvordan passasjerene skal ombookes, evt reroutes , bespises etc etc. De har tilgang til verktøy som gjerne booker om 10-50 passasjerer i ett input , hvor de kan sperre hele flighter bookingmessig. Om man da begynner å røre i dette via callcentere eller i andre kanaler gjør man dessverre ofte vondt verre.
Ofte ER man faktisk ombooket før man kommer til skranken.

Dette er årsaken til at man helst ikke vil røre i dette, og jeg ser at vi helt klart bør kommunisere akkurat dette forholdet bedre, slik at du som kunde ikke føler deg avvist.

Ja, eg anar at det fungerar slik, og at eg egentleg ikkje bør "rote med" rerouting eller ombooking sjølv. Men sidan eg var langt unna flyplassen då det skjedde, og ikkje var så gira på å stå bakerst i køa ein fredag før langhelg med ein unge på magen ringde eg inn sjølv. Har på sett og vis forståelse for at det kanskje er å snike litt i køa, og at det kanskje ikkje er så bra. Hjelpa vi fekk frå WF på telefon og personalet på TRD var knall alt i alt. Iflg. WF-callcenter var "alt" fullt til FDE i går ettermiddag og i dag, så eg er superhappy for at WF er tilbake i Florø :-) For å ikkje avspore tråden ytterlegare skal eg sjå om eg sjå om eg prøver meg som tripreportforfattar etterkvart for moroskuld. Takk for forklaring, Farmer.

Back