Privium på Schipol?

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
Privium på Schipol?

Lurer på om det er noen her som har erfaringer med Privium border passage på Schipol. Dette er den snodige øye-iris scanningen som gjør at passeringskøen fra non-schengen til schengen delen av terminalen tar 20sek i stedet for 30min som det tok meg sist jeg passerte.
Privium

Re: Privium på Schipol?

Jeg har hatt Privium i bortimot 2 år og er meget fornøyd.
Har reist endel til UK vi AMS når køene er meget lange om morgenen og tilbake om ettermiddagen med tilsvarende køer.
Det er mye tid å spare.
Det blir nesten som å spasere ut på en scene. Det er ikke få blikk fra passkøen når man spaserer elegant forbi køene.;)

Jeg bestilte time på Privium kontoret før jeg reiste nedover, og la inn litt ekstra tid mellom flightene. Det er jo en grei sak å komme seg inn igjen i avgangshallen etter registreringen ettersom man bare benytter seg av kortet. Hele prosessen tok ca 45 minutter fra jeg landet til jeg var inni avgangshallen igjen med flunkende nytt kort.

Har jeg også forstått det rett at det ikke koster noe å få seg Privium?

Har jeg også forstått det rett at det ikke koster noe å få seg Privium?

Sakset fra siden du linket til:

Membership fees
Privium offers three kinds of membership: Privium Plus, Privium Basic and the Privium Partner Card. The choice is yours.

Privium Plus: EUR 119 per year*
Entitles you to the full range of Privium facilities:

Fast border passage with iris scan
Priority parking in P1, P2 and P3
Special discount on Schiphol Valet Parking
Business Class check-in with participating airlines
Airport Assistant service
Discount on Seal & Go
Discount on Check me in
Discount on Amatus

Privium Basic: EUR 99 per year*
This type of membership entitles you to the core Privium facility: fast border passage.

Privium Partner: EUR 55 per year*
Entitles your partner or children under 18 and still living at home to the Privium Basic membership.

* New fees, effective 1 October 2008:
Privium Plus: EUR 159,- per year
Privium Basic: EUR 109,- per year
Privium Partner: EUR 65,- per year

Back