Priser med Thai til Bangkok (og annet), splittet

TakeOff

ScanFlyer Blue
16k for Økonomi-billett på Thai?? Lukter stinn brakke lang vei der også. En rask sjekk på Thai's booking-sider viser da også mye utsolgt de nærmeste dagene.

Edit; beklager den lille off-topic avsporingen...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

Det var et ledig sete i premium som jeg kunne se ved en spasertur rundt. Bak så det også helt fullt ut. Lukter butikk lang vei av slik..
Det kommer jo helt an på hva folk har betalt for billettene. SAS fløy jo også med fulle fly men tapte store penger likevel.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

16k for Økonomi-billett på Thai?? Lukter stinn brakke lang vei der også. En rask sjekk på Thai's booking-sider viser da også mye utsolgt de nærmeste dagene.

Edit; beklager den lille off-topic avsporingen...

Ja jeg mener vel å ha lest både her inne og andre steder at denne ruten til Thai er en av selskapets mest lønnsomme(cargo spiller nok en stor rolle). Jeg har flydd TG955/954, la meg tippe, en 20-25 ganger de 2 siste årene og er ikke ikke imponert over passasjerantallet da det ofte offseason beleggmessig kun er halvfullt el mindre(biz og øko). Observerer mye ID reisende også uten at disse fører til stor inntjening for et selskap(digresjon).
 
Re: Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

Oslo-Bangkok koster da ikke 16 laken i økonomi på en vanlig dag hvis en sjekker både thaiair.com og internettreisebyråene, da må en være max uheldig med datoene.
 
Da var vel her på forumet jeg så trafikktallene for Gardermoen. De viste vel rett i underkant av 150 000 passasjerer til og fra Osl - Bkk i fjor. Da var det kun TG som fløy direkte denne ruta, så jeg regner med alle disse var passasjerer hos Thai. Gitt at de flyr fem dager i uken halve året og hver dag resten, så blir vel det et snittbelegg på mellom 230 og 240 passasjer hver tur. Når da flyet tar 290 passasjerer kan en sikkert finnes et prosentvis belegg om en regner lenge og grundig. Men det tilsier vel at om både TG og Kjos skal tjene penger på dette må de makte å øke tallet på reisende til Bangkok. Men det klarer de kanskje? Etter hvert kommer nok Burma som en ny destinasjon for både turister og næringslivsfolk. Mye av den trafikken vil nok i hvert fall de nærmeste årene gå via Bangkok.
 
Men det tilsier vel at om både TG og Kjos skal tjene penger på dette må de makte å øke tallet på reisende til Bangkok.

Det vil nok sikkert hjelpe litt hvis de tar passasjerer som i dag flyr til Bangkok med Swiss, Qatar, Lufthansa, KLM osv.
 
Kjøpte enveisbillett til Thailand for reise i juli.
Valgte Thai selv om det ble (bare) 600 kroner dyrere.

Større sikkerhet med gjennomgående billett, og normalt bedre regularitet som sikrer videre forbindelse (og slipper å ta ut bagasje og ny innsjekk i BKK).
Slipper også å betale ekstra for pledd osv.
 
Synes i alle fall at 16000 til BKK på økonomi høres helt åndsvakt ut.
Kan umulig være salgbart ?

Kan jo fly THY i C til langt lavere pris.
 
Fruen hadde for noen dager siden t/r MNL for 7.900 og da ba vi om en dyrere billett i Q klasse for full opptjening på UA MP , samtidig setevalg foran
 
Sjekket for foreldra mine i går da de vil nedover til meg i feb. Pris for to pers, TG 16000.- , DY 17000.- og QR 11000.-
 
Men l
Kjære vene da jeg sjekket 3 dager forut for turen min. Med det for øyet at jeg vil fly direkte OSL - BKK t/r har jeg kun 2 selskap jeg kan velge mellom. Siden jeg har flydd ganske mye TG var jeg sensitiv prismessig. Jeg er ingen poeongjunkie og gir beng i det meste rundt dette, hehe. TG lå på ca 16 laken for en øko billett. Kameraten min som fløy ID sa at det var ihvertfall 8 stk som reiste ID biz på denne flight.. Et artig forklaringsproblem:-)
 
TG har veldig bra belegg på OSL ruten, det er det ingen tvil om. Som en geha nevner tidligere i tråden er det et snitt på 230-240 pax pr flight.
Etter hva man hører er det jo nesten fullt med cargo også.
Så jeg tipper det er er pengemaskin for TG.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon med A340 - regularitet m.v.

Det kommer jo helt an på hva folk har betalt for billettene. SAS fløy jo også med fulle fly men tapte store penger likevel.

Har du en kilde på dette? Jeg har kun sett at SAS har sagt at SFO var mer lønnsom enn BKK. Men mulig jeg tra feil....
 
Mangel på LH maskiner el ikke. Er rimelig sikker på at hadde ruten vært meget profitabel hadde den vært helårs. Aner dog ikke hvordan inntektsfordeling blir via codeshare og om SAS i det hele tjener noe penger via dette. Digresjon: et helvete å få sine poeng registrert selv om jeg for en snau mnd siden bestillte Thai flighten direkte fra OSL via SAS sine sider. Registrerer vel bonusnr mitt en 3 ganger tror jeg uten at det syns på poengsaldoen i skrivende stund(altså en snau mnd etterpå). Må jeg trass i dette begynne å etterregistrere(vanskelig; jeg vil tippe med det for øyet at folk bare gir beng og således vinn vinn for selskapet)... Er som sagt ingen poengjunkie men liker at ting går i orden..
 
Back
Top