Det finnes ikke noe 737MAX9ER, kun 737MAX9.
Boeing [NYSE: BA], Air Lease Corporation and Primera Air today announce a commitment for acquisition and lease of twenty 737 MAX 9 ER airplanes. Boeing looks forward to working with Primera Air to launch this new aircraft type that will change the economics of the industry in terms of long haul flights.
Finnes ingen ‘ER’ versjon av noen av MAX’ene. Noen som roter med betegnelsene, bare ..
https://www.pprune.org/airlines-airports-routes/602321-primera-air-11.html#post10108388From ch-aviation:
Primera Air Scandinavia has confirmed it will add additional wet-leased aircraft to its summer London Stansted-based fleet amid delays in deliveries of its first A321neo.
Airline chief executive Hrafn "Krummi" Thorgeirsson told ch-aviation in a statement that the Scandinavian carrier would wet-lease a B767-300(ER) from euroAtlantic Airways for transatlantic flights between May 19 and mid-August. The widebody will supplement what is now known to be one B757-200 which will be wet-leased from National Airlines for use on Primera Air's London Stansted-Newark (and occasionally Boston) flights between April 19 to August 4.
Primera Air was to have taken delivery of its first A321neo this month. Thorgeirsson did not proffer any revised dates for the arrival of the type, but expects three A321neo to operate alongside the wet-lease equipment this summer.
European leisure carrier Primera Air has taken delivery of its first Airbus A321neo.
Airbus A321 -251N 8260 OY-PAC Primera Air delivery 25may17 XFW-TLL ex D-AVYL
Airbus A321 -251N 8288 OY-PAD Primera Air delivery 31jul18 XFW-STN
Why Primera Air is axing all European flights from Birmingham Airport
Scandinavian carrier Primera Air’s first Airbus A321neo has been involved in a fuel emergency incident following a transatlantic service to Toronto.
Airbus A320 -251N 8312 OY-PAE Primera Air delivery 13aug18 XFW-STN ex D-AVZS
Når har de planer om å motta MAX 9 maskinene? På hjemmesiden deres står det at flyene skal brukes på Europa - US East Coast, så da kommer de vel ikke med 215 seter, slik som Thai Lion Air... med mindre de skal brukes i Europa og så selger de kun 180 seter over dammen? 40 ledige midtseter gir en stor Y+ kabin.
Litt på siden, men vi får se hvordan det går. Selskapet er i hardt vær i UK etter en rekke kanselleringer og utfordringer på informasjonssiden og sett ift kundebehandling (har vi ikke hørt den før.....). Samt nedskaleringen av aktivitetene i BHX som de har forklart skyldes forsinkelser i leveringen av nye fly, men som neppe er hele årsaken. Mulige oppstartsproblemer, men hvis selskapet får et dårlig rykte på seg i et av hovedmarkedene kan dette svi skikkelig. Men pax'en glemmer/ser vel bort ifra tidligere hendelser og rykter så lenge prisen er lav nok....
Espen
Her er det planlagte ruteprogrammet på transatlantisk for sommeren 2019
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.