Primera Air bestiller 737MAX9 -> Og A321neoLR

Someone

Moderator
Medlem
Primera, som etterhvert er mer latvisk enn islandsk/dansk bestiller opptil 20 737-9MAX maskiner. 8 bestilles direkte fra Boeing, 8 gjennom leasing, og 4 er foreløpig bare kjøpsrettigheter. De nevner også om å bruke dem på transatlantisk.
Uansett, så er vel sjansen stor for for at maskinene skal fly charter her til lands etterhvert

https://www.flightglobal.com/news/a...-737-max-9-for-transatlantic-expansio-437120/
Nordic leisure carrier Primera Air is ordering eight Boeing 737 Max 9 twinjets, under a deal which includes arrangements to take up to 12 more.

Pressebilde
895C3_C_jCemIXoAAokuv.jpg
 
Last edited:
Re: Primera Air bestiller 737MAX9

Kommer Primera også til å bruke Island som stopp på vei til/fra USA?
 
Re: Primera Air bestiller 737MAX9

Det er det vel ingen som vet ennå, men Riga-USA med MAX er litt drøyt ..
 
Re: Primera Air bestiller 737MAX9

Kommer Primera også til å bruke Island som stopp på vei til/fra USA?

Det jeg har hørt, og som det står i artikkelen; "the carrier will use the type's auxiliary fuel tanks to "maximise" the aircraft's range and fly routes to the US east coast."

MAO skal de nok for det meste fly direkte uten stopp her. :)
 
Re: Primera Air bestiller 737MAX9

Dette var litt interessant, da like etter de annonserte ordren på 737-9MAX, nå også sier de vil lease 8 A321neoLR. To fra AerCap som annonsert i denne pressemeldingen, men Primera sier de har avtaler på tilsammen 8 maskiner, med levering i 2018


http://www.aercap.com/newsroom/pres...e-lease-agreement-for-two-airbus-a321lr-aircr
AerCap and Primera Air Announce Lease Agreement for Two Airbus A321LR Aircraft

This will bring the fleet of Primera Air of new Airbus321Neo aircraft to 8, of which all will be delivered in 2018.
 
Primera Air bestiller 737MAX9 -> Og A321neoLR

Litt om de første rutene:

http://www.routesonline.com/news/38...era-air-to-start-us-scheduled-service-in-s18/
Birmingham – Boston eff 22JUN18 4 weekly
PF053 BHX1715 – 2015BOS 32B x246
PF054 BOS2145 – 0930+1BHX 32B x246

Birmingham – Newark eff 18MAY18 1 daily
PF051 BHX1745 – 2100EWR 32B D
PF052 EWR2230 – 1030+1BHX 32B D

London Stansted – Boston eff 18MAY18 4 weekly
PF043 STN1700 – 2010BOS 32B x246
PF044 BOS2140 – 0930+1STN 32B x246

London Stansted – Newark eff 19APR18 1 daily
PF041 STN1755 – 2120EWR 32B D
PF042 EWR2250 – 1100+1STN 32B D

Paris CDG – Boston eff 21JUN18 3 weekly
PF023 CDG1730 – 2005BOS 32B 246
PF024 BOS2135 – 1045+1CDG 32B 246

Paris CDG – Newark eff 18MAY18 1 daily
PF021 CDG1850 – 2140EWR 32B D
PF022 EWR2310 – 1235+1CDG 32B D

Ser ut som deres A321neo blir i konfigurasjonen C16 Y182

CDG rutene blir jo i konkurranse med eksisterende operatører, og for STN blir det jo comeback for transatlantisk longhaul ruter
 
Skal bli interessant å se hvordan alle de nye "små-rutene" over dammen påvirker trafikken på de veletablerte navene, og hvordan gigantene der agerer. Foreløpig er det vel i stor grad kun UK som får merke dette i Europa.
 
Skal bli interessant å se hvordan alle de nye "små-rutene" over dammen påvirker trafikken på de veletablerte navene, og hvordan gigantene der agerer. Foreløpig er det vel i stor grad kun UK som får merke dette i Europa.



De har vel et relativt ukjent brand i disse markedene? Så får man se om det betyr noe
 
Da er også kanadiske rettigheter på plass så da blir det A321neo til Toronto fra London, Paris og Birmingham

http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/275397/primera-air-plans-toronto-launch-in-s18/
Birmingham – Toronto eff 23JUN18 3 weekly
PF055 BHX1610 – 1840YYZ 321 246
PF056 YYZ2010 – 0930+1BHX 321 246

London Stansted – Toronto eff 19MAY18 3 weekly
PF045 STN1625 – 1910YYZ 321 246
PF046 YYZ2040 – 1010+1STN 321 246

Paris CDG – Toronto eff 22JUN18 4 weekly
PF025 CDG1715 – 1910YYZ 321 x246
PF026 YYZ2040 – 1110+1CDG 321 x246
 
Fant dette...
A321-251N, Primera Air, OY-PAA (MSN 8145)
A321-251N, Primera Air, OY-PAB (MSN 8195)
A321-251N, Primera Air, OY- (MSN 8260)
A321-251N, Primera Air, OY- (MSN 8288)
A321-251N, Primera Air, OY- (MSN 8312)
A321-251N, Primera Air, OY- (MSN 8318)
https://a320archive.com/airline/Primera-Air


Og denne videoen av cabinen:
https://youtu.be/whrhWgou2cQ

Her er nok eco setene:
http://acro.aero/wp-content/uploads/2017/04/Acro-Series-6-Datasheet.pdf

Her er nok premium setene:
http://acro.aero/wp-content/uploads/2017/04/Acro-Series-7-Datasheet.pdf
 
Last edited:

Synes ikke de premium-setene til Acro ser spesielt komfortable ut for en 7-timers over dammen. Leg-rest hjelper kanskje litt, men ser fremdeles ut til å mangle litt støtte og ikke noe komfortabelt for hodet.
Bredde er positivt, men det er mere enn bredde og bord som definerer som man har det fint på en medium-haul.
 
Synes ikke de premium-setene til Acro ser spesielt komfortable ut for en 7-timers over dammen. Leg-rest hjelper kanskje litt, men ser fremdeles ut til å mangle litt støtte og ikke noe komfortabelt for hodet.
Bredde er positivt, men det er mere enn bredde og bord som definerer som man har det fint på en medium-haul.

På videoen så er det leg-rest... ;)
 
Back
Top