Premiumprodukt hos Norwegian Long Haul ved erstatningsfly

mckvakk

ScanFlyer Blue
Satt og snuste litt rundt på en kjapp helg i New York i Januar og fant ut at Norwegian absolutt ikke er så ille på pris i premium.

Men spørsmålet mitt er hvilket sete og produkt man får hvis flyet blir erstattet med noe annet.
Regner med flyene som blir leid inn har en businesskabin, blir man isåfall plassert der, eller i økonomi sammen med de andre?

BA (som stort sett er preferert) har samme pris i sin premiumkabin den helgen jeg så på, og disse har jo ofte et dårligere produkt i premium enn det Norwegian har fått nå. Viktigste for meg er et sete med god plass og helst strøm, samt litt å spise og drikke på. Og der BA er utmerket når man får nye WT+, så mangler de strøm i den gamle som de jo har en del av fremdeles.
Mens Norwegian på sin side har både Lounge, strøm og store seter (prøvde disse til london når flyene var nye).

Men BA har jo en smule bedre historikk når det gjelder forsinkelser og handling av disse.
 
Spørsmålet er også OM du får sete, hvor lang tid det vil ta før du får det og hvem som skal betale for hotell, mat og andre utgifter mens du venter på det.

Hold deg langt unna det selskapet på LH.

Du får samme, om ikke bedre, priser hos feks AF/KLM. Du må bare ta deg bryet med å søke.
 
Jeg er fullt klar over at det er mye som er crap med Norwegian når (ikke hvis) noe går galt, det jeg funderte på var mer hva slags produkt man fikk inne i selve erstatningsflyet når man kommer så langt.

Det skal en del til før jeg jeg forlater BA (og OW), er veldig glad i produktet og bonuspoengene dems, pluss at det er veldig kjekt å få kjøpt inn britiske ting når man først er der nede. Men en direkterute som har et bedre produkt på papiret (bedre sete, lounge og fast track) blir noe som må vurderes når de har kommet dit at alt fungerer som det skal nesten hver gang.
 
I fjor reiste jeg JFK-OSL med erstatningsmaskin og ble plassert i emirates sin gamle business kabin. Var ikke så ille, selv om IFE ikke fungerte :)
 
Back
Top