• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Premiere for 747-8 13.02.11

Re: 747-800 Verdens lengste passasjerfly

Selv om mange har løpt over til Airbus, så skal vi vel ikke se bort fra at enkelte sitter på gjerdet til de har mer facts om 747? Både Korean og Lufthansa skal jo ha denne i tillegg til sine A380, er det flere som kan være aktuelle her? Enkelte selskap har vel heller ikke tatt stilling til noen av dem enda, og det er flere 747-400 som kan trenge en erstatter etter hvert.
 
Re: 747-800 Verdens lengste passasjerfly

Det er forresten ikke noe fly som heter 747-800, det er 747-8 :old
 
Flott livery synes jeg. Gleder meg til og se "ekte" interiørbilder fra 747-8 og forhåpentligvis får Boeing flere kunder til passasjerversjonen etterhvert.

Flere selskaper er i startfasen med og fornye longhaulflåter, bla TG så en skal ikke se bort i fra at nye ordrer kommer snart.
 
Jeg ser ikke for meg at dette blir noen rival til A380, til det er interessen fra flyselskapene altfor liten. Er jo bare LH og KE som har bestilt pax-versjonen.
BA, som har verdens største 744-flåte har jo f.eks ikke vist noen som helst interesse. Heller ikke JL, NH, SA, QF eller CX har vist interesse for dette flyet.
 
Tror det er alt for tidlig å kalle 747-8 en flopp. Man er nødt til å se programmet i sin helhet for å si om det er en suksess eller ikke.

Ja, Airbus 380 har flere ordrer enn 747-8 i pax versjon, mens Airbus 380 på fraktfronten har 747-8 mange flere ordrer enn 380. Kanselleringer, samt elendig prestanda gjør 380 ubrukelig som frakter.

Det er mange kunder der ute som har 747 i flåten sin og er potensielle kunder for 747-8 i pax versjon. Blandt annet nedi gata her har vi verdens største flyselskap som har 24 747-400 og har vokst ut av sine 70+ 777-200. BA nevnes også og det er mange av deres ruter der 380 blir for stor/ 350 for liten

Som korrekt sies, er det en sweet spot mellom 777-300 og 380 som nå er fyllt.
 
Ja, Airbus 380 har flere ordrer enn 747-8 i pax versjon, mens Airbus 380 på fraktfronten har 747-8 mange flere ordrer enn 380. Kanselleringer, samt elendig prestanda gjør 380 ubrukelig som frakter.

Frakterprogrammet er faktisk kansellert ....
 
hmmmmm ja af en taxi og bremse test.....kan ikke rigtig se at det er "live"
Hilsen
ole

Sendingen var live når jeg postet, og den er definitivt live nå! Maskinen står på banen, og er klar for avgang.
 
Den siden var ikke noe god i det hele tatt, live videoen kom ikke opp men etter at flyet tok av da kom videoen opp!
 
Back
Top